• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Längtandsfull

någon som har bra tips på bra foundation och puder?
    tycker jag blir så torr av dom jag har nu men det kan ju ha med att göra att dom är ganska gamla...
    skall på fest imon och vill ha något nytt..

det skall täcka bra och ge jämn och fin hy... gärna lite lite färg också..

Inte den dyraste

• Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-26 21:25:15 följande:
    Alltså jag måste superberömma min costa ( kopia) från Tradera en gång till.Körde tre skuggor från den idag och de sitter fabian lika bra som MUS skuggorna! Jag tror säljaren brukar ha dessa lådor ute ibland, så jag rekommenderar verkligen er att prova, skitbilligt för 88 färger som dessutom är riktigt bra!
    Gud va kul! Alltid roligt att fynda.
  • Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:31:40 följande:
    någon som har bra tips på bra foundation och puder? tycker jag blir så torr av dom jag har nu men det kan ju ha med att göra att dom är ganska gamla...skall på fest imon och vill ha något nytt..det skall täcka bra och ge jämn och fin hy... gärna lite lite färg också..Inte den dyraste
    Det kanske kan vara en bättre fuktkräm du behöver?

Jag är tyvärr dålig på foundations... jag kör på min ID.
  • Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:38:19 följande:
    vad är en bra fuktkväm? nu har jag vanliga nivea hudlotion så det kan säkert stämma det du säjer..
    En bra fuktkräm återfuktar efter att man rengjort huden utan att göra huden fet. Jag tycker sällan att hudlotioner fungerar som ansiktskräm. Satsa på en som är för ansiktet. Jag gillar Dermalogicas fuktkrämer, men vet att många gillar L'oreals som en budgetvariant. Det beror lite på vad man vill betala. Dyrt är inte alltid bäst, men jag gillar produkter som jag köper hos hudterapeut.
  • Längtandsfull

jag vill inte lägga så mycket på en bra creme. jag har faktiskt lite kvar av Nivea day care... undra om det kan va bra...

• Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:49:59 följande:
    jag vill inte lägga så mycket på en bra creme. jag har faktiskt lite kvar av Nivea day care... undra om det kan va bra...
    Prova! Man får testa sig fram.
  • maddie3
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-26 21:26:21 följande:
    hehe jepp..hmm minns inte den e lila o små glittrig.. haha bra förklaring
    Kan det vara Silk???? Den är lilaglittrig, jättesnygg. Har en liknande skugga från HM egen sminkserie...men är så sugen på att köpa Silk iallafall :)
  • Luxor

Jag har en fråga till er som använder Dermalogica. Jag har idag skin smoothing creme, men kan ibland tycka att den är lite väl krämig/fet. Är det active moist som jag ska prova om jag vill ha en lättare variant, är den bra?

• katarina118

maddie03

ja ha oxå fastnat för den där locken..å vill ha allt...

måste nog till butiken å köpa de där skuggorna...

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter