• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • maddie3
    Jonelin skrev 2009-03-23 22:54:57 följande:
    hejhej!Jag ska plugga till master makeup artist och hårstylist på Makeup Institute i Malmö i höst hade jag tänkt, någon som har gått den och kan berätta lite om hur det funkar? Skulle vara kul å höra om den är nåt att ha!Jonna
    Jag har pratat med en tjej på Make Up Store, och hon gick på Makeup institut i Stockholm och var jättenöjd :). Den skolan använder produkter från Mist Stockholm, deras eget märke fattade jag det som. Ang Malmö skolan vet jag inget men tror absolut den håller samma kvalité som den i Stockholm.

Ring annars till skolan och be få komma och kolla.

Lycka till
  • LMK
    pumpkinpie skrev 2009-03-23 20:40:11 följande:
    Nån som använder Laura Merciers färgade fuktkräm? Jag funderar på att köpa, blev grymt imponerade över hur fint det såg ut i affären. Jag använder ID just nu men är väldigt torr och skulle behöva mer fukt. Jag gillade verkligen är huden såg så där dewy ut, men behöver man vara rädd för att den ska täppa till porerna?
    Nu har jag har inte LM's utan jag testar en fr Dermalogica just nu: Sheer Tint. Jag är otroligt nöjd! Fick ett gäng prover från Jersey Beauty men har nu bestämt mig för att beställa en full size.
    Jag grundar med lite fuktighetskräm först & låter den sjunka in ordentligt innan jag smörjer in med Sheer tint. Huden blir jämn & fin med en otrolig lyster (lite skimmer i produkten) & håller sig likadant hela dagen!
    Jag känner ingen oro att den skall täppa till porerna då den är så otroligt lätt. (lätt tonad fuktighetskräm)
    Jag kommer nog köra på denna i sommar då jag helst vill slippa allt i puderväg pga värmen, dessutom innehåller den spf. Använder annars oxå ID.
  • mjuik

Jag har ångest. Har nyss flyttat och hittar inte mitt smink. Har hittat några få små ögonskuggor men inte mera. Var är mina saker?
    Har letat och letat men hittar inget. Tänk om jag råkat slänga allt?

• maddie3
    mjuik skrev 2009-03-24 10:45:45 följande:
    Jag har ångest. Har nyss flyttat och hittar inte mitt smink. Har hittat några få små ögonskuggor men inte mera. Var är mina saker?Har letat och letat men hittar inget. Tänk om jag råkat slänga allt?
    Hoppas du hittar ditt smink. Håller tummarna
  • Helennnna
    pumpkinpie skrev 2009-03-23 20:40:11 följande:
    Nån som använder Laura Merciers färgade fuktkräm? Jag funderar på att köpa, blev grymt imponerade över hur fint det såg ut i affären. Jag använder ID just nu men är väldigt torr och skulle behöva mer fukt. Jag gillade verkligen är huden såg så där dewy ut, men behöver man vara rädd för att den ska täppa till porerna?
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?

Lite tips tack.
  • Helennnna
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:31:54 följande:
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?Lite tips tack.
    En sak till.. Isadora har lite olika fuktkrämer.. de flesta är för äldre men sen har dom en som det står att den ska vara bra under smink. (Lifting o forming cream) Eller något sådant. Tänkte köpa denna.. någon som testat?
  • LMK
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:31:54 följande:
    Jag undrar inte om denna fuktkräm. Utan om en fuktkräm som bara är bra under sminket. Priset spelar ingen roll.. bara den är bra! Kanske denna är något?Lite tips tack.
    Då kan jag verkligen rekommendera Dermalogica & då Skin Smooting Cream el. Activ Moist. SSC är grym för mig med torr & stram hy, speciellt ny under vintern. AM är en super lätt fuktkräm som går in direkt & gör huden smidig & fräsch. Perfekt till sommaren. Inhandlas absolut billigast från www.jerseybeautycompany.co.uk/ Typ halva priset mot i butik/salong.
    Helennnna skrev 2009-03-24 11:33:23 följande:
    En sak till.. Isadora har lite olika fuktkrämer.. de flesta är för äldre men sen har dom en som det står att den ska vara bra under smink. (Lifting o forming cream) Eller något sådant. Tänkte köpa denna.. någon som testat?
    Jag skulle satsa på bättre märken när det kommer till hudvård. Det är ofta mer prisvärt i längden då produkterna är riktigt dryga. IsaDora köper jag bara läppglans el. nagellack ifrån.
    Activ Moist tex. har jag nu under den tonade dagkrämen jag provar & det funkar hur bra som helst!
  • MammasÄlsklingar

ska på fest på lör.. har grön blå gula ögon svart hår tänkte måla o sota liiite ha mascara sen m u s glitter nertill också runt kanterna vid ögat under lixom ..tror ni d blir fint?

• Helennnna

Okej. Tack för tipsen.

Jag var inne på tara.se, där har dom mängder av tips på foundations osv.

Bäst i test var dessa
    foundation: Shiseido, Lifting Foundation
    rouge: Giorgio Armani sheer cream/sheer blush
    läppglans: Lancôme, Color Fever Gloss ?336
    vattenfast mascara: Rimmel, 100% Waterproof

Ögonmakeupremover :
    Collistar, Gentle Two-Phase Make Up Remover Eyes-Lips

Har några av er testat dessa? Något man kanske ska köpa? Eller vet ni något bättre? Jag älskar att testa nytt!

Skulle bli glad om ni vill ge tips på det ni tycker är det bästa pudret, helst ska det täcka bra. För alla dagar orkar jag inte med foundation. Har testat mineralsmink men tycker inte det täcker alls.. så helst "vanligt" smink.

Kram

• MammasÄlsklingar
    Helennnna skrev 2009-03-24 13:11:35 följande:
    Okej. Tack för tipsen. Jag var inne på tara.se, där har dom mängder av tips på foundations osv. Bäst i test var dessa foundation: Shiseido, Lifting Foundationrouge: Giorgio Armani sheer cream/sheer blushläppglans: Lancôme, Color Fever Gloss ?336vattenfast mascara: Rimmel, 100% WaterproofÖgonmakeupremover : Collistar, Gentle Two-Phase Make Up Remover Eyes-LipsHar några av er testat dessa? Något man kanske ska köpa? Eller vet ni något bättre? Jag älskar att testa nytt! Skulle bli glad om ni vill ge tips på det ni tycker är det bästa pudret, helst ska det täcka bra. För alla dagar orkar jag inte med foundation. Har testat mineralsmink men tycker inte det täcker alls.. så helst "vanligt" smink. Kram
    Håller med .. köpte mineral puder för några dagar sedan o det täcker inte alls som ett vanligt puder tycker jag..
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter