längtan09 skrev 2009-03-24 16:31:27 följande:
Tack för dina tips Silk lät fin, ska kolla på den, jag är mkt för lila och rosa skuggor, gärna ljusa och lite skimriga. antar att det är vad som passar min hy, är väldigt blek Hur sotar man bäst egentligen? Ska man ha speciellt underlag eller så?
När jag sotar så lägger jag lite foundation på ögat och sen en eye primer. Jag tar en svartkajalpenna och lägger längs övrefransraden, och jobbar in den mellan fransarna och lägger även kajal på övre inre fransraden. Det får inte synas någon hudfärg om du förstår vad jag menar. Sen tar jag kajalen och lägger lite mer på ögonlocket och tar en pensel och lägger en mörk skugga gärna Deadly eller Pollution från MUS ovanpå för ett jämnt och snyggt resultat. Tona skuggan i globlinjen, Inga skarpa kanter här inte!!!! Lägg mörkskugga under längs med nedre fransraden och tona. Lägg svart kajal inre nedre fransraden och fixera med mörkskugga så sitter den bättre. Lägg en snygg highlighter under ögonbrynet och sudda ihop med den mörka för ett fräscht resultat och det öppnar upp ögat oxå. Skiftningarna mellan ljust och mörkt är kanonsnyggt.
Jag gör på det sättet, funkar bäst för mig. Men det finns säkert fler som gör på andra sätt, detta var mitt sätt att sota.
Jag lägger basen alltså foundation sist för att slippa kladda och styra med en massa nedfall av mörk skugga under ögat. Vill inte se ut som en Panda ;)
Hoppas du förstår vad jag skrivit. Annars så får du fråga igen :)