• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    Luxor skrev 2009-03-27 05:10:31 följande:
    Jag har en fråga till er som använder Dermalogica. Jag har idag skin smoothing creme, men kan ibland tycka att den är lite väl krämig/fet. Är det active moist som jag ska prova om jag vill ha en lättare variant, är den bra?
    Ja, active moist är deras lättaste fuktkräm. Jag använder den och är mkt nöjd.
  • MammasÄlsklingar
    maddie3 skrev 2009-03-26 22:15:11 följande:
    Kan det vara Silk???? Den är lilaglittrig, jättesnygg. Har en liknande skugga från HM egen sminkserie...men är så sugen på att köpa Silk iallafall :)
    Precis så heter den as snygg
    Köpte även Dual found super bra e den o täcker bra...
    Sen skin serum ..

Idag ska jag till M U S igen haha .. jag e fan beroende nu av smink asg..
  • katarina118

ja ska oxå på MUS idag....vill ha lite nytt smink...fyllde år för en vecka sedan å fick då ett presentkort..ok de räcker väl till en ögonskugga men bättre än inget alls...

• MammasÄlsklingar
    katarina118 skrev 2009-03-27 11:56:19 följande:
    ja ska oxå på MUS idag....vill ha lite nytt smink...fyllde år för en vecka sedan å fick då ett presentkort..ok de räcker väl till en ögonskugga men bättre än inget alls...
    Skoj vad blire för färg ?
  • Gnillib

Köpte en mascara på MUS igår. Max Lash, har inte testat den än men det var den de använde när jag gick sminkkurs i våras, roligt!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • MammasÄlsklingar
    Gnillib skrev 2009-03-27 13:23:45 följande:
    Köpte en mascara på MUS igår. Max Lash, har inte testat den än men det var den de använde när jag gick sminkkurs i våras, roligt!
    skoj..
    Själv använder jag maxfactor dramatic look älskar den
  • Luxor

Tack Fridapida för svaret om active moist.

Jag har köpt ny masara och är jätte nöjd och vill rekommendera Clinique High impact curling mascara. Det jag gillar bäst med den är tube-tekniken, aldrig några svarta rester under ögonen. Äntligen!

• MammasÄlsklingar

Hur gör man sexiga ögon ..eller sensuella ?

• Gnillib
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-27 13:50:38 följande:
    skoj.. Själv använder jag maxfactor dramatic look älskar den
    Ah, min kompis tipsade om någon Max Factor som skulle vara bra men ändå inte superdyr. Det kanske är den!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • RiNan
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:38:19 följande:
    vad är en bra fuktkväm? nu har jag vanliga nivea hudlotion så det kan säkert stämma det du säjer..
    Finns ju bättre ansiktskrämer än hudlotion. Huden i ansiktet är inte densamma som på resten av kroppen, speciellt inte huden kring ögonen.
    Men vad du har för hudkräm kvittar nästan om du inte grundar med en bra rengöring. Har du smuts, miljögifter och dödahudceller på ansiktet är det ändå mycket fukt som inte lyckas tränga sig ner för att återfukta ordentligt. Vill du inte lägga dyra pengar på ansiktsvård kan du komma undan med lite över hundralappen om du köper rengöring och fukt. L´oreal är väl mest att rekommendera av de billigare märkena.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter