• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-24 22:54:55 följande:
    När ni lägger kanjal längst ögonfranarna,hur jobbar ni sen in det emellan dom?
    Jag använder Make up stores snedställda angelbrush. Sedan "målar" jag ned kajalen (som jag lagt innan som vanligt) ned i fransarna. Det är bra om man har en ganska mjuk kajal. Kajal är en ganska fet produkt så det är inte så svårt att omforma den med en pensel.

www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/syntethicbrowbrushangle210
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-25 08:13:45 följande:
    ja jag kan göra d sen Tips på hurman ska måla ett par läppar så dom ser fräscha ljusa och fyllliga ut?
    Oj... jag brukar inte måla mina läppar så "noga". Jag gillar itne läppenna osv. Men om man har t.ex. röda läppar är det ju en nödvändighet.

Men jag kan försöka förklara hur jag gör.

Jag lägger min vanliga make up först. Sedan tar jag lipsyl eller ngt liknande på läpparna och tar en tops som jag rengör läpparna med. Man får så mkt foundation på läpparna. Lipsylen gör så att läpparna inte blir torra när man rengör dem. Sedan tar jag helt enkelt bara den läpp-produkt jag valt. Oftast lipgloss, men ibland ljusa läppstift.
  • längtan09

Nu har jag varit och handlat mer smink Från MUS såklart som blivit min favoritaffär (det lyxigaste som finns i lilla Karlstad ). Köpte en ögonskugga, nyans Butterfly tror jag det var, matchar mina glasögon bra Och en ögonpenna samt en mineralblush.

Har aldrig varit så kul att sminka sig innan, känner för att vara fräsch nu när man är gravid, så även om magen är stor och allt ömmar så är man åtminstonde snygg i fejjan

• maddie3

Hej hej
    Idag har jag shoppat loss på MUS. Blev studio foundation, luminous bronzer (sjukt dyr), två microshadows "Pascal" och "Passion for fashion" från Bronzed kollektionen som kommer i maj. Har MUS nya tidning och när jag såg den kollektionen blev jag helt såld, kände att jag bara måste ha skuggorna, läppstiftet, glosset jaa allt. Men än så länge har bara två skuggor kommit in från den kollektionen och bronzern....men men väntar med förväntan på att de andra sakerna kommer snart :)

Visst jaa köpte även en blush "oh so fresh" den är kanonfin att ha i sommar. Den är aprikosskimrig :)

Ha det gott så länge

• Fridapida
    längtan09 skrev 2009-03-25 17:16:19 följande:
    Nu har jag varit och handlat mer smink Från MUS såklart som blivit min favoritaffär (det lyxigaste som finns i lilla Karlstad ). Köpte en ögonskugga, nyans Butterfly tror jag det var, matchar mina glasögon bra Och en ögonpenna samt en mineralblush. Har aldrig varit så kul att sminka sig innan, känner för att vara fräsch nu när man är gravid, så även om magen är stor och allt ömmar så är man åtminstonde snygg i fejjan
    Det förstår jag! Det kan vara svårt med kläder och skor nder graviditeten, men sminka sig kan man alltid. Lägg gärna ut en bild om du vill.
  • MammasÄlsklingar

tjoo handla mer på mus igårr ..primer till ansiktet o ögonen.. sen puder svampar sen ögonskugga i lila snyggt

• Fridapida
    maddie3 skrev 2009-03-26 21:08:47 följande:
    Hej hejIdag har jag shoppat loss på MUS. Blev studio foundation, luminous bronzer (sjukt dyr), två microshadows "Pascal" och "Passion for fashion" från Bronzed kollektionen som kommer i maj. Har MUS nya tidning och när jag såg den kollektionen blev jag helt såld, kände att jag bara måste ha skuggorna, läppstiftet, glosset jaa allt. Men än så länge har bara två skuggor kommit in från den kollektionen och bronzern....men men väntar med förväntan på att de andra sakerna kommer snart :)Visst jaa köpte även en blush "oh so fresh" den är kanonfin att ha i sommar. Den är aprikosskimrig :) Ha det gott så länge
    Oj... allt lät såååå fint. Jag måste ha också, speciellt den sista rougen lät så spännande! Jag älskar aprikos!
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-26 21:18:56 följande:
    tjoo handla mer på mus igårr ..primer till ansiktet o ögonen.. sen puder svampar sen ögonskugga i lila snyggt
    Här shoppas det loss för fulla muggar. :) Jag gillar lila skuggor jättemycket. Jag älskar min svartlila eyedust, devil dust. Vilken köpte du?
  • Kajsan

Alltså jag måste superberömma min costa ( kopia) från Tradera en gång till.
    Körde tre skuggor från den idag och de sitter fabian lika bra som MUS skuggorna! Jag tror säljaren brukar ha dessa lådor ute ibland, så jag rekommenderar verkligen er att prova, skitbilligt för 88 färger som dessutom är riktigt bra!

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • MammasÄlsklingar
    Fridapida skrev 2009-03-26 21:21:25 följande:
    Här shoppas det loss för fulla muggar. :) Jag gillar lila skuggor jättemycket. Jag älskar min svartlila eyedust, devil dust. Vilken köpte du?
    hehe jepp..
    hmm minns inte den e lila o små glittrig.. haha bra förklaring
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter