• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • cherryblossom

och jag fortsätter tjata om mitt 60 tal haha. Nä men seriöst, den enda "normala" skugga jag har hemma nu är muffin från MUS. Jag kan inte föreställa hur det skulle se ut med eyeliner till den. Tydligen ska det vara ebn breeeed linje och sen måsvinge.... och hur lång ska den va utanför? Och jag som bara har kajal hemma att öva med kommer inte iväg o köpa eyeliner heller :/

• Liiza

Halloo,
    jag har varit och shoppat idag -kul!

2 st Duo ögonskuggor från Too Faced (ska bli skoj att testa )
    Plus lite småpock från Nouba och Gosh

En fråga,

Någon som vet av något snabbtorkande överlack?
    Jag har Mavalas Quick minute, och den gillar jag, men de är ju sååå små

• Honey1982
    cherryblossom skrev 2009-03-29 15:28:08 följande:
    och jag fortsätter tjata om mitt 60 tal haha. Nä men seriöst, den enda "normala" skugga jag har hemma nu är muffin från MUS. Jag kan inte föreställa hur det skulle se ut med eyeliner till den. Tydligen ska det vara ebn breeeed linje och sen måsvinge.... och hur lång ska den va utanför? Och jag som bara har kajal hemma att öva med kommer inte iväg o köpa eyeliner heller :/
    ett tips är att du googlar eller kollar i tidningar på 60-tals sminkningar och tränar, tränar, tränar. som tur är behöver man ju inte gå utanför dörren för att shoppa smink längre, det finns ju massor av nätshoppar att handla i!
  • cherryblossom

Tack, jag kollar för fullt hittade en sminkning på youtube, där satte de svart kajal penna i hela globlinjen. Är det rätt? (jag är nybörjare) alltså hela globlinjen ritades i och sen därifrån kom måsvingen

• maddie3
    cherryblossom skrev 2009-03-29 21:22:49 följande:
    Tack, jag kollar för fullt hittade en sminkning på youtube, där satte de svart kajal penna i hela globlinjen. Är det rätt? (jag är nybörjare) alltså hela globlinjen ritades i och sen därifrån kom måsvingen
    Det stämmer. Hela globlinjen ut som en måsvinge och även under ögat. Tyvärr kan jag inte lägga upp min 60 tals sminkning då jag inte är plusmedlem här på FL. Men som Honey 1982 skrev så googla och youtube brukar ha många bra filmer på folk som sminkar.

Pastellfärg du kan använda är ljustblå. Gärna att du blandar själv typ mörktblå med vitt-jättesnyggt.
  • cherryblossom

Ja där fanns hur mkt som helst... men nu hittade jag info om att sotning också gick hem *förvånad* men sotning är jag bra på iaf

• cherryblossom

Eller nä, det ville inte heller idag... köpte en silver skugga och en becksvart med glitter i på MUS häromdagen och nu ville sig inte det heller haha....
    Eftersom jag är nybörjare så tittar jag mkt på youtube tutorials men ibland hänger jag inte med riktigt. Bruna färger blir bra dock, har tom fått beröm av MUS här att jag avancerar framåt haha

• cherryblossom

Nu kommer jag med en ny fråga
    Gav mig på flytande eyeliner för några år sen men det blev katastrof. Som den relativt nybörjare jag är så vill jag ha era bästa tips för att få det att bli fint. Och det är INNANFÖR den nedre fransraden som man också ska applicera va?

• Fluffguf
    cherryblossom skrev 2009-03-30 14:04:50 följande:
    Nu kommer jag med en ny fråga Gav mig på flytande eyeliner för några år sen men det blev katastrof. Som den relativt nybörjare jag är så vill jag ha era bästa tips för att få det att bli fint. Och det är INNANFÖR den nedre fransraden som man också ska applicera va?
    Jag tycker att det enklaste är att använda cakeeyeliner eller en mörk ögonskugga och en riktigt smal pensel. Det funkar också med en helt rakt avklippt pensel, då är det bara att hålla den längs fransraden och dra ett streck Jag har aldrig varit bra på att måla eyeliner, men på de två sätten kan tom jag få till det
    Morbid Mistress skrev 2009-03-30 14:09:03 följande:
    Favorit fråga i repris antar jag: Bra budgetmascara?
    Jag gillar max factors mascaror, stretch är min favorit. Annars är det många som gillar masterpiece, jag är inte så förtjust i den dock.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter