• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • mrs holiday

Ska på Make Up Store på "sminklektion" nästa vecka, kuuul! Har ingen erfarenhet av deras produkter sedan tidigare, förutom en svart ögonskugga. Nu vill jag veta vilka era favoritprodukter från MUS är - några bra köptips? Har de någon bra mineralfoundation t ex? Jag har aldrig provat mineralsmink, kör med vanlig flytande foundation just nu (lancome).

• Sanrah

mrs holiday skrev 2009-03-24 13:41:01 följande:

Ska på Make Up Store på "sminklektion" nästa vecka, kuuul! Har ingen erfarenhet av deras produkter sedan tidigare, förutom en svart ögonskugga. Nu vill jag veta vilka era favoritprodukter från MUS är - några bra köptips? Har de någon bra mineralfoundation t ex? Jag har aldrig provat mineralsmink, kör med vanlig flytande foundation just nu (lancome).
    Åh vad kul. Det ska jag och Fluffguf också när vi får lön
  • Jonelin
    maddie3 skrev 2009-03-24 09:28:48 följande:
    Jag har pratat med en tjej på Make Up Store, och hon gick på Makeup institut i Stockholm och var jättenöjd :). Den skolan använder produkter från Mist Stockholm, deras eget märke fattade jag det som. Ang Malmö skolan vet jag inget men tror absolut den håller samma kvalité som den i Stockholm. Ring annars till skolan och be få komma och kolla. Lycka till
    Tack! Har hittat att dom har öppethus 9 april så då blir det Malmö på inspektion :D
  • Bebislängtan82

Vet inte om jag fått svar på detta innan men finns det inget man kan använda som eye primer så länge? min är nämligen slut och märker att skuggorna inte sitter lika bra som dom annars gör.

Är 2009 vårt år
  • MammasÄlsklingar
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-24 14:54:17 följande:
    Vet inte om jag fått svar på detta innan men finns det inget man kan använda som eye primer så länge? min är nämligen slut och märker att skuggorna inte sitter lika bra som dom annars gör.
    jag har försökt med allt inget har funkat .. den e bäst
  • längtan09

Nu när jag använt Make Up Stores whonder pouder ett par dagar och fått in snitsen är jag riktigt nöjd Visst det täcker inte till 100% men det ser mer naturligt ut än det gjorde med foundation. har även testat med foundation under för finare tillfällen, blev super bra det också

Tänkte shoppa lite smink imorgon på Make Up Store, någon som har några förslag, behöver nog rouge och ögonskugga åtminstonde

• maddie3
    längtan09 skrev 2009-03-24 16:23:11 följande:
    Nu när jag använt Make Up Stores whonder pouder ett par dagar och fått in snitsen är jag riktigt nöjd Visst det täcker inte till 100% men det ser mer naturligt ut än det gjorde med foundation. har även testat med foundation under för finare tillfällen, blev super bra det också Tänkte shoppa lite smink imorgon på Make Up Store, någon som har några förslag, behöver nog rouge och ögonskugga åtminstonde
    MUS har ju fått in så fina vårfärger på ögonskuggorna. Jag gillar speciellt skuggan Silk som är lilaskimrig,jättesnygg. Muffin är en skugga som alltid funkar. City Jungle är kanonfin grön skugga som är så snygg till sommaren när man fått lite färg, deadly är en mörk färg som är kanonsnygg att sota med. Jaa det finns hur fina skuggor som helst.

Rouge gillar jag sugar ping, sugar muffin och peach eller power. Sen hade de fått in en aprikosfärgad rouge kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men fråga.
  • längtan09
    maddie3 skrev 2009-03-24 16:28:04 följande:
    MUS har ju fått in så fina vårfärger på ögonskuggorna. Jag gillar speciellt skuggan Silk som är lilaskimrig,jättesnygg. Muffin är en skugga som alltid funkar. City Jungle är kanonfin grön skugga som är så snygg till sommaren när man fått lite färg, deadly är en mörk färg som är kanonsnygg att sota med. Jaa det finns hur fina skuggor som helst. Rouge gillar jag sugar ping, sugar muffin och peach eller power. Sen hade de fått in en aprikosfärgad rouge kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men fråga.
    Tack för dina tips Silk lät fin, ska kolla på den, jag är mkt för lila och rosa skuggor, gärna ljusa och lite skimriga. antar att det är vad som passar min hy, är väldigt blek

Hur sotar man bäst egentligen? Ska man ha speciellt underlag eller så?
  • Honey1982
    längtan09 skrev 2009-03-24 16:23:11 följande:
    Nu när jag använt Make Up Stores whonder pouder ett par dagar och fått in snitsen är jag riktigt nöjd Visst det täcker inte till 100% men det ser mer naturligt ut än det gjorde med foundation. har även testat med foundation under för finare tillfällen, blev super bra det också Tänkte shoppa lite smink imorgon på Make Up Store, någon som har några förslag, behöver nog rouge och ögonskugga åtminstonde
    jag rekommenderar även kajalpennorna som är riktigt bra.
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-24 14:54:17 följande:
    du kan använda en krämskugga, t.ex MUS hightech lighters eller MAC paint/ paint pots som primer.
  • längtan09
    Honey1982 skrev 2009-03-24 16:40:05 följande:
    jag rekommenderar även kajalpennorna som är riktigt bra.

du kan använda en krämskugga, t.ex MUS hightech lighters eller MAC paint/ paint pots som primer.
    Tack för att du nämnde det, behöver en kajalpenna

Är det någon som vet vad det kostar att bli medlem i MUS club eller vad det heter? Vad får man för förmåner?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter