• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Bebita 2k7 skrev 2009-03-23 13:08:49 följande:

Men visst använder du även en vanlig primer före MV ändå Fridapida?Jag använder själv everyday minerals men det funkar väl ungefär lika men jag funderar på om jag ska köpa en primer att grunda med.
    Både ja och nej. Ibland har jag FACE perfect primer och ibland har jag Idealist från Estee Lauder. Men oftast har jag inte ngn annan primer än MV.
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 13:23:31 följande:
    Wonder pouder har jag med, använder du bara pudret eller foundation också? För jag funderar på om jag ska köpa foundation också, men det syns direkt på min hy om jag har sånt, vad kan man göra åt det?Nu blev inte frågorna bara till dig utan till alla, men var tvungen att fråga om Make up store när jag såg att du köpt där
    Jag använder både och eftersom annars om man svettas så blir inte foundationen så bra *S*. Men man kan bara använda pudret också typ lite mer vardagligt.
    Du menar att det syns pga färg skillnad eller?
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 15:19:30 följande:
    Jag använder både och eftersom annars om man svettas så blir inte foundationen så bra *S*. Men man kan bara använda pudret också typ lite mer vardagligt.Du menar att det syns pga färg skillnad eller?
    Inte så sett, eller jo det syns ju pågrund av färgskillnad när jag köper "billigt" smink där det bara finns röda nyanser och jag är mer gul. Men det syns för att min hy är ganska dålig. Har du tips på hur man får en fet, yttorr hy att se bra ut? Alltså vilka cremer och rengöringar man ska använda? Är rätt nybörjare på allt det här för jag har inte brytt mig så mkt tidigare men nu när jag är gravid vill jag gärna se bra ut av någon anledning
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 16:15:16 följande:
    Inte så sett, eller jo det syns ju pågrund av färgskillnad när jag köper "billigt" smink där det bara finns röda nyanser och jag är mer gul. Men det syns för att min hy är ganska dålig. Har du tips på hur man får en fet, yttorr hy att se bra ut? Alltså vilka cremer och rengöringar man ska använda? Är rätt nybörjare på allt det här för jag har inte brytt mig så mkt tidigare men nu när jag är gravid vill jag gärna se bra ut av någon anledning
    Jag köper Phyris jätte bra för sån hud .. hade precis likadant själv förut.
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 16:16:54 följande:
    Jag köper Phyris jätte bra för sån hud .. hade precis likadant själv förut.
    Vartt hittar man det då? någon bra webshop för antar att det kan vara svårt att få tag i i karlstad.
  • MammasÄlsklingar
    längtan09 skrev 2009-03-23 16:26:11 följande:
    Vartt hittar man det då? någon bra webshop för antar att det kan vara svårt att få tag i i karlstad.
    hmm vet inte googla jag bor i sthlm.
  • längtan09
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 16:29:17 följande:
    hmm vet inte googla jag bor i sthlm.
    Tack för hjälpen. Verkade inte finnas så man kunde skicka efter, men ska kika vidare
  • Kajsan

Jaha då var det dags att recensera mitt Traderafynd från HongKong som jag misstänker är samma som Costal skuggorna:
    www.tradera.com/auction/auction.aspx

Riktigt bra! Mycket mycket bättre än Viva La Diva lådan som nu kommer åka in i ett mörkt skåp , nu har jag ju den här att leta konstiga färger i.
    88 st färger dessutom!
    Alla små som 50 öringar, men det var bra pigment i dem, inte superduperbra, men klart godkänt.
    Kan rekommenderas!{#lang_emotions_flower}

Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • pumpkinpie

Nån som använder Laura Merciers färgade fuktkräm? Jag funderar på att köpa, blev grymt imponerade över hur fint det såg ut i affären. Jag använder ID just nu men är väldigt torr och skulle behöva mer fukt. Jag gillade verkligen är huden såg så där dewy ut, men behöver man vara rädd för att den ska täppa till porerna?

• Jonelin

hejhej!

Jag ska plugga till master makeup artist och hårstylist på Makeup Institute i Malmö i höst hade jag tänkt, någon som har gått den och kan berätta lite om hur det funkar? Skulle vara kul å höra om den är nåt att ha!

Jonna

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter