• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson 77

Jag har alltid sminkat mig, lite till och från. Nu har det inte blivit så mycket då jag mest är hemma eller ute med hundarna...

Men i förrgår blev jag sminkad av en makeup-artist och hon gav mig lite tips på vad som passar.
    Nu är jag jättesugen(!) på att gå en sån där kvällskurs för att lära mig mer. Som vanlig vardags-makeup och fest-makeup.
    Har ni några tips på bästa stället att gå till? Vad brukar det kosta? Får man produkterna som används eller måste man köpa dem själv?
    (Det kanske finns svar på mina frågor, i tråden, men jag orkar inte läsa igenom alla sidor...)
    I mitt gallari finns det några bilder på sminkningen och håret(jag var alltså hårmodell i torsdags), dock är inte läpparna gjorda än på en av bilderna och dessutom stod jag inne i badrummet...så den bilden är inte så bra...
    Alltså, bästa och någorlunda billiga stället i Stockholm...

• Carolin E

Jag kan STARKT rekomendera den omtalade RevitaLash för Er som önskar längre, tätare fransar. Är en sminkjunkie själv och testar allt som kommer i min väg. Den kostar ca 1295:- på eleven och accessora bland annat och ska räcka i ett år. Den här produkten funkar.

• Jonelin

Hej.

Någon som vet var man kan få tag i sensual clone från Helena Rubinstein? I den enda butiken här i Jönköping som säljer HR säger dom att den har utgått, eller rättare sagt inte finns i Sverige längre...

Eller någon som vet en foundation som är liknande?
    Tack.

• Fluffguf

Jag har syndat idag Jag gick förbi Åhléns city, och så bara råkade jag gå in och köpa ett nytt läppglans, jag har ju bara typ 30 st sedan innan {#lang_emotions_innocent}
    Jag var sugen på ett nytt Dior addict ultra gloss reflect, jag har 157 sedan innan som är ljusrosa och skimrig, men jag ville ha ett som var mörkare och mindre skimrigt... så det blev 447 som är från vårkollektionen, rosa som drar lite åt brunt och utan så mycket skimmer, det blir mest bara lite glansigt och förstärker läpparnas färg lite
    Sen fick jag prover på nån parfym och fuktcreme också, och sånt gillar man ju alltid

• katarina118

fluffguf

ja gratis är alltid skoj...

• Fluffguf
    katarina118 skrev 2009-03-28 14:47:23 följande:
    fluffguf ja gratis är alltid skoj...
    Visst är det Jag tycker annars att de är rätt dåliga på att ge ut prover, det borde ju vara bra för dem, man köper ju hellre en produkt i fullstorlek om man har testat och vet att man gillar den. Dior är ju inte precis gratis...
  • Pindus

jag trodde det bara var lash power som va deras tubmascara.... Måste testas nästa gång :)

Luxor skrev 2009-03-27 16:37:06 följande:
    Tack Fridapida för svaret om active moist. Jag har köpt ny masara och är jätte nöjd och vill rekommendera Clinique High impact curling mascara. Det jag gillar bäst med den är tube-tekniken, aldrig några svarta rester under ögonen. Äntligen!
  • Pindus
    Pindus skrev 2009-03-22 19:11:16 följande:
    såg att MUS hade en liten tub för t-zonen o tänkte höra här om ngn provat den?? tycker alltid jag är blank på näsan.... :(
    puffar mig själv :) el ngt annat tips på ngt som hjälper mot blank näsa :)
  • cherryblossom

Nu slänger jag in en fråga här igen jag klär mig typ enbart i 60tals kläder med hjälp av min pappa som säger vad som är rätt och fel haha. Men sminket har han ingen koll på. Var hos en dam för några veckor sen och käpte lite grejer som hon haft och det enda svaret jag fick var rosa läppstift. (vilket jag inte kommer att använda, passar inte på mig) men om jag inte är helt ute och cyklar så var det massvis med mascara va? Nån sa att det ska vara pastell ögonskugga men har samtidigt en vision av eyeliner a la måsvinge. Det går ju inte ihop med ögonskuggan.. och jag som bara har kajal för tillfället (är rätt så nybörjare) och vill öva :P
    Ska det alltså vara pastell o svart ihop?? Gud va svamligt, sorry

• maddie3
    cherryblossom skrev 2009-03-28 19:27:16 följande:
    Nu slänger jag in en fråga här igen jag klär mig typ enbart i 60tals kläder med hjälp av min pappa som säger vad som är rätt och fel haha. Men sminket har han ingen koll på. Var hos en dam för några veckor sen och käpte lite grejer som hon haft och det enda svaret jag fick var rosa läppstift. (vilket jag inte kommer att använda, passar inte på mig) men om jag inte är helt ute och cyklar så var det massvis med mascara va? Nån sa att det ska vara pastell ögonskugga men har samtidigt en vision av eyeliner a la måsvinge. Det går ju inte ihop med ögonskuggan.. och jag som bara har kajal för tillfället (är rätt så nybörjare) och vill öva :PSka det alltså vara pastell o svart ihop?? Gud va svamligt, sorry
    Mycket eyeliner var det på 60 talet, rosa läppstift och pastellfärger på skuggorna och stora fina lösögonfransar :)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter