• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • cherryblossom

Nu har jag glott på X antal youtube tutorials och det blir inköp av flytande eyeliner när pojkvännen kommer hem. Förstår att jag har mkt övning framför mig, det ser ju så förbaskat lätt ut när de gör det

• MammasÄlsklingar

Morbid Mistress skrev 2009-03-30 14:09:03 följande:

Favorit fråga i repris antar jag: Bra budgetmascara?
    jag älskar Max Factor dramatic look får så snygga fransar av den kostar typ 130:-
  • MammasÄlsklingar

Hörrni måste bara få påpeka en sak..
    Varje gång jag e in på M U S.. så e tjejerna som jobbar där alltid väldigt finniga under sminket.. hur kan d komma sig? Ska inte dom ha bra rengörning osv?
    Lite OT i know *s*.

Sminkningen vart fin i lör ialf.. hade rosa skugga sotade lite o glittet allt ifrån mus.

• cajsasmamma

Hej
    Läste att även en nybörjar som jag kunde skriva och fråga lite här...

Så min fråga är jag som ha relativt små ögon så ska jag har mörka eller ljusa ögonskugger som gör ögorna större??? Med eller eyeliner??? eller man kanske ska ha kajal??

• Kajsan
    Morbid Mistress skrev 2009-03-30 14:09:03 följande:
    Favorit fråga i repris antar jag: Bra budgetmascara?
    Loreal voluminous x4, det är min favorit!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • MammasÄlsklingar
    cajsasmamma skrev 2009-03-30 17:27:47 följande:
    Hej Läste att även en nybörjar som jag kunde skriva och fråga lite här...Så min fråga är jag som ha relativt små ögon så ska jag har mörka eller ljusa ögonskugger som gör ögorna större??? Med eller eyeliner??? eller man kanske ska ha kajal??
    Ljusa färger gör ögonen större
  • cajsasmamma
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-30 17:30:19 följande:
    Ljusa färger gör ögonen större
    Ja det tänkte jag på att det kanske var så... Så är det ju med kläder.. Nån speciell innefär i vår???
    Jobbar på en hästgård så sminka mig bara till fest och ev nångång om året om jag ska till doktorn eller så???
    Är ju rättså ljus av mig...
  • MammasÄlsklingar
    cajsasmamma skrev 2009-03-30 17:54:01 följande:
    Ja det tänkte jag på att det kanske var så... Så är det ju med kläder.. Nån speciell innefär i vår??? Jobbar på en hästgård så sminka mig bara till fest och ev nångång om året om jag ska till doktorn eller så???Är ju rättså ljus av mig...
    Vad har du för färg på ögonen?
  • Tyson 77

Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur...
    Vad tycker ni?
    Finns bilder i mitt galleri.
    Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter