• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Ullis 74
    Kajsan skrev 2009-03-18 01:03:33 följande:
    Nä, nu luras du
    Urban Decay finns på www.blush.se .
  • Kajsan
    Ullis 74 skrev 2009-03-18 15:33:47 följande:
    Urban Decay finns på www.blush.se .
    Yes I know, är såååå nära att klicka hem, varje dag.
    Men jag har ju köpförbud
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-18 01:03:33 följande:
    Nä, nu luras du
    Ja, det gör jag... jag var nog lite stressad. Jag menade hqhair.com. Men den är inte svensk...

Ni får ha lite överseende med mig ett tag, jag är superstressad och blandar ihop allt. Det här kommer definitivt inte vara sista gången som jag gör så.
  • socute

Okej, jag behöver verkligen hjälp!! jag ska på bröllop på Lördag, jag är alltid torr runt näsan och mellan ögonbryna, kan inte ha foundation för då ser man verkligen hur torr jag är. Jag behöver en consealer som täcker bra och som inte torkar ut huden! Jag har provat make up store's och en till (?) men ingen täcker länge å bra utan att torka ut hyn. Jg har är rätt röd runt näsan och mörk under ögongne så behöver nått som täcker bra men inte syns så väl heller.. några tips??

Theo 05-10-27
  • Barnakär

socute
    Har samma problem och mitt tips till dig är att du skrubbar ansiktet (peeling, dock inte precis runt ögonen då huden är riktigt tunn där) och sedan smörjer in dig med en ansiktskräm precis innan du lägger foundationen. Foundationen sitter och håller längre också och väljer du att blanda ut foundationen med lite ansiktskräm så brukar resultatet också bli jämnare

• maddie3

Hej
    Är det någon av er som testat Mist Stockholms makeup??? Vad tycker ni om det märket??? Lika bra som MUS eller Face Stockholm????

• socute
    Barnakär skrev 2009-03-18 20:53:30 följande:
    socuteHar samma problem och mitt tips till dig är att du skrubbar ansiktet (peeling, dock inte precis runt ögonen då huden är riktigt tunn där) och sedan smörjer in dig med en ansiktskräm precis innan du lägger foundationen. Foundationen sitter och håller längre också och väljer du att blanda ut foundationen med lite ansiktskräm så brukar resultatet också bli jämnare
    Tack för tips! Ska se till å skrubba :)
    Theo 05-10-27
  • Jordgubba
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-16 20:02:50 följande:
    Nä o verkligen svårt att hitta 1 som passa min ljusa hud.Men MAC har jag aldrig testat e dom dyr.. vart kan man köpa den?
    Jag brukar ha svårt att hitta foundations för att jag har så ljus hy men har blivit förälskad i clarins...har tillomed färger som e för ljusa för mig. Jippie....
  • socute
    Jordgubba skrev 2009-03-19 12:59:52 följande:
    Jag brukar ha svårt att hitta foundations för att jag har så ljus hy men har blivit förälskad i clarins...har tillomed färger som e för ljusa för mig. Jippie....
    Åh!! vart köps dom lättast ifrån??
    Theo 05-10-27
  • Bebislängtan82

Finns det ingen stans på nätet man kan köpa en eye primer och betala direkt via internet banken? Jag vill inte beställa mot postförskott för är rädd då att jag inte ska ha pengar att hämta ut det för sen

Är 2009 vårt år
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter