• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Helennnna

Har inte följt dessa trådar innan men tänkte börja göra det nu. Ni värkar ha så bra tips. Lägger till i favoriter.

Jag kanske kan fråga när jag ändå är här.. jag testade Lumenes Primer för torr hud.. men vad gör en sådan för skillnad igentligen?. Det är ju bara en vit kräm. En concealer tex den är ju i färg om man säger och täcker huden lite extra. Men vad gör en Primer? haha

• Helennnna

Måste säga också att jag trodde att en primer va samma sak som concealer.. men hade visst fel. haha

• Sascha

Hej. ställde denna i fråga i en annan tråd, men fick nog inget svar.

Jag fick Bare Escentuals mineralsmink i present i.d. bare minerals. Är det någon här som använder det?
    Har inte testat det tidigare, men det blir väldigt bra på huden. Det jag inte förstår är att det är fyra olika nyanser i startpaketet. Den ljusaste heter "mineral veil". Sedan finns det 2 mellanmörka nyanser som ska innehålla solskydd. Det finns också en mörkare som jag använder som "solpuder". På deras instruktion ser det ut som man bara behöver tre av burkarna. Eller är det meningen att man kan blanda de mellanmörka tonerna för att få rätt nyans?

Lite rörig fråga kanske, men om någon vet? Jag har lite ojämn och väldigt ljus hy, så tidigare har jag alltid haft problem med att hitta en bra foundation som inte ger skarvar. Detta blev så bra när jag använde det (trots att jag inte visste hur man skulle göra..). Så jag vill ge det en chans.

(Jag har inte läst tråden innan, säg gärna till om det står om detta någonstans).

• pumpkinpie
    Sascha skrev 2009-03-22 17:24:19 följande:
    Hej. ställde denna i fråga i en annan tråd, men fick nog inget svar. Jag fick Bare Escentuals mineralsmink i present i.d. bare minerals. Är det någon här som använder det? Har inte testat det tidigare, men det blir väldigt bra på huden. Det jag inte förstår är att det är fyra olika nyanser i startpaketet. Den ljusaste heter "mineral veil". Sedan finns det 2 mellanmörka nyanser som ska innehålla solskydd. Det finns också en mörkare som jag använder som "solpuder". På deras instruktion ser det ut som man bara behöver tre av burkarna. Eller är det meningen att man kan blanda de mellanmörka tonerna för att få rätt nyans? Lite rörig fråga kanske, men om någon vet? Jag har lite ojämn och väldigt ljus hy, så tidigare har jag alltid haft problem med att hitta en bra foundation som inte ger skarvar. Detta blev så bra när jag använde det (trots att jag inte visste hur man skulle göra..). Så jag vill ge det en chans. (Jag har inte läst tråden innan, säg gärna till om det står om detta någonstans).
    Jag använder ID och jag har för mig att det finns två foundation nyanser i startpaketet. Mineral veil är en slags fixering som man lägger över foundation. Dessutom har jag för mig att det ingår varmth, som är ett slags solpuder.
  • pumpkinpie

Mitt tips är att du går in i en affär (om du har möjlighet och prövar ut rätt nyans och sedan utgår från det). Att blanda verkar lite överkurs, de har ju rätt många olika, men det är ju oftast så att man har olika ansiktsfärg på sommaren och vintern.

• Mie74

Jag har använt mineralpuder ett bra tag och trivs med det, men så idag fick jag för mej att jag skulle använda upp mina vanliga flytande fondtion innan de blir för gamla men det kändes så konstigt på ansiktet fler som har kännt liknande?
    Mie

• Pindus

såg att MUS hade en liten tub för t-zonen o tänkte höra här om ngn provat den?? tycker alltid jag är blank på näsan.... :(

• Fridapida
    Sascha skrev 2009-03-22 17:24:19 följande:
    Hej. ställde denna i fråga i en annan tråd, men fick nog inget svar.Jag fick Bare Escentuals mineralsmink i present i.d. bare minerals. Är det någon här som använder det?Har inte testat det tidigare, men det blir väldigt bra på huden. Det jag inte förstår är att det är fyra olika nyanser i startpaketet. Den ljusaste heter "mineral veil". Sedan finns det 2 mellanmörka nyanser som ska innehålla solskydd. Det finns också en mörkare som jag använder som "solpuder". På deras instruktion ser det ut som man bara behöver tre av burkarna. Eller är det meningen att man kan blanda de mellanmörka tonerna för att få rätt nyans?Lite rörig fråga kanske, men om någon vet? Jag har lite ojämn och väldigt ljus hy, så tidigare har jag alltid haft problem med att hitta en bra foundation som inte ger skarvar. Detta blev så bra när jag använde det (trots att jag inte visste hur man skulle göra..). Så jag vill ge det en chans. (Jag har inte läst tråden innan, säg gärna till om det står om detta någonstans).
    hej
    Fick du inget svar i "våran" tråd? Ibland så är det väldig fart på tråden och då kan man missa vissa frågor. OM det händer, puffa för frågan igen. Det är alltid någon som ser och kan försöka svara. I den här tråden är alla välkomna och det är alltid kul med nya ansikten.

Jag har använt ID ett par år nu. Jag är jättenöjd.

I ditt startpaket så gissar jag att du har fått två foundations. De burkar som det står SPF på är foundation. SPF är solskyddsfaktor och jag vet att det står ngt sådant på undersidan på deras foundation-burkar.

Mineral Veil är ett löspuder. Det har jag INNAN foundation som en primer. Det gör att foundation håller sig bättre, blir jämnare och att porerna syns mindre. Jag lägger den med en stor mjuk puderborste. Jag lägger även Mineral Veilen efter foundation för att fixera foundationen och hålla huden lagom matt.

Den sista produkten vet jag inte vad den är. Vad står det på den? Berätta lite mer.

Man kan använda de två fundation var för sig eller blanda för en bra nyans. Det beror på vad man tycker själv. Jag behöver inte blanda, men om man har en ton som ligger mellan nyanserna är det enkelt att blanda för rätt nyans. Foundation applicerar man med en kabuki. Jag gissar att du fick med en sådan i startpaketet?

Vad menar du med skarvar?
  • Fridapida
    Mie74 skrev 2009-03-22 18:44:07 följande:
    Jag har använt mineralpuder ett bra tag och trivs med det, men så idag fick jag för mej att jag skulle använda upp mina vanliga flytande fondtion innan de blir för gamla men det kändes så konstigt på ansiktet fler som har kännt liknande?Mie
    Nej, jag kastade min flytande direkt. Men det kan kanske bero på att mineralfoundationen känns lättare på huden än den flytande. En gissning...
  • MammasÄlsklingar

Tjo
    Handlade på M U S igår
    Vart en matt foundation färgen MILK
    Sen köpte jag en mixing liquid så mitt ögon glitter ska fassna..sen en wonder pouder färgen sahara o en fin borste till.. fick 10% på hela köpte
    Så det gick på ca 1000:-
    Allt ska prövas idag *S* Hoppas d blir bra färgen såg super bra ut när hon testade på mig

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter