• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • socute
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-19 14:42:49 följande:
    Finns det ingen stans på nätet man kan köpa en eye primer och betala direkt via internet banken? Jag vill inte beställa mot postförskott för är rädd då att jag inte ska ha pengar att hämta ut det för sen
    Alla moderna sidor med beställning ifrån har väl det? elelr jag kan ha fel..
    Theo 05-10-27
  • Bebislängtan82

blush.se verkar inte ha det,visa kort och faktura har dom och det är en eye primer därifrån jag vill ha. Jag har inget visa kort och får inte ta faktura så det kan bli svårt,dags att utöka betalnings alternativen tycker jag

Är 2009 vårt år
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-03-18 21:38:35 följande:
    Hej Är det någon av er som testat Mist Stockholms makeup??? Vad tycker ni om det märket??? Lika bra som MUS eller Face Stockholm????
    Ja, jag har provat ett par ögonskuggor. Jag tycker att de är krämigare än MUS-skuggor. Men jag är inte lika förtjust som i Urban Decays. Jag kommer köpa fler.
  • Sanrah

Jasså det var här ni tog vägen

• levina

Någon som vet om FACE eller MUS har bra rengörings produkter?

• Fluffguf
    levina skrev 2009-03-21 08:29:14 följande:
    Någon som vet om FACE eller MUS har bra rengörings produkter?
    Jag har bara testat FACE ansiktsskrub, och den är bra, så jag kan tänka mig att de har annat också som är bra
  • Vickiviran

Jag är såld på make up a, som jag använder när jag jobbar.

Ansiktsskrubb brukar jag blanda till själv, honung/socker och lite annat smått och gott. Och sen är det bara att lägga på en aspirinmask.

• LMK

Shoppingtips!
    Make up Store har vunnit Årets Butikskedja & firar vinsten med 20% rabatt på hela sortimentet tom. imorgon söndag!! (OBS! Gäller inte för MUS i Åhléns & Kicks)

Jag passade på igår att shoppa 2 nya ögonskuggor!
    En matt gråbrun som heter Deadley (ursnygg till vardags el om man öser på till sotningar) samt en lilavinröd med rosa skimmer som heter Diva. Den fick mina gröna ögon att verkligen lysa! Grymt nöjd! Har tänkt att dessa skall kunna vara "varje dag skuggor". Har egentligen inte tid på mornarna att fixa med 3 olika färger, hur kul det än är. Jag är för morgontrött för det helt enkelt!

• MammasÄlsklingar

Tjena brudar!
    Nästa lör 28e ska jag på fest o vill verkligen hitta en foundation som e hel täckande + skit ljus färg.. ska på M U S och kolla imorgon om dom kan hjälpa mig.
    Kan ni tipsa om en bra mascara? Sen tips på hur man göra ögonen lite sexiga?
    / Trevlig helg

• Vickiviran
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-21 16:47:41 följande:
    Tjena brudar!Nästa lör 28e ska jag på fest o vill verkligen hitta en foundation som e hel täckande + skit ljus färg.. ska på M U S och kolla imorgon om dom kan hjälpa mig.Kan ni tipsa om en bra mascara? Sen tips på hur man göra ögonen lite sexiga?/ Trevlig helg
    Vad gäller foundation tipsar jag om mac, de har bra heltäckande foundations.

Vad gäller ögon: böj fransarna, så ser de längre ut. Om du vill rama in ögonen kan du sota dem och rama in med kajal.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter