• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • LindaLampa

Hej!
    Jag har en rouge-fråga, använder idag färgen Orgasm (Nars), gillar den mkt men skulle vilja även vilja ha en färg med mer rosa i (och mindre aprikos). Kan någon tipsa om vilken färg jag ska välja (tänkte köpa från Nars igen)?!
    Tusen tack på förhand!

• PsychoBitch

Hur gör ni ren era smink penslar/borstar?
    Jag antar att ni inte har en pensel för varje ögonskugga {#lang_emotions_wink}

• trolltyg
    PsychoBitch skrev 2009-04-07 11:56:28 följande:
    Hur gör ni ren era smink penslar/borstar?Jag antar att ni inte har en pensel för varje ögonskugga
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande.

Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • PsychoBitch
    trolltyg skrev 2009-04-07 13:26:19 följande:
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande. Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
    Tackar! Då ska jag schamponera lite här i eftermiddag
  • Fluffguf
    trolltyg skrev 2009-04-07 13:26:19 följande:
    Jag tvättar mina med schampoo varannan eller var tredje vecka. Ett tag var det varje vecka men nu har jag blivit lite lat. Ibland använder jag borstrengöring från kicks eftersom den innehåller lite alkohol så är den även lite bakteriedödande. Efter tvätt och skölj så lägger jag dem plant på en hylla men med själv borstytan utanför i det fria för bättre torkning och bibehållen form.
    Smart att lägga dem så! Jag har lagt dem på en handduk när jag har tvättat. Jag kör också med shampo
  • cherryblossom

Ingen med MAC tips? Har verkligen kommit fram till att det är en concealer som är prio 1. Funkar de bra?
    Funderar fortf över om jag ska skaffa foundation eller inte. Har för mig att jag läst nånstans här att de är bra? jag är bara så otroligt rädd att det ska krackelera trots både fuktkräm och primer under

• maddie3

Hej Tjejer :)
    Idag har jag inhandlat nya skuggor från MUS: det blev Money Talks, Rusty, Velvet och blush Sugar Pink. Sen blev det en ny snedskuren pensel som var nyinkommen och en läppenna i sandstorm. Har testat skuggorna på handen och gud vaa fina de är :). Imorgon ska jag använda dem :)

Ha det gott

• Hallontrollet

VARFÖR skall smink vara så dyrt??? :( *gråter*

• Gnillib
    Hallontrollet skrev 2009-04-07 19:39:59 följande:
    VARFÖR skall smink vara så dyrt??? :( *gråter*
    Eller hur! Jag vill ha nya ögonskuggor! Jag har köpt superfina ljusblåa sommarkläder men jag har bara samma tråkiga persikofärgade ögonskugga som jag jämt har!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • trebarsmamma

min vän sålde Mary Kay produkter förut och kah köpte, jag fick jätte mycket finnar av den produkten, men brunkrämen va bra för den tänkte ganska bra.

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter