• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • PsychoBitch

Jag har Qliniques pore-minimazer som jag köpte på kicks, kan dock inte säga om den är bra eller ej då jag knappt använt den.

• Odella

Kollade på everyday minerals hemsida och beställde lite prov. Hoppas att nån av dem ska funka :) Men kollade också på bas-setet och det är ju kanonbilligt! Man får ju jättemycket grejor för bara 34 dollar, helt sjukt ju.

• cherryblossom

mjuik: Tack för tipset, ska testa snarast

• Tyson 77

En fråga som egentligen inte har med smink att göra...
    När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört?
    Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...

Mina djur är mitt allt!!!
  • Helennnna

Tyson 77 skrev 2009-04-04 00:46:52 följande:

En fråga som egentligen inte har med smink att göra... När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört? Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Jo det finns det, om du går till en valig mataffär så hittar du det oftast vid hårspray och sånt.

Men sen vet jag inte om dyrare är bättre..sånt från frisörer osv.
  • April Mamma
    En fråga som egentligen inte har med smink att göra... När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört? Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Du skall använda en värmeskyddande kräm eller spray när du plattar håret.
    Den har du i håret när det är nytvättat/blött, sedan fönar du håret torrt,sedan tången.

Det finns även värmeskyddande sprayer som du har i torrt hår innan du plattar det.

Gå in till en frisör, det som säljs där är bäst.
  • Lúthien Inglorion
    En fråga som egentligen inte har med smink att göra...När man plattångar håret, finns det inte någon produkt som skyddar håret emot att det ska nli slitet o förstört?Har aldrig gjort detta förut, det här var första dagen...
    Ja, det är jätteviktigt att du har det, just nu använder jag en från Björn Axén och en från tigi. Sen har jag en leave in spray från Björn Axén också som ger fukt och näring till håret.
    Dum spiro, spero
  • FrökenLinda
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 19:20:25 följande:
    Är det nån av er som testat Sheer cover?
    En kompis till mig testade det, hon var inte så jätte imponerad. Hon har naturligt fin hy och sa de att, visst det ser naturligt ut men då kunde jag egentligen lika gärna vara utan för dem täcker inte överhuvudtaget.
  • FrökenLinda
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-16 10:06:45 följande:
    Undrar också det !!Sen undrar jag hur i helvete man hittar en foundation som e ljus så man slipper få en mörkare nyjans i ansiktet.. helt omöjligt juhe
    ar du provat maybellines flytande fondation wonder finish, jätte bra och finns i en väldigt ljus färg, ivory heter den!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter