• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Odella

Har också använt maybellines wonder finish och tyckte den var jättefin och lättapplicerad. Tyvärr har jag inte hittat Ivory sedan dess :/ De kanske inte tar in den här för att den säljer för dåligt eller nåt. Men den var väldigt ljus och bra.

• MrsK

Jag måste bara få fråga.
    Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra?
    jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • mrs holiday
    trebarsmamma skrev 2009-04-03 14:33:49 följande:
    åå vad jag önskar att jag också kunde sminka mig och bli fin, men jag är så dålig på att komma på vad det är man ska köpa för att bli fin, jag gillar också lite färger, och jag har lite finnar, mår så dåligt över finnarna, men snart är det sommar och man kan gå utan en massa kladd i ansiktet, men ögonskuggor och rouge är ju snyggt, vart köper ni ifrån och det ska inte vara så dyrt,
    Jag var på sminklektion på Make Up Store i fredags, och det kan jag verkligen rekommendera om man är sugen på att få lite ny inspiration! Så bra att få alla färger utprovade som en helhet! Tror att det kostar 500 kr, men man får köpa smink för hela summan, och det gör man ju lätt. Själv handlade jag för 575 kr (därför jag inte riktigt kommer ihåg vad själva lektionen kostar...), en ögonskugga, rouge, läppstift och läppenna. Jag hade gärna köpt lite till, bl a gillade jag deras foundation och puder, men jag måste göra slut på min lancome-foundation först.
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-04-05 00:29:55 följande:
    Jag måste bara få fråga.Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra?jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?
    Viva la diva har en del palletter och de finns på en del kicks och åhléns, billigt ocg det ska vara bra pigment i skuggorna. Har själv aldrig testat dem men löst en del bloggar som varit nöjda. Sedan har Isadora små paletter med 5-6 skuggor som inte heller kostar en förmögenhet.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Helennnna

Jag har börjat med ögonskugga..köpte något från loreál men efter halva dagen är ju allt borta. :(

Skulle vara glad för tips på ögonskuggor som Sitter, helst i ljusa färger. (A)

Sen det där med värmeskydds sprayer och sånt man ska ha i håret innan man plattar det. Det finns ju på mataffärer osv men är dom lika bra som dyrare? Kan jag få tips på något bra sådant som man kan inhandla..

• Helennnna

Liten Karin skrev 2009-04-03 18:48:39 följande:

Jag skulle också vilja ha tips på en bra por minimizer!
    Känner mig lite blond nu.. haha. Men vad är detta för något?
  • mjuik
    Helennnna skrev 2009-04-05 11:36:02 följande:
    Jag har börjat med ögonskugga..köpte något från loreál men efter halva dagen är ju allt borta. :( Skulle vara glad för tips på ögonskuggor som Sitter, helst i ljusa färger. (A) Sen det där med värmeskydds sprayer och sånt man ska ha i håret innan man plattar det. Det finns ju på mataffärer osv men är dom lika bra som dyrare? Kan jag få tips på något bra sådant som man kan inhandla..
    Om du använder primer innan så sitter de länge.
    Jag har en från Lumene, den finns på Lindex och kostar en dryg hundring.

Alla mina ögonskuggor sitter när jag har primer innan faktiskt. De som kostat en femma och de som kostat en femhundring.
  • Helennnna
    mjuik skrev 2009-04-05 11:39:15 följande:
    Om du använder primer innan så sitter de länge. Jag har en från Lumene, den finns på Lindex och kostar en dryg hundring. Alla mina ögonskuggor sitter när jag har primer innan faktiskt. De som kostat en femma och de som kostat en femhundring.
    Okej. :) Jag använder ju primer.. hehe. Lumenes. Men det kanske finns bättre primer. Jag tänkte testa den från FACE som "fridapida" tycker är bra. Men vet inte var man köper den? hehe
  • mjuik
    Helennnna skrev 2009-04-05 12:16:28 följande:
    Okej. :) Jag använder ju primer.. hehe. Lumenes. Men det kanske finns bättre primer. Jag tänkte testa den från FACE som "fridapida" tycker är bra. Men vet inte var man köper den? hehe
    Vilken primer har du då? Den för ansikte eller den för ögon? För fridapida pratar väl primer för hela ansiktet?
    Tror jag =)
  • flingflong
    Helennnna skrev 2009-04-05 11:36:02 följande:
    Jag har börjat med ögonskugga..köpte något från loreál men efter halva dagen är ju allt borta. :( Skulle vara glad för tips på ögonskuggor som Sitter, helst i ljusa färger. (A) Sen det där med värmeskydds sprayer och sånt man ska ha i håret innan man plattar det. Det finns ju på mataffärer osv men är dom lika bra som dyrare? Kan jag få tips på något bra sådant som man kan inhandla..
    Det kan ju vara bra att lägga en primer först, innan du lägger på ögonskuggan så sitter det längre. Mary Kay har alla möjliga färger men det finns ju andra bra märken med.
    *funderar*
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter