• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • LMK
    MrsK skrev 2009-04-08 14:28:25 följande:
    De undrar jag också.Hade tänkt testa, men hittar dock ingen som har den franska manikyr sorten.Måste även fråga.Vart hittar man märken som MAC och MUS?Jag hittade för ett tag sedan en kanon sida, då jag letade på youtube efter videos hur man lägger eyeliner och då hittade jag Makeup Geek.Där är juh juh mycket om märken som jag inte har en susning om vad de är för märke. Mycket insperation och tips fick man där.En fråga till.Vart hittar man borstar/penslar som är bra, men inte så fasligt dyra?jag skulle behöva några nya och på Mist Stockholm i Örebro låg borstarna/penslarna på 140kr styck och de var lite för dyrt för mig. Tidigare har jag köpt ett märke som heter FOB, men jag hittade inte de märket när jag var runt på HM och alla dom där...
    MAC finns på Åhléns City & NK, i Sthlm iallafall.
    MUS= Make Up Store finns i de flesta städer. Kolla deras hemsida.

Ang. borstar så har jag oxå 2 från FOB. De är hur bra som helst! Typiskt att det märket inte finns kvar. Kicks har en egen serie, Proffesional, som skall vara bra. Har dock ingen koll på prisläget. Själv gillar jag annars FACE borstar. Bra kvalité.

Bloggar är det bästa att kika runt i för att få inspiration. Jag har ett 10-tal som jag läser regelbundet. De flesta länkar till andra bloggar på menyrederna vid sidan & då hittar man ännu fler!
  • Lúthien Inglorion

Jag har ett penseletui från Kanebo som jag fått i present för typ hundra år sedan, de senaste dagarna så har jag köpt 3 nya penslar från Lindex och de är förvånansvärt bra. köpte en sån solfjäderborste (vet inte vad de heter) för 5 kr, hade kostat 50kr, så det var ett riktigt fynd. Riktigt bra om man vill skulptera kindbenen.

Dum spiro, spero
  • Bebislängtan82

Har fått lite extra klir i kassan nu så jag tänkte beställa lite. Har ni några bra tips på snygga ögonskuggor,primer för ansiktet osv?

vart på nätet går det att beställa id produkter?

Är 2009 vårt år
  • Helennnna
    Helennnna skrev 2009-04-06 18:39:33 följande:
    hehe va jag skriver mycket i denna tråd. Ni tröttnar väll snart på mig!? men jag tänkte på att bodyshop har ett läppsyl som ska ge fylligare läppar, någon som testat detta eller vet något annat läppsyl/läppglans som ger Fylligare läppar.
    Puffar lite på min fråga.
  • April Mamma
    Helennnna skrev 2009-04-08 17:04:27 följande:
    Puffar lite på min fråga.
    Det finns ganska många märken som har läppglans som skall ge fylligare läppar, jag har ganska fylliga läppar så jag märker sällan någon skillnad på de som jag har testat. Men jag vet flera som gillar Too Faced läppglans som förstorar.

Jag köpte ett från Nivea nu senast (budget) som sägs ge fylligare läppar..men jag vet inte..men det blir fin och ganska hållbar glans i allafall =)
  • zazzza

Någon som kan berätta om mary kays produkter, är de hud vänliga?

• Hallontrollet

Hej Hej!
    Imorgon skall jag skicka sambon till Kicks för att köpa Lancome Base Pro.
    Pratade med en makeup artist idag och hon sa att det är den enda hon helhjärtat kan rekomendera.

Hoppas jag gör ett bra köp!

• Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-04-08 15:05:29 följande:
    Har fått lite extra klir i kassan nu så jag tänkte beställa lite. Har ni några bra tips på snygga ögonskuggor,primer för ansiktet osv? vart på nätet går det att beställa id produkter?
    Ja... som jag skrivit tidigare gillar jag FACE primer. När det kommer till ögonskuggor så är min favorit Urban Decay, den köper jag på hqhair.com. Underbar kvalité.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2009-04-08 19:05:44 följande:
    Hej Hej!Imorgon skall jag skicka sambon till Kicks för att köpa Lancome Base Pro.Pratade med en makeup artist idag och hon sa att det är den enda hon helhjärtat kan rekomendera.Hoppas jag gör ett bra köp!
    Spännande! Du får säga om du gillar den.
  • Fridapida
    zazzza skrev 2009-04-08 19:01:15 följande:
    Någon som kan berätta om mary kays produkter, är de hud vänliga?
    Jag har provat ytterst lite men det mesta man hör om MK är bra. Jag upplever inte att de är bäst på marknaden men de är absolut användbara. Det finns säkert någon i tråden som använder MK som kan berätta mer.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter