MrsK skrev 2009-04-08 14:28:25 följande:
De undrar jag också.Hade tänkt testa, men hittar dock ingen som har den franska manikyr sorten.Måste även fråga.Vart hittar man märken som MAC och MUS?Jag hittade för ett tag sedan en kanon sida, då jag letade på youtube efter videos hur man lägger eyeliner och då hittade jag Makeup Geek.Där är juh juh mycket om märken som jag inte har en susning om vad de är för märke. Mycket insperation och tips fick man där.En fråga till.Vart hittar man borstar/penslar som är bra, men inte så fasligt dyra?jag skulle behöva några nya och på Mist Stockholm i Örebro låg borstarna/penslarna på 140kr styck och de var lite för dyrt för mig. Tidigare har jag köpt ett märke som heter FOB, men jag hittade inte de märket när jag var runt på HM och alla dom där...
MAC finns på Åhléns City & NK, i Sthlm iallafall.
MUS= Make Up Store finns i de flesta städer. Kolla deras hemsida.
Ang. borstar så har jag oxå 2 från FOB. De är hur bra som helst! Typiskt att det märket inte finns kvar. Kicks har en egen serie, Proffesional, som skall vara bra. Har dock ingen koll på prisläget. Själv gillar jag annars FACE borstar. Bra kvalité.
Bloggar är det bästa att kika runt i för att få inspiration. Jag har ett 10-tal som jag läser regelbundet. De flesta länkar till andra bloggar på menyrederna vid sidan & då hittar man ännu fler!