• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • flingflong
    Bebislängtan82 skrev 2009-04-06 09:20:05 följande:
    Är mary kay eye primern bra?
    Japp. Provade den för ett tag sedan och ska skaffa den nu. Täckte bra under ögonen.. För där har iaf jag rynkor..
    *funderar*
  • Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-06 09:24:09 följande:
    Vad kul. Har du någon bild på hur sminkningen blev?
    Nej, tyvärr. Men jag kan ju alltid göra det igen!
    Säger till när jag har gjort det och lagt in i galleriet.
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Bebislängtan82
    flingflong skrev 2009-04-06 10:49:18 följande:
    Japp. Provade den för ett tag sedan och ska skaffa den nu. Täckte bra under ögonen.. För där har iaf jag rynkor..
    asså nu snackar jag om en primer för ögonskuggan alltså
    Är 2009 vårt år
  • trebarsmamma

tack, jag har en primer till ögonskugga, och ska nog köpa en sån dära ask med många olika färger på skuggorna,

• trebarsmamma

trollsanna ojj vad duktig du är på att sminak dig, den dära pennan med svart och nån annan färg på vart köper du den, den verkar ju ganska så bra.

• trollsanna
    trebarsmamma skrev 2009-04-06 13:47:46 följande:
    trollsanna ojj vad duktig du är på att sminak dig, den dära pennan med svart och nån annan färg på vart köper du den, den verkar ju ganska så bra.
    Tack snälla!
    Köpte den på Parelle. Dom har märket Collistar.
  • Fluffguf

någon som vet var collistar finns i göteborg? Jag är lite nyfiken på den där mascaran som ska vara så bra

• Helennnna
    mjuik skrev 2009-04-05 13:49:31 följande:
    Vilken primer har du då? Den för ansikte eller den för ögon? För fridapida pratar väl primer för hela ansiktet? Tror jag =)
    Den för hela ansiktet. Hehe.
  • Helennnna
    Hallontrollet skrev 2009-04-05 23:52:55 följande:
    Ge mig tips på en bra och prisvärd primer :) Måste införskaffa mig det tror jag! :)
    Hehe samma här. Har en från Lumene (den för hela ansiktet) men det måste väll finnas bättre? För visst sitter foundationen bättre på kinderna osv men runt ögonen sitter ögonskuggan fortfarande lika dåligt.

Sen tänkte jag på en sak till.. Har Jätte Jobbiga ögon som rinner mycket när jag är ute. Gud vet varför?. Men det är så träligt för all foundation ögonskugga försvinner ju. Man blir ju blekare där då med. Vet inte om det hjälper med en bättre ögonprimer eller om hoppet är ute för mig? Sluta med smink kanske?
  • Helennnna
    Fluffguf skrev 2009-04-06 15:33:45 följande:
    någon som vet var collistar finns i göteborg? Jag är lite nyfiken på den där mascaran som ska vara så bra
    Jasså den har jag inte hört talas om. Vad är det som är så specielt med den?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter