• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Helennnna

hehe va jag skriver mycket i denna tråd. Ni tröttnar väll snart på mig!? men jag tänkte på att bodyshop har ett läppsyl som ska ge fylligare läppar, någon som testat detta eller vet något annat läppsyl/läppglans som ger Fylligare läppar.

• Fluffguf
    Helennnna skrev 2009-04-06 18:26:17 följande:
    Jasså den har jag inte hört talas om. Vad är det som är så specielt med den?
    Jag vet inte exakt vad som är speciellt, men trollsanna har skrivit om den i sin blogg
  • cherryblossom

Ok tjejer nu är det dax för er att hjälpa mig igen
    Har läst om MAC innan i tråden, jag testade själv nåt av deras lipgloss för typ 5 år sen haha men sen har det liksom inte blivit nåt eftersom jag bor i skåne (och "relativt" långt från malmö) men nu vill pojkvännen dit vid löning (till klädesaffär, INTE till MAC men han kommer droppa av mig där)
    I nåt inlägg jag gjort så har jag skrivit att jag inte använder foundation och puder.
    Den senaste jag använde (också för några år sen) var MUS "Milk", jag är alltså väldigt ljus i hyn.
    Jag har börjat fundera på om jag ska testa nån av MAC:s? Jag har en ansiktsprimer från MUS som är redo att användas. Grejen är att jag har torr hud och det lätt krackelerar på mig, tror det är mkt därför jag inte brytt mig om foundation.
    Detta blev långt men överös mig med MAC tips
    Jag har redan gröna/bruna/orange/muffin/lila /rosa från MUS men som sagt, överös mig

• Ung mamma 87

Mary Kate testa de jag lovar ni blir nöjda.
    Jag har köpt Mary Kate rengöring dag kräm och brunkräm. De funkar jättebra och min hud mår bättre.

• cherryblossom

det är dock en speciell sak jag är ute efter ooch det är en concealer! har de bra ljusa sådana?

• Hallontrollet

Någon med tips på en bra primer för hela ansiktet??? :)

• Honey1982
    Hallontrollet skrev 2009-04-06 21:10:30 följande:
    Smashbox Photofinish Primer är jättebra.
  • southernbelle
    Honey1982 skrev 2009-04-06 22:35:08 följande:
    Smashbox Photofinish Primer är jättebra.
    Håller med, den är super bra!
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-04-06 21:10:30 följande:
    Smashbox har jag, kanon!
    Dum spiro, spero
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter