• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Hallontrollet

Någon inne??

Någon som vet om I.d bare VITAMINS SKIN REV-ER UPPER PRIMER är bra?

Är jag helt ute och cyklar när jag säger att det är sådant man har under foundation??

• trebarsmamma

mrs holiday tack för ditt svar, men jag har vari på en sån sminkning en gång förr, men blev inte så mycket klokare, men jag köpte en hel del smink också,

• Hallontrollet

Ge mig tips på en bra och prisvärd primer :)

Måste införskaffa mig det tror jag! :)

• Tyson 77
    MrsK skrev 2009-04-05 00:29:55 följande:
    Jag måste bara få fråga. Vart hittar man palletter som inte är sådär super dyra? jag har inte varit så tjejig av mig, men vill börja att prova på igen och att köpa flera olika färger blir dyrt i längden och därav skulle en bra pallett vara kanon, men jag hittar bara utlänska sidor och företag som har. Finns de inga buktiker här om har bra palletter?
    Jag köpte en av min paletter på H&M, kostade nästan ingenting...
    Färgerna sitter hela dagen (utan primer....) och det är flera olika ljusa nyanser.
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Bebislängtan82

Är mary kay eye primern bra?

Är 2009 vårt år
  • trollsanna
    Tyson 77 skrev 2009-04-02 12:53:23 följande:
    Testade som du skrev.Det blev skitsnyggt!!!Tack för tipset!
    Vad kul. Har du någon bild på hur sminkningen blev?
  • mrs holiday
    trebarsmamma skrev 2009-04-05 22:02:06 följande:
    mrs holiday tack för ditt svar, men jag har vari på en sån sminkning en gång förr, men blev inte så mycket klokare, men jag köpte en hel del smink också,
    Vad synd då, jag antar att det är olika hur duktiga de är att sminka och hur man själv blir inspirerad... Annars kan jag tipsa om att googla runt på en massa sminkbloggar. Det finns många som lägger upp massor av fina sminkbilder och de kan jag bli inspirerad av.

Vad använder du för smink nu då? Flera här har tipsat om paletter från Viva la Diva och HM, det kanske kan vara något för dig? Så du kan prova olika färger/kombinationer. Viktigast är att man har en bra ögonprimer, då sitter de flesta ögonskuggor ok, oavsett märke. Själv har jag en palett från HM, men förutom den har jag en uppsjö av olika märken på mina ögonskuggor, clinique, isadora, MUS (såklart), face, max factor, nivea osv. Rouge har jag från MUS, Face, Tigi och Isadora. Vill du ha ett budgettips? Kolla in tradera, där säljs det oanvänt smink till bra pris!
  • Lúthien Inglorion

Måste fråga, har smashbox primer, men måste jag ha en speciell för ögonen också? Jag tar den jag har även på ögonlocken.

Dum spiro, spero
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter