• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson 77
    ***GUCCI VÄSKA UTROP 1 KRONA***  Nytt!! XOXO Snygg Vit Plånbok 1 Kr  Ögonskugga, Oriflame  Läckert smink!!!!! HOT makeup eyeliner färg nr 2 - Helt ny! Ny!! Svart Eyeliner från FACE Stockholm
    Nu blev det väldigt konstigt när jag skulle försöka länka, men hoppas att det fungerar iaf...{#lang_emotions_embarassed}
    Sen är det en massa fler saker som är på g....{#lang_emotions_laughing}
    Hallontrollet skrev 2009-04-15 19:52:42 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-14 09:57:35 följande: Åh nu blev jag nyfiken :) Du får länka till det du köpt :)
    Är inte säker på om man får göra så här, men jag har ju redan köpt sakerna...?
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Tyson 77

Måste bara tillägga ang detta med plånbok o handväska. Jag har 2 olika uppsättningar. En som går i de sommriga färgerna och en som går i brun/beige...

• LMK

Nu är jag tillbaka från Peking! Resan var helt fantastiskt & jag rekommenderar verkligen ett besök dit! Vädret var 25 gr & sol med blommade körsbärsträd överallt! Har även fått lite fräknar på näsan.

Någon Beautyshopping blev det knappt, dessto mer kläder
    Det fanns en Sephora men den innehöll bara de "vanliga" märkena som Dior, Lancome etc. & det var tom. dyrare än hemma.
    Några inhemska märken vågade jag inte prova... man vet aldrig vad de kan innehålla.

Arlanda har byggt om en del & TaxFreen med parfym/smink är väldigt fräscht med lite nya märken som tex. R.E.N, MUS (20:- billigare på ögonskuggor) men otroligt dåligt påfyllt. Flera parfymer saknade testers & då var det långnäsa- de fick inte öppna en förpackning!
    Min Elisabeth Arden mascara fanns inte, inga Clinique solprodukter & inga roliga flerpack med gloss. Typiskt!
    Köpte däremot Cliniques mascara High Impact som jag gillar samt 2 st små 8 Hour creme-tuber likaså.

• Tyson 77

Jag fick hem en kräm igår som jag köpt på Tradera.
    En Mary Kay kräm, "Intense Moisturizing Cream".
    Testade den i gårkväll, men den var hur fet som helst...
    Visserligen bra, då min hud är supertorr och flagar lätt när jag tar på foundation
    och/eller puder. Idag känns mitt ansikte lika lent som en baby-rumpa{#lang_emotions_smile}!
    Men funderar nu på om det verkligen fungerar att ta på smink över denna?
    Blir det inte lite väl kladdigt?
    Måste jag införskaffa någon annan som inte är lika fet?

• Grynet81

Tyson 77 skrev 2009-04-17 09:22:23 följande:

Jag fick hem en kräm igår som jag köpt på Tradera.En Mary Kay kräm, "Intense Moisturizing Cream". Testade den i gårkväll, men den var hur fet som helst... Visserligen bra, då min hud är supertorr och flagar lätt när jag tar på foundation och/eller puder. Idag känns mitt ansikte lika lent som en baby-rumpa!Men funderar nu på om det verkligen fungerar att ta på smink över denna? Blir det inte lite väl kladdigt? Måste jag införskaffa någon annan som inte är lika fet?
    Du kan ju ha den fetare krämen som nattkräm och en lättare som dagkräm..
    Om det blir för kladdigt är det bara du som kan avgöra, är du torr kanske det är en sådan kräm du behöver?
  • Tyson 77
    Grynet81 skrev 2009-04-17 09:28:28 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-17 09:22:23 följande: Du kan ju ha den fetare krämen som nattkräm och en lättare som dagkräm.. Om det blir för kladdigt är det bara du som kan avgöra, är du torr kanske det är en sådan kräm du behöver?
    Ja, jag behöver den verkligen. Men jag vill inte gå o "glänsa" hela dagarna...{#lang_emotions_laughing}
    Får nog bli ytterligare en kräm...
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-04-16 17:05:26 följande:
    Nu är jag tillbaka från Peking! Resan var helt fantastiskt & jag rekommenderar verkligen ett besök dit! Vädret var 25 gr & sol med blommade körsbärsträd överallt! Har även fått lite fräknar på näsan.Någon Beautyshopping blev det knappt, dessto mer kläder Det fanns en Sephora men den innehöll bara de "vanliga" märkena som Dior, Lancome etc. & det var tom. dyrare än hemma. Några inhemska märken vågade jag inte prova... man vet aldrig vad de kan innehålla. Arlanda har byggt om en del & TaxFreen med parfym/smink är väldigt fräscht med lite nya märken som tex. R.E.N, MUS (20:- billigare på ögonskuggor) men otroligt dåligt påfyllt. Flera parfymer saknade testers & då var det långnäsa- de fick inte öppna en förpackning! Min Elisabeth Arden mascara fanns inte, inga Clinique solprodukter & inga roliga flerpack med gloss. Typiskt!Köpte däremot Cliniques mascara High Impact som jag gillar samt 2 st små 8 Hour creme-tuber likaså.
    Låter helt underbart! Alla som varit i Kina säger att det är just kläder och skor man ska köpa där. Kul att du hittade lite kläder då. Och lite smink blev det ju ändå. Men tråkigt när det är så dåligt på taxfreen. Välkommen hem till våren iaf.
  • Tyson 77

Jag har alltid sminkat mig, men inte så mycket. Det har liksom räckt med puder, mascara, eyeliner och läpplans o rouge. Aldrig så mycket ögonskugga.
    Men sedan jag satt modell, har jag börjat leka med ögonfärger och tycker att det är jättekul! Men min man tycker inte det alla gånger...
    Han tycker att jag "översminkar" mig.
    Jag testar olika färger och kombinationer varje dag, som egentligen inte kanske passar så bra för en dag makeup utan snarare till kvällen.
    Visserligen är det ingen som har tittat konstigt, än...{#lang_emotions_sunny} utan jag får snarare komplimanger för min sminkning. Och det är ju alltid kul!
    Men tycker ni att det är för mycket?
    Sminkar mig som på "min bild" nästan varje dag, fast, som sagt, olika färger... Finns även bilder i min pres.

~~**(¤)**~~
  • Tyson 77
    Gnillib skrev 2009-04-18 12:53:36 följande:
    Tyson, strunt i honom, du är apsnygg! Smink är kul och konstnärligt!
    TACK!!!
    ~~**(¤)**~~
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter