• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-10 10:20:40 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-09 22:35:40 följande: Kan inte tänka mig att du har någon rätt att få prover. Ögonskuggor kan väl va svårt att ge prover på kan jag tänka mig! Jag vet inte hur det är på andra butiker men sambon som jag skickade in för att fixa prover på primer jobbar i butiken mitt emot Kicks och pratar ofta med dom. Så vet inte om han fick det för att han e "känd". I staden vi bodde innan vi flyttade hit fick jag prover på typ foundations också, men då var det lika dant där. Sambon jobbade i närheten av butiken och jag var ofta där inne och pratade med dom! Men just en primer eller en foundation tycker jag verkligen man skall kunna få prov på, i alla fall så att det räcker till en sminkning. som du säger, så man inte köper grisen i säcken lixom!!! men gå du in i butiken och fråga!
    Det var ju typ foundation jag syftade på. Det är svårt att se om den passar hyn när man bara kan testa på handen...
    Mina djur är mitt allt!!!
  • längtan09

Kicks brukar vara rätt lätt att få prover från tycker jag. Jag gick dit (iofs i Karlstad men det är nog kanske lika överallt) för ett år sedan och skulle få tips om vilken foundation jag skulle ha, då skickade hon med en liten burk hem så jag fick testa en hel dag. Det kan man kalla service

• Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-10 14:09:23 följande:
    Kicks brukar vara rätt lätt att få prover från tycker jag. Jag gick dit (iofs i Karlstad men det är nog kanske lika överallt) för ett år sedan och skulle få tips om vilken foundation jag skulle ha, då skickade hon med en liten burk hem så jag fick testa en hel dag. Det kan man kalla service
    Det är precis det jag vill, så jag vet att den fungerar med min naturliga färg...
  • längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-10 16:13:39 följande:

Det är precis det jag vill, så jag vet att den fungerar med min naturliga färg...
    Precis. Men det tror jag ska kunna gå att fjäska till sig För eftersom jag fick provet från Kicks så köpte ju jag min foundation på Kicks. Hade dem bara tipsat om en, utan att ge prov så hade jag kanske letat upp vart den var billigast eller så. Det är ju servicen jag betalar extra för. Innan jag upptäckte att M U S är så bra handlade jag nästan allt på Kicks för det är så bra service, i alla fall här i Karlstad.
  • Hallontrollet

Nu har jag bestämmt mig!
    Det blir till att inhandla en Lancome La Base Pro (primer)
    Testade ju smashbox photofinish också men jag tyckte mycket bättre om Base Pro.

Glad att jag fick prover så jag inte köpte fel :)

Glad Påsk på er!

• Anna83 m Juline och Vincent

om jag vill lägga en vårig festmake up.....vilka färger ska jag använda?finns det nå bra sidor på nätet som jag kan få tips och ideér?vilken är den bästa mascaran?Vilket läppglans ska jag använda?ge mig tips:)

• Tyson 77
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-04-11 21:37:45 följande:
    om jag vill lägga en vårig festmake up.....vilka färger ska jag använda?finns det nå bra sidor på nätet som jag kan få tips och ideér?vilken är den bästa mascaran?Vilket läppglans ska jag använda?ge mig tips:)
    Det är väl mest rosa och lila som gäller för ögonskuggor just nu...har jag fått för mig iaf.
    Jag använder Lóreals "voluminous"(tror att det stavas så...?), den funkar jättebra för mina fransar. De blir långa...!
    Läppglans... Vet ej?
  • MrsK

Trotas att jag använde Smashbox Photo Finish Foundation Primer så blev jag sådär bland och flottig i ansiktet. speciellt i pannan och på näsan.
    Vad gör jag för fel?

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter