• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Hallontrollet

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-04-11 21:37:45 följande:

om jag vill lägga en vårig festmake up.....vilka färger ska jag använda?finns det nå bra sidor på nätet som jag kan få tips och ideér?vilken är den bästa mascaran?Vilket läppglans ska jag använda?ge mig tips:)
    Kolla på www.youtube.com
    Där finns massa bra beskrivningar! :)
  • Lines underbarn

Måste ställa en fråga... Finns det någon webshop som säljer Urban Decay? Finns det märket att köpa i en vanlig affär också?

• Bebislängtan82
    Lines underbarn skrev 2009-04-12 11:12:08 följande:
    Måste ställa en fråga... Finns det någon webshop som säljer Urban Decay? Finns det märket att köpa i en vanlig affär också?
    www.blush.se säljer det märket vet jag i allafall
    Är 2009 vårt år
  • Lines underbarn
    Bebislängtan82 skrev 2009-04-12 11:31:13 följande:
    www.blush.se säljer det märket vet jag i allafall
    Åh vad bra! Ska kolla!
  • Lines underbarn

Lines underbarn skrev 2009-04-12 11:35:09 följande:

Åh vad bra! Ska kolla!
    De hade slut på primer potion, någon annan webshop?
  • Ullis 74

Lines underbarn skrev 2009-04-12 11:52:50 följande:

Lines underbarn skrev 2009-04-12 11:35:09 följande: De hade slut på primer potion, någon annan webshop?
    Kolla på hqhair.com , det är mycket billigare än i Sverige dessutom.
  • Honey1982

brittiska www.lookfantastic.com säljer också urban decay. sist beställde jag på fredagen och fick paketet på måndagen, vet inte riktigt hur det gick till men det var riktigt snabb leverans minst sagt.

• Tyson 77

Jag är så glad!
    Hittade en massa roliga o bra saker på tradera i helgen som jag har köpt! Förmodligen kommer de under veckan. Ska bli så kul att testa!
    Borstar och penslar, palett med ögonskuggor, krämer, svart kajal, färgad tjock kajal... mm...
    Dessutom hittade jag en plånbok och en väska att matcha vårens kläder o make up med...!

Mina djur är mitt allt!!!
  • Hallontrollet

Tyson 77 skrev 2009-04-14 09:57:35 följande:

Jag är så glad!Hittade en massa roliga o bra saker på tradera i helgen som jag har köpt! Förmodligen kommer de under veckan. Ska bli så kul att testa!Borstar och penslar, palett med ögonskuggor, krämer, svart kajal, färgad tjock kajal... mm...Dessutom hittade jag en plånbok och en väska att matcha vårens kläder o make up med...!
    Åh nu blev jag nyfiken :)
    Du får länka till det du köpt :)
  • Fridapida
    cherryblossom skrev 2009-04-09 18:15:05 följande:
    Nu är det dags för mig att ställa fråga igen Jag är en "60talsbrud", dvs jag klär mig efter den tidens mode. Och som vanligt så har jag problem med sminket. Det är jag som tidigare i tråden gnällt om att jag inte kan lägga eyeliner/penna. Satt vaken halva natten och glodde på tutorials på youtube och hittade en kanon som tom jag lyckas få till. Vitt på hela ögonlocket, svart penna (har hittat en mjuk från isadora) i globlinjen och utåt så att det blir det där klassiska kattögon, ja ni förstår. Sen låter jag pennan rama in ögat, blir alltså en hel del svart. Har sett många bilder på just den sminkningen och den verkar funka ville bara höra med er experter om jag kan "komma undan" med den varianten (som sagt eyeliner projektet är nerlagt )
    Hur man lägger en makeup, och vilka produkter, är faktiskt egentligen oviktigt. Det viktiga är ju resultatet. Är det snyggt så är det bra!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter