• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Bebita 2k7
    misscruz skrev 2009-06-07 03:57:18 följande:
    Hellu jag har macs primer och den är helt underbar!! den sitter länge och gör de lättare att lägga på fundation och få en jämn hy!!!=)

Ett tips till dig som jag själv använder är diors fundation som är vatten fast!! Den sitter som muren plus att den ger en fin lyster utan att man ser för glansig ut :DAnna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 10:32:28 följande:
    Var köper du macs primer?
    Kollade på deras hemsida och det finns ju några att välja på vilken använder du?
  • Fridapida

Noas mamma skrev 2009-06-07 01:31:50 följande:

fridapida, jag fick tillslut tag på en mascara som faktiskt fungerar på mig. stötte på en kanon duktig tjej inne på kicks. personalen va less på mig och mitt "redan testat den funkar inte" när hon kom från lunchen. kollade på mina fransar suckade och sa tjocka täta långa och många fransar. perfekta fransar som alla vill ha men ingen vill ha om man har dom för fy fasiken vilket jobb! hon plockade fram maxfactor false lash effect och sa att de va nog den enda hon kunde tänka sig skulle fungera men bara om jag drog av de mesta av mascaran på borsten innnan jag använde den. och helt otroligt men ÄNTLIGEN en mascara som inte ger mig spindelben! tack för all hjälp du gav mig!Men jag ska nog pröva en av dom där som du länkade till i din blogg. var den väldigt jobbig att använda? 
    Tubmascarorna är mkt enklare än vanliga tycker jag. Inte så mkt med appliceringen utan just rengöringen. Lite varmt vatten, trycker lite så är det borta. Inget svart kladd alls.

Skönt att du hittat en bra mascara nu.
  • Anna83 m Juline och Vincent

misscruz:

Jaha,det finns en vattenfast foundation..Hihi,jag trodde inte det exicterade...:)Vad kostar den?Finns det bara en i Diors märke som är vattenfast?

• Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:43:02 följande:

Fridapida:Jag vill ha en bra resultat men det får inte kosta jättemycket:)300 kr är lite i överkant.....
    Okej, den är ändå ganska billig om man jämför med andra. För mig räckte den i över ett år så man kan ju tänka på att den är dryg. MEN man avgör själv vad man tycker att det får kosta. Jag tror att Lumene har en primer men jag är inte säker, de har lägre pris. MACs primer är nog ännu dyrare.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:44:57 följande:

misscruz:Jaha,det finns en vattenfast foundation..Hihi,jag trodde inte det exicterade...:)Vad kostar den?Finns det bara en i Diors märke som är vattenfast?
    Make up store har ngt som kallas fetsmink (finns säkert i fler märken och har säkert ett annat namn IRL), det tål vatten och används t.ex. om man ska göra reklam el. för ngt där man står i en dusch. Men jag skulle ALDRIG använda det som vardags eller festfoundation eftersom jag tycker att den blir för täckande och tjock men jag vet att det finns de som uppskattar resutlatet.
  • misscruz

Bebita 2k7 skrev 2009-06-07 10:05:54 följande:

Var köper du macs primer?Kollade på deras hemsida och det finns ju några att välja på vilken använder du?
    Den jag använder heter Mac prep+prime och är otroligt dryg! Jag köper mina mac produkter inne i stan på Åhlens City (sthlm).
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-07 14:44:57 följande:
    misscruz:Jaha,det finns en vattenfast foundation..Hihi,jag trodde inte det exicterade...:)Vad kostar den?Finns det bara en i Diors märke som är vattenfast?
    Haha ja heelt underbart ett utav världens under enligt mig!! den kostar runt 400 kr men är otroligt dryg! räcker med att man pumpar upp flaskan två gånger till HELA ansiktet, den täcker super bra utan att vara för fet och täppa igen porer, använde den hela vintern och även nu under dom regniga dagarna plus alla galna dans nätter jag haft hehe är själv en sån som dansar när jag är ute på äventyr. Och har aldrig sätt fläckig eller galet glansig ut. Humm Finns säkert andra fundation som fridapida säger, men har aldrig testat nån anna. ÄR väldigt petig att man ska ha rätt saker till huden och tycker om att se naturlig ut! Hatar när man ser på tjejer som har lag alldeles för tjockt lager fundation eller puder ser enbart ut som Jag sminkade mig i mörkret och råkade använda måla färgen istället hehe. Oj ursäkta fick ut lite av mina agretioner också hehe inte meningen men såg en tjej idag på tunnelbanan som hade blivit dy blöt hade vit jacka och var över sminkad med puder eller fundation och eh.. ja behöver jag säga mer?
  • Hallonmopeden

misscruz; Vad heter den foundation????

• Mie74
    maddie3 skrev 2009-06-04 18:22:43 följande:
    Idag fick jag mina prover från jane iredale, snacka om snabb leverans :) jippiska testa dem imorgon
    Jag blev nyfiken har du provat och vad tyckte du om dem?
    Hur provade du farm rätt nyans?
  • maddie3
    Mie74 skrev 2009-06-08 12:15:36 följande:
    Jag blev nyfiken har du provat och vad tyckte du om dem?Hur provade du farm rätt nyans?
    Jag har provat dem, färgerna medium light och medium. Gillade medium den andra var lite ljus men jag tog lite puder i lite mörkare färg och svepte över, blev faktiskt bra.

Är ljus i hyn så till vintern räcker nog medium light och till sommaren medium. Är du mörk i hyn ta nån av de mörkare färgerna och testa dig fram. Jag gjorde en chansning och tog light, medium light och medium. Light blev alldeles för ljus.

Jag gillade konsistensen faktiskt, så jag ska nog köpa en fullsize och ha i sommar :)

Jättebra att kunna köpa prover :) sånt gillar jag. Så testa du oxå...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter