• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Vipera
    Petras skrev 2009-03-20 09:17:11 följande:
    Fick min Shakti igår. Tog 1 dag att få den från Bodystore.com!Provade igår kväll innan sängdags, sååå skönt att jag somnade.(Tänkte börja försiktig ca 15 minuter). Hade en t-shirt på första gången, men gubben provade utan direkt. Blev skönt avslappnad, pirrade i kroppen efteråt antar att det var stimuleringen som satte fart på all blod genomströmmning. Tänker använda den innan sängdags varje kväll nu.Lycka till!
    Men vänta nu, innebär det att om jag köper en sådan så kommer frugan att somna ifrån mig efter spikmattan?{#lang_emotions_embarassed}
  • mimmi 1
    ... hellre en avslappnad och stressfri fru, än en gnällspik som har ont överallt??

du kan ju be henne lite snällt att ligga på spikmattan innan hon SKA sova?
  • delifi2

gör superont i början, men den är guldvärt.

vågar inte ligga på den nu eftersom jag är gravid.

Men innan kunde jag somna på den, sov ca 20 min, den är helt underbar, det kittlar i hela kroppen och man känner sig så avlsappnad.....

totlat underbar

• Lotten 66

Älskar min shakti spikmatta. Det är verkligen så avslappnande att man kan somna.

• Linnea 79

Jag har snart haft min shaktimatta i 1 år. Helnöjd, skaffade den då jag hade diskbråck och svårt att sova med smärtan. Nu har jag inga känningar av diskbråcket längre. Kan verkligen rekomendera andra att skaffa en!

• mimmi 1

nu har jag provat den.. och hur ska jag beskriva? det gjorde inte så ont som jag hade förberett mej på, men det gjorde mer ont efter ett tag... den där varma känslan infann sej inte riktigt... och det kändes som om ena skulderbladet var ivägen på nåt sätt för där gjorde det ont...

hela ryggen var knallröd efteråt, Men jag ska ligga på den i kväll igen, och jag har stora förväntningar faktiskt!

• Vipera

Ni med mig som undrat om de olika mattorna som finns; lite svårt det där med skillnaden annat än utseendet, ingen köper väl olika sorter och jämför. Och som sagt, någon konsumentombud lär vi ju inte få att genomföra en test
    Den svenska mattan som ser ut som plastkonstgräs känns billigare i utseendet och har typ 600 eller 700 "spikar" av plast. Däremot så känns utseendemässigt shaktimattan på marknaden mer "välgjord" och har en mängd rondeller av piggar som ger många tusen spikar.
    Men vad skillnaden är när man ligger på dem sägs ju inget om, hmm...

• mimmi 1

jag frågade en bekant, som säljer de båda varianterna i sin fitness butik,(jag visste inte att han sålde dom när jag beställde min från bodystore)

han säljer ju båda, och har provat båda och han säger så här:

den svenska, som är av plast, helt å hållet, passar bra på en arbetsplats, man behöver inte ligga naken på den, utan det går utmärkt med en t-shirt på..och den är lätt att spola av. medan shakti-mattan är mer för hemmabruk, du ligger på den helst innan sänggåendet på kvällen, detta för optimal avslappning... den har 6000 piggar totalt, medan det på den svenska är längre mellan piggarna, och den har bara 600 ungefär...

Den svenska är en efterapning av den indiska shakti mattan, och kan inte se likadan ut pga. patent osv.

shaktimattan är mjukare och mer följsam, du kan tex lägga en kudde under, för att få upp den i nacken, medan den svenska är stelare, och svårare att forma, även om den går att bygga i lite olika formationer...

kontentan är väl att shakti-mattan är att föredra, MEN jag påstår inte att den svenska är dålig.. svårt val? aftonbladet eller expressen?

• Markisa

Blir sugen på att köpa mig en shaktimattan nu efter att ha läst alla inlägg. Var inne på att göra det för ett år sedan men det blev aldrig av. Har egentligen inga problem med hälsan eller sömnsvårigheter (ppp) men det låter så kul. Idag såg jag dessutom att vår lokala hälsokost säljer såna mattor för 599 kr plus att jag har en kupong på 15% :) Funderar på att slå till :)

• mamlan

Måste skriva lite för att få den här länken i favoriter..Har funderat lite på en matta, ni som testat, jag brukar få ordentlig spänningshuvudvärk ett par ggr i månaden, från axlar och nacke. Kommer ofta på mig själv med att sitta och "dra upp" axlarna, tror jag är avslappnad men sitter m.a.o och spänner mig..Hjälper en matta mot dessa problem tro?

Svar på tråden Testat spikmatta?