• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • BimBim o Knorrans Mamma

Har funderat på att köpa en såndär matta. Orkar inte läsa igenom tråden. men vilken är bäst och vart hittar man den billigast?
    Vet ni om de går använda under graviditet och amning?

• tulipanrosen

Vet inte om du ska använda den om du är gravid, det står inget i häftena som tillhör. Kolla upp det ngnstans eller om ngn vet för jag vet att man inte ska masseras då, för att det kan starta för tidigt. Det är kanske samma med akupunktur det tror jag.

• mimmi 1

BimBims Mamma skrev 2009-04-05 20:27:21 följande:

Har funderat på att köpa en såndär matta. Orkar inte läsa igenom tråden. men vilken är bäst och vart hittar man den billigast?Vet ni om de går använda under graviditet och amning?
    jag rekommenderar skakti-mattan. den är billigast hos
    www.bodystore.com
    599.- och det är fraktfritt.

däremot ska du nog inte använda den om du är gravid , har jag läst nånstans....den frigör en massa endorfiner, och sätter igång olika processer i kroppen, som inte är så bra vid en graviditet...

men du kan gå in på bodystores hemsida och läsa om den, eller så på shaktis egna hemsida... www.shaktimattan.se
  • Einstein

BimBims Mamma skrev 2009-04-05 20:27:21 följande:

Har funderat på att köpa en såndär matta. Orkar inte läsa igenom tråden. men vilken är bäst och vart hittar man den billigast? Vet ni om de går använda under graviditet och amning?
    Någon i tråden nämnde att hon skulle använda den efter vecka 36 och att hon sedan eventuellt skulle ha den med till förlossningen!

Fast jag skulle då inte velat ha 6000 spikar i rumpan när jag krystade!
  • BimBim o Knorrans Mamma

Hehe ok. tack för era svar. Får kolla upp detta

• Einstein

Hehe! Gå in på "shaktimat yoga" på www.shaktimattan.se

Vilka positioner man hittar där! Det är bara att sätta igång och träna med mattan om man ska klara dessa!

• Einstein

Är det någon som testat den där fingermassageringen?

• Einstein
    Sötakotten skrev 2009-04-05 20:19:23 följande:
    Jag har nog låsningar lite här och där, haha! Jag skulle också behöva komma till en kiropraktor eller liknande som tar hand om mig lite. Måste bara få tummen ur arslet och göra verklighet av det också! :D Måste säga att jag har börjat ta det lite försiktigare med mattan, har nämligen haft ont i HELA kroppen ett par dagar och det beror säkerligen på mattan som sätter igång en hel del processer i kroppen. Nu har jag inte använt mattan på ett par dagar, och värken över hela kroppen har försvunnit. Dock är jag likstel fortfarande :-/
    Gå du till en kiropraktor. Det är skönt att bli kvitt lite låsningar och han eller hon kanske kan ge dig en förklaring till varför du får ont av mattan.
  • mimmi 1

jag provade att ha mattan rätt långt ner, alltså under skinkorna, men attsingen så ont det gör där! jag klarar inte mer än några få minuter.... varför? är det för att man har så mycket nerver där eller?

är det nån fler som upplever smärta när ni har mattan långt ner?

jag har så mycket bekymmer i rygg och höfter, och ville verkligen härda ut, men jag ska försöka igen....

men från korsryggen och uppåt mot nacken, då känns det behagligt, och jag somnar nästan jämt...

• gizen

mimmi: stå t, efter typ 5 min känns et MKT bättre! jag ska testa ansiktet nu...

Svar på tråden Testat spikmatta?