• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Einstein
    Einstein skrev 2009-03-31 20:20:49 följande:
    Jag fick just nu och på lappen som var med stod det att man kan använda baksidan av mattan vid meditation...då har nog färgen mer betydelse än om man ligger på mattan! Man ska fokusera på trianglarna och glömma sig själv i 20-40 minuter.
    Jag glömde skriva att avståndet till mattan ska vara 1-1½ meter vid meditation. Mitten av mönstret ska vara i ögonhöjd och man ska sitta bekvämt med rak rygg.
  • mimmi 1

intressant... vad händer då? blir man hypnotiserad? eller vad har det där mönstret för effekt? har du provat?

• Einstein

mimmi 1 skrev 2009-03-31 22:59:17 följande:

intressant... vad händer då? blir man hypnotiserad? eller vad har det där mönstret för effekt? har du provat?
    Nej, jag fick ju mattan igår kväll, så jag har inte hunnit testa. Inte i 20-40 minuter i alla fall.

På lappen står det bl a:

"Shree yantra är en port till rent medvetande. Det öppnar upp för ett inre lycksaligt varande som vi alla har rätt att leva i. Låt det öppna portarna till evig lycka för dig. Daglig meditation rekommenderas för att uppnå ett djupare varande och ett mer fullständigt liv."

När jag har lite mer tid, kan jag skriva ner hela texten. Fast resten är mer instruktioner till hur man ska göra.
  • Einstein
    Einstein skrev 2009-04-01 07:40:08 följande:
    mimmi 1 skrev 2009-03-31 22:59:17 följande: Nej, jag fick ju mattan igår kväll, så jag har inte hunnit testa. Inte i 20-40 minuter i alla fall. På lappen står det bl a: "Shree yantra är en port till rent medvetande. Det öppnar upp för ett inre lycksaligt varande som vi alla har rätt att leva i. Låt det öppna portarna till evig lycka för dig. Daglig meditation rekommenderas för att uppnå ett djupare varande och ett mer fullständigt liv." När jag har lite mer tid, kan jag skriva ner hela texten. Fast resten är mer instruktioner till hur man ska göra.
    för mer information: www.shaktimattan.se
  • Rigmor Mortis
    Einstein skrev 2009-03-31 20:20:49 följande:
    Jag fick just nu och på lappen som var med stod det att man kan använda baksidan av mattan vid meditation...då har nog färgen mer betydelse än om man ligger på mattan! Man ska fokusera på trianglarna och glömma sig själv i 20-40 minuter.
    Ja, det är sant. Vid meditation spelar kanske färgen roll, men vid vanligt ligga-på-spikmattan gör det knappast det
  • Perry the Platypus

Har en Shaktimatta och gillar den mycket.

Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • Ysta
    Ysta skrev 2009-03-30 12:56:59 följande:
    Är det nån annan som upplever sig få tungt att andas när ni ligger på den? Jag känner direkt när pulsen går upp och jag blir varm i kroppen att jag får tyngre att andas...
    Ingen annan än jag?
  • vargzaga

Igår beställde jag den svenska spikmattan från Azon.nu. Så nu väntar man med spänning att man ska få den.
    Har fibro och väldiga sömnproblem och jag hoppas att detta kan ge lite lindring. Min dotter är också nyfiken att prova ligga på den .

Tyckte det var svårt att välja vilken matta man skulle ta, fanns ju ett par att välja mellan....

• ALisaE
    vargzaga skrev 2009-04-02 10:27:20 följande:
    Igår beställde jag den svenska spikmattan från Azon.nu. Så nu väntar man med spänning att man ska få den. Har fibro och väldiga sömnproblem och jag hoppas att detta kan ge lite lindring. Min dotter är också nyfiken att prova ligga på den . Tyckte det var svårt att välja vilken matta man skulle ta, fanns ju ett par att välja mellan....
    Min mamma har den mattan och har även hon diagnosen fibro (fast hon har börjat fundera om hon har fel diagnos). Hon tycker att hon mår jättebra av att ligga på den. Hoppas det funkar bra för dig också
    Emre 041129, Leo 071228
Svar på tråden Testat spikmatta?