• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • stjärnströssel
    Vipera skrev 2009-03-24 22:19:09 följande:
    Bli NÖJD skal det vara, inte nörd
    ha ha ha tack för ett gott skratt såhär på morgonen.

jag ahr den gröna mattan, har haft den i ca en vecka, legat på den ca 4 gånger...ryggen känns okej efter 10 min...
    magen..aj aj..ansiktet o öronen..AJ!så magen o ansiktet får vänta...

tror på detta
  • ALisaE
    stjärnströssel skrev 2009-03-25 07:26:05 följande:
    ha ha ha tack för ett gott skratt såhär på morgonen. jag ahr den gröna mattan, har haft den i ca en vecka, legat på den ca 4 gånger...ryggen känns okej efter 10 min... magen..aj aj..ansiktet o öronen..AJ!så magen o ansiktet får vänta... tror på detta
    Har du provat ha en t-shirt på dig när du ligger på magen? Det hade jag och då blev det mycket skönare. Jag antar att det är shatkimattan du har? Ansiktet tycker jag är jätteskönt, men öronen tar rätt ont (helst när man ska upp från mattan {#lang_emotions_surprised}).
    Emre 041129, Leo 071228
  • ALisaE
    stjärnströssel skrev 2009-03-25 08:51:01 följande:
    ska pröva det....får nog ha nått för öronen oxå... aj..
    Ja, jag har också tänkt att jag ska prova ha en tygbit för örat nästa gång. (mina svärföräldrar har en, så jag brukar låna ibland. Men gillar bara den spikmattan för nacken och ansiktet. Möjligtvis även för magen).
    Emre 041129, Leo 071228
  • mamlan
    ALisaE skrev 2009-03-25 09:03:20 följande:
    Ja, jag har också tänkt att jag ska prova ha en tygbit för örat nästa gång. (mina svärföräldrar har en, så jag brukar låna ibland. Men gillar bara den spikmattan för nacken och ansiktet. Möjligtvis även för magen).
    Men aj, magen må väl vara men det finns ju andra kroppsdelar på framsidan som det inte kan vara skönt att lägga på en spikmatta? Eller?
    Förresten, om man har en matta, ska man då lägga den direkt på golvet eller på sängen eller annat mjukt underlag?
  • ALisaE
    mamlan skrev 2009-03-26 15:25:45 följande:
    Men aj, magen må väl vara men det finns ju andra kroppsdelar på framsidan som det inte kan vara skönt att lägga på en spikmatta? Eller? Förresten, om man har en matta, ska man då lägga den direkt på golvet eller på sängen eller annat mjukt underlag?
    Mjukt underlag ska det vara. Man kan som tjej välja att ha mattan under bysten, så slipper man det problemet
    Emre 041129, Leo 071228
  • mimmi 1
    mamlan skrev 2009-03-26 15:25:45 följande:
    Men aj, magen må väl vara men det finns ju andra kroppsdelar på framsidan som det inte kan vara skönt att lägga på en spikmatta? Eller?Förresten, om man har en matta, ska man då lägga den direkt på golvet eller på sängen eller annat mjukt underlag?
    mjukt underlag.. sen ska man försöka att vila efteråt, så det optimala är ju att ligga på den när man ändå ska sova...ha den i sängen, och ta bort den sen, och bara sova....ett glas vatten kanske vid sängkanten, är inte helt fel... ungefär som vid massage.. man frigör ju en del endorfiner och slaggprodukter, och då är det bra att dricka....

jag somnar alltid på min shakti....så ibland har jag legat på den nästan en timme... men himmel så skönt man sover sen
  • mamlan

Nä, jag måste nog slå till och köpa en sådan där shaktimatta...låter som om den skulle vara bra...Tror den skulle hjälpa mina axlar och nacke...

• gizen

jag håller med mimmi, sover på min shaktimatta. har alltid läst massor för att kunan somna, nu kommer jag ingenstans i böckerna för jag blir så slö och avdomnad! sover som en prinsessa sen vi köpte vår shakti! har lindrat min migrän till viss del men jag hoppas att det i det långa loppet kan dra ner den ännu mer!

• ALisaE

somnade på den svenska spikmattan en kväll och låg nog mer än en timme på den. Dagen efter upptäckte jag att jag var prickig på ryggen Det kändes ingenting, utan var nog bara att det blivit små små blödningar under huden av piggarna. Efter det har jag sett till att inte somna på den (även om det säkert är helt ofarligt). Shatkimattan står det ju att man kan sova på utan att det är farlig, men jag har inte kollat upp om det är samma med svenska mattan.

Emre 041129, Leo 071228
Svar på tråden Testat spikmatta?