Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
åååå, igår kväll somnade jag på min shakti... vaknade efter 45 min, sen kan jag lova att jag sov skönt hela natten!
och... jag vet inte om jag inbillar mej, men jag har varit ovanligt pigg idag... jobbat 10 timmar, promenerat till jobbet, och inte ätit ett endaste litet värkpiller på hela dagen
brukar vara tvungen att äta värkmedicin , inte alla dagar, men för det mesta...
OM detta beror på spikmattan, ja då höjer jag den till skyarna!!
mina fötter ömmar på kvällarna, och då vilar jag mina bara fötter på shakti-mattan, och det är sååå härligt! helt klart en vettig investering!
Läst lite i tråden. Jag har provat både den svenska och den indiska (shatki?) och tycker mycket bättre om den svenska.
Den svenska har längre och bredare spikar som går mer in på djupet (vilket jag föredrar) och den gör inte sådär stickigt ont på samma sätt, utan mer som "massageont". Jag har ofta spänningar i nedre delen av ryggen och sätesmusklerna, så den är perfekt att ha under rumpan och ryggen. Även skön att ha under hela ryggen. Negativt: svårt att komma åt ordentligt i nacken och man kan inte använda den i ansiktet (hade inte velat prova).
Den indiska kommer man åt lättare i nacken och är väldigt skön att ha kinden mot om man har spänningar i käken. Negativt: Jag tycker att den inte går särskilt djupt, mer bara på ytan för blodcirkulationen känns det som. Det tar mycket ondare att ligga på den, mer "stickigt" och man känner pulsen väldigt tydligti kroppen.
Jag tycker helt klart att man kan använda den svenska för hemmabruk.
Jag äger ingen spikmatta själv, utan har bara lånat av bekanta. Men så snart jag känner att jag har "råd" att unna mig en så kommer jag köpa en svensk spikmatta!
ha.. ja, tänk så olika alla är
idag pratade vi om de olika mattorna, och då säger en av mina bekanta, att hon sålde sin svenska, för hon gillade den inte, just för att piggarna satt så glest, och hon upplevde inte att hon blev bättre på nåt sätt, den var stel och oskön... sen köpte hon en shakti-matta och säger att hon har fått ett nytt liv
men det är ju tur att vi alla är olika
Intressant just att vi nu börjar kunna se Skillnad i nytta, känsla, glädjen och besvikelse hos olika mattor och olika människor. Den svenska och shakti ligger ju i samma prisläge också. Jag förmodar att man inte har returrätt på så "hudnära" produkter? Annars är det ju läge att köpa från en firma som har båda och byta om man behöver. De flesta verkar ju bli nörd med den ena eller andra varianten ändå.
Bli NÖJD skal det vara, inte nörd
ja, och skulle man ha returrätt, så hur skulle det fiunka? man kan ju inte göra en rättvis besömning efter att ha provat bara en. två eller tre gånger! man måste ju ge den en chans, och efter fem gånger kanske...och vad skulle butiken då göra med den returnerade?? jag skulle då inte vilja köpa en ny matta, som ändå kanske hade varit i nån annans ägo ett tag....
men se hur jag stavar jag med... besömning?? undrar vad det är för något
bedömning naturligtvis!!
He he, just därför så var ju nörd sååå fel ord att ens få in av misstag här, alls inte meningen!
De jag har kollat med har INTE öppet köp på mattorna just för att kunderna ska få en helt NY matta och inte riskera att köpa en begagnad.