• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • LO72

Jag var och fick testa den gröna shakti mattan och hade väl inga direkt förhoppningar att den skulle göra någe för mig.Första 3 minutrarna känndes de lite taggit små konstigt men ej så de gjorde ont.Sedan kännde jag att värmen började komma + att jag fick varm handduk på mig över kroppen o de va så skönt.Somna en stund men ej hårt men va avslappnad.Känndes som ström typ lite svårt förklara som kom över högerarmen.Jag har ont i den i höger överarm o problem med fingrarna som blir iskalla o blåa o de blev så nu med.Började bulta där jag har ont o kalla fingrar men de avtog efter ett tag.Vet ej vad jag ska ge den för dom om jag ska köpa en eller ej men kan tänka mig ha en som man kan lägga sig på innan man ska sova för där kommer den göra nytta..jaja vet ej hur jag ska göra..

• byström

Vi har en Shakti, som används flitigt dagligen av både mig och min fru.
    Första gången jag prövade var hemsk, helt enkelt hemsk.
    Själva känslan av piggarna gjorde inte ont, men de känslor som släpptes lös av den där spikmattan... himmel.
    Storgrät i ungefär en halvtimme, helt okontrollerat.
    Till saken hör att jag opererade i höstas och mått väldigt dåligt efter det.
    Och det var som om mattan löste upp spänningar så det bara vällde ut.
    Hemskt var det!

Men efter det så har den blivit en viktig del av dagen, blir väldigt avspänd, all ryggvärk (har mycket av den varan) är som försvunnen, även någon tid efter jag klivit upp.

Kör mestadels rygg, då det är det som är till mest besvär för mig, har även haft under sätet.
    Mage...nä, det gjorde lite väl ont, sparar det till senare. ;)

Men jag rekommenderar den varmt, om inte annat så för den enormt härliga avslappningen.

• Einstein

Idag har jag beställt en grön Shakti.

• Einstein
    gizen skrev 2009-03-29 21:29:15 följande:
    einstein: grattis! du kommer inte ångra dig =)
    Det uttalar jag mig om när jag testat den! Jag tror att jag och mattan kommer att få en smärtsam start eftersom jag har ont och är stel både här och där. Fast jag hoppas verkligen att den ska kunna hjälpa mig.
  • mimmi 1

det gör inte så ont som man kan tro, när man känner på den med händerna! lägger man sej på den, så känns det en aning obehagligt i början, men efter ett litet tag, blir det bara varmt.. och, okej, lite stickigt

jag ligger på min varje kväll, och jag upplever att jag inte är lika stel när jag vaknar, och jag sover som en klubbad sälunge!

• mimmi 1

det gör inte så ont som man kan tro, när man känner på den med händerna! lägger man sej på den, så känns det en aning obehagligt i början, men efter ett litet tag, blir det bara varmt.. och, okej, lite stickigt

jag ligger på min varje kväll, och jag upplever att jag inte är lika stel när jag vaknar, och jag sover som en klubbad sälunge!

• mimmi 1

oj, varför blev det dubbelt?? förlåt...

• mimmi 1

oj, varför blev det dubbelt?? förlåt...

Svar på tråden Testat spikmatta?