• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • mimmi 1
    Markisa skrev 2009-03-22 20:37:43 följande:
    Blir sugen på att köpa mig en shaktimattan nu efter att ha läst alla inlägg. Var inne på att göra det för ett år sedan men det blev aldrig av. Har egentligen inga problem med hälsan eller sömnsvårigheter (ppp) men det låter så kul. Idag såg jag dessutom att vår lokala hälsokost säljer såna mattor för 599 kr plus att jag har en kupong på 15% :) Funderar på att slå till :)
    ja, gör det... det blir ju ett bra pris också... jag tror inte att du ångrar dej
  • Vipera
    mamlan skrev 2009-03-22 20:53:45 följande:
    Måste skriva lite för att få den här länken i favoriter..Har funderat lite på en matta, ni som testat, jag brukar få ordentlig spänningshuvudvärk ett par ggr i månaden, från axlar och nacke. Kommer ofta på mig själv med att sitta och "dra upp" axlarna, tror jag är avslappnad men sitter m.a.o och spänner mig..Hjälper en matta mot dessa problem tro?
    Du vet att man längst ner kan klicka på "Lägg denna tråd i mina favoriter" väl? Nog för att du är välkommen ändå med inlägget{#lang_emotions_smile}
  • Judy

Jag gillar inte vår! Usch det gjorde bara ont och var väldigt obehagligt att känna pulsen i hela kroppen så starkt. Nej inget för mig!

Men däremot använder min sambo den då och då. Han tycker att den är skön och avslappnande.

• Vipera
    Judy skrev 2009-03-22 22:00:13 följande:
    Jag gillar inte vår! Usch det gjorde bara ont och var väldigt obehagligt att känna pulsen i hela kroppen så starkt. Nej inget för mig! Men däremot använder min sambo den då och då. Han tycker att den är skön och avslappnande.
    Åååh, och vilken typ har ni? Annars hör man ju bara lovord så det känns bra att höra något annat innan vi lägger hela riket på spikmattor{#lang_emotions_cool}
  • mimmi 1
    Jag gillar inte vår! Usch det gjorde bara ont och var väldigt obehagligt att känna pulsen i hela kroppen så starkt. Nej inget för mig! Men däremot använder min sambo den då och då. Han tycker att den är skön och avslappnande.
    har du provat mer än en gång? första gången är ju ingen större hit, det ska erkännas... men efter andra gången kändes det annorlunda, och nu längtar jag efter den ge den en till chans!!

vilken matta har ni? är det en shakti-matta, eller den svenska av plast?
  • Einstein
    Är det inte så att det är obehagligt just för att du har spänningar som behöver lösas upp?
  • Vipera
    Einstein skrev 2009-03-22 22:18:16 följande:
    Är det inte så att det är obehagligt just för att du har spänningar som behöver lösas upp?
    Ha ha, ursäkta men jag fick de mest lustiga vibbar från vegetarianfolket. Om du mår dåligt så är det desto mer gifter som skall ut och om du bara envisas så upnår du ett högre stadium. Förlåt Einstein, jag har aldrig prövat spikmatta och vet ärligt inget om du kanske har rätt. Dock fick jag ett behövligt leende mitt i kräksjukan här och med hustru i Tunisien och allt{#lang_emotions_cool}.
  • mimmi 1

? jag hänger inte med! eller är det nåt internt skämt?
    Det är väl inte så konstigt att det gör mer ont att ligga på spikmattan om man har mycket spänningar i kroppen? och är man lite ihärdig, och inte ger upp med en gång, så känns det bättre, och man får hjälp av spikmattan... så är det ju

• Einstein
    Vipera skrev 2009-03-22 22:27:11 följande:
    Ha ha, ursäkta men jag fick de mest lustiga vibbar från vegetarianfolket. Om du mår dåligt så är det desto mer gifter som skall ut och om du bara envisas så upnår du ett högre stadium. Förlåt Einstein, jag har aldrig prövat spikmatta och vet ärligt inget om du kanske har rätt. Dock fick jag ett behövligt leende mitt i kräksjukan här och med hustru i Tunisien och allt.
    Nja, det var inte riktigt så jag menade! Har du testat zonterapi någon gång? Det har jag och det gör ont så in i helvete på vissa punkter och enligt terapeuten, så har man inte ont om det inte är något fel...Det låter skitflummigt jag vet! Vad jag menar är att om man inte har spänningar, så gör det heller inte så ont.

Jag har inte heller testat mattan, men jag blev väldigt sugen på en efter att ha läst i den här tråden.
  • Vipera
    Einstein skrev 2009-03-22 22:43:20 följande:
    Nja, det var inte riktigt så jag menade! Har du testat zonterapi någon gång? Det har jag och det gör ont så in i helvete på vissa punkter och enligt terapeuten, så har man inte ont om det inte är något fel...Det låter skitflummigt jag vet! Vad jag menar är att om man inte har spänningar, så gör det heller inte så ont. Jag har inte heller testat mattan, men jag blev väldigt sugen på en efter att ha läst i den här tråden.
    Men hu då, så om jag skaffar en matta som jag tänkt och det gör väldigt ont så behöver jag den fast jag inte visste det? Tja, så kan det kanske vara såklart.
    Jag är sugen då jag dels vill pröva på udda saker helt enkelt och dels hitta udda saker som jag mår bra av.
    Har inte testat zonterapi. Närmaste är väl massage som jag prövat. Efter dödlig sjukdom, skilsmässa och en hög med liknande så tänkte jag att nu har jag en massa knutor som behöver massage. Första massagen på 45 år, det fanns inte något spänt där alls. Så jag tror inte att jag behöver den så, men jag litar på att jag kan njuta av endorfinerna. Det blir ju som rumsren spanking{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Testat spikmatta?