• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Einstein
    Callina skrev 2009-04-12 00:38:15 följande:
    Jag satt på min igår MEN med en supertunn diskhandduk mellan, satt i soffan med fötterna på soffbordet och knäna böjda, så jag satt bara på en liten del av rumpan? Förstår ni? Jag kände mig helt yr efter några minuter, nästan läskigt. Så har jag inte känt när jag legat på den. I dag har jag haft sån träningsvärk i svanken och lite längre upp i ryggen. Jag har inte gjort något annat än just spikmattan.. kan det verkligen vara den?
    Det är säkert mattan, jag känner att jag inte suttit på den i samma omfattning som jag legat på den. Det spänner och gör ont i den regionen. Jag måste helt enkelt försöka stå ut lite längre nästa gång. Fast om en vecka ska jag till en sjukgymnast och få lite balansbollsövningar för den regionen med, hoppas att det kommer att hjälpa.
  • mimmi 1
    Callina skrev 2009-04-12 00:38:15 följande:
    Jag satt på min igår MEN med en supertunn diskhandduk mellan, satt i soffan med fötterna på soffbordet och knäna böjda, så jag satt bara på en liten del av rumpan? Förstår ni? Jag kände mig helt yr efter några minuter, nästan läskigt. Så har jag inte känt när jag legat på den. I dag har jag haft sån träningsvärk i svanken och lite längre upp i ryggen. Jag har inte gjort något annat än just spikmattan.. kan det verkligen vara den?
    haha, är det därför jag känner mej så mörbultad idag? pinade mej igenom 10 minuter med mattan under rumpan i går kväll, och sen låg jag på den som jag brukar, från korsryggen och uppåt... efter att jag flytade den, blev det såå skönt att jag somnade, och låg alldeles för länge!

intressant verkligen, om det är spikmattan som gör en så mör i kroppen dan efter, ett stort bevis på dess inverkan på kroppen då..
  • Callina

Ja {#lang_emotions_smile} Samtidigt känner jag att man måste ju vara lite försiktig, känns som vad som helst kan sättas i gång om man är lite i obalans

• Puffig Pingla

Jag har haft min Shakti i ett halvår nu. Jag är allvarligt förälskad i den .
    Jag har en gammal arbetsslitskada i ena axeln och skulderbladet som vaknar till liv så fort de blir minsta ansträngda. Enda sättet att få ner inflamationen har varit massage och voltaren. Nu får jag inte äta voltaren (el andra NSAID-produkter) längre så när jag fick tips om mattan slog jag till.

Första gången jag testade den kom jag hem och var superstressad, ont i huvudet och på dåligt humör. Tyckte att det var lika bra att testa mattan på en gång. Jag somnade i 45 minuter!!!! När jag vaknade var jag ganska groggy men stressen och ilskan hade runnit av mig. Helt fascinerande. Det frigörs förmodligen en massa endorfiner när man ligger ett tag.

Men tillbaka till värken. Jag har helt klarat mig utan värktabletter sedan i november. Detta efter att ha använt mattan 3 dagar i veckan ca 45 minuter åt gången.
    Halleluja! Jag är shaktifrälst!

• Einstein
    Puffig Pingla skrev 2009-04-12 20:49:23 följande:
    Jag har haft min Shakti i ett halvår nu. Jag är allvarligt förälskad i den . Jag har en gammal arbetsslitskada i ena axeln och skulderbladet som vaknar till liv så fort de blir minsta ansträngda. Enda sättet att få ner inflamationen har varit massage och voltaren. Nu får jag inte äta voltaren (el andra NSAID-produkter) längre så när jag fick tips om mattan slog jag till. Första gången jag testade den kom jag hem och var superstressad, ont i huvudet och på dåligt humör. Tyckte att det var lika bra att testa mattan på en gång. Jag somnade i 45 minuter!!!! När jag vaknade var jag ganska groggy men stressen och ilskan hade runnit av mig. Helt fascinerande. Det frigörs förmodligen en massa endorfiner när man ligger ett tag. Men tillbaka till värken. Jag har helt klarat mig utan värktabletter sedan i november. Detta efter att ha använt mattan 3 dagar i veckan ca 45 minuter åt gången. Halleluja! Jag är shaktifrälst!
    Ligger du på samma ställe i 45 minuter eller flyttar du mattan?
  • alvinett

Hej! är det någon som vet om man kan ligga på den när man är gravid, eller bör man undvika det kanske...

• ALisaE
    alvinett skrev 2009-04-12 21:08:44 följande:
    Hej! är det någon som vet om man kan ligga på den när man är gravid, eller bör man undvika det kanske...
    Tidigare i tråden har vi kommit fram till att det troligtvis inte är så bra att använda den när man är gravid. Men jag tror inte att det var någon som visste säkert.
    Emre 041129, Leo 071228
  • Einstein
    alvinett skrev 2009-04-12 21:08:44 följande:
    www.shaktimattan.se/FAQ.aspx

De skriver att det inte är något de rekommenderar, men att det troligtvis inte är någon fara.
  • Einstein

Jag undrar på om mörheten efter mattliggandet beror på att de delar som inte blivit "torterade" protesterar.

• M Hellin

I de här huset får vi allt köpa några fler mattor, för jag får inte ha min för mig själv, båda make o flicka ska ligga stup i kvarten

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Testat spikmatta?