• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • 2Barns Mamma

köpte en grön! men spelar färgen in så speciellt mycket? grön va ju lugnande o orange skulle pigga upp eller hur det nu va...

• Einstein

2Barns Mamma skrev 2009-04-08 15:38:59 följande:

köpte en grön! men spelar färgen in så speciellt mycket? grön va ju lugnande o orange skulle pigga upp eller hur det nu va...
    Vi har kommit fram till att färgen har mest betydelse om man använder baksidan för att meditera.
  • KarinoAlex

Jag har en orange shakti matta o jag älskar den!!

• 2Barns Mamma
    Einstein skrev 2009-04-08 15:52:55 följande:
    2Barns Mamma skrev 2009-04-08 15:38:59 följande:
    Vi har kommit fram till att färgen har mest betydelse om man använder baksidan för att meditera.
    jaha ok! man kan använda den så oxå! åå hoppas min kommer snart!
  • Petrah

Äntligen har jag hittat en tråd om dessa omtalade mattor. min sambo har mycket värk (viplash hur nu dt stavas )  och han fyller år snart, då vet jag att dt funkar på en sådan shakti-matta så en sånn får dt bli

Wild, Raw and Beautiful
  • 2Barns Mamma
    Petrah skrev 2009-04-09 07:07:36 följande:
    Äntligen har jag hittat en tråd om dessa omtalade mattor. min sambo har mycket värk (viplash hur nu dt stavas )  och han fyller år snart, då vet jag att dt funkar på en sådan shakti-matta så en sånn får dt bli  
    jag har oxå en wiplash o rygg skada o jag har precis köpt min! hoppas hoppas
  • Einstein

Idag när jag låg på mattan, så la jag axlarna mot den samtidigt som jag hade käkarna mot den. Det hjälpte tror jag, för jag hade inte alls lika ont i axlarna eftersåt som jag haft tidigare. Dessutom så låg jag på ett sätt så att hela ryggen verkligen blev torterad. jag lyckades även komma över den magiska gränsen, då det gick över från att vara jobbigt till att bli skönt...eller skönt? Jag blev ju helt borta!

• mimmi 1

så duktig du är! jag fortsäter att plåga mej med att ligga med rumpan mot... men det gör så ont fortfarande... stod ut i 5 min i går kväll... provar väl med 6 i kväll då!! (6 minuter alltså.. hehe )

• Einstein

mimmi 1 skrev 2009-04-10 12:30:15 följande:

så duktig du är! jag fortsäter att plåga mej med att ligga med rumpan mot... men det gör så ont fortfarande... stod ut i 5 min i går kväll... provar väl med 6 i kväll då!! (6 minuter alltså.. hehe )
    Jag tog rumpan med (liggande, sittande går fortfarande inte). Jag vet inte hur många gånger jag längtade tills de tio minuterna jag bestämt mig för skulle gå. sista gången jag tittade på klockan så hade det gått 7 minuter tror jag. Fast sedan gick jag in i dimman och nästa gång jag tittade på klockan så hade det gått 17 minuter!
  • Callina

Jag satt på min igår MEN med en supertunn diskhandduk mellan, satt i soffan med fötterna på soffbordet och knäna böjda, så jag satt bara på en liten del av rumpan? Förstår ni? Jag kände mig helt yr efter några minuter, nästan läskigt. Så har jag inte känt när jag legat på den. I dag har jag haft sån träningsvärk i svanken och lite längre upp i ryggen. Jag har inte gjort något annat än just spikmattan.. kan det verkligen vara den?

Svar på tråden Testat spikmatta?