Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Hej
Läste också i Aftonbladet ang spikmattan.
Surfade lite och fann att det finns 3 olika sorters mattor, en svensk, en indisk och en rysk.
Om jag förstår det hela rätt så "behandlar " väl alla tre mattorna samma typer av problem, typ spänningshuvudvärk, ischias mm mm.
Vad skall man utgå i från när man väljer en matta?
Någon som har några bra tips?
Påsk-kramar från Bettina
bettina: vi har shaktimattan, trivs med den. har förstått att den svenska mattan kan man mer punktmarkera ställen där man vill komma åt, svårare med shakti med den bkir det hela området. den ryska har jag inte hört talas om.
äääälskar min shakti-matta
plågar mej igenom 10 minuter under rumpan varje kväll, innan jag lägger den tillrätta under ryggen/axlarna.. somnar på den, vaknar till, och lägger den på golvet bara, och somnar om.. som en stock!!
hmmm nu ar jag heeeeelt looost:) vad hjalper spikmattor till med??? :D
jag är grymt sugen på att skaffa en, nu med amningsstela axlar och så vore det guld med lite spikar som sätter fart på cirkulationen. testade att lägga händerna på en på hälsokostaffären och det blev helt varmt! jag frös inte om händerna på flera timmar sen, häftigt.
damen i hälsokostaffären sa att det var på gång med en längre matta snart, så jag tror jag väntar in den, nu när jag ändå väntat såhär länge.
kul att så många verkar nöjda!