• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Tania

hink o spade skrev 2009-06-04 16:48:50 följande:

Är det någon som köpt en spikmatta och sedan ångrat att ni köpte den? Den bara ligger och skräpa där hemma. Någon måste det väl vara?
    Jag har inte ångrat mig men nog ligger den och skräpar mer än den används det måste jag ju erkänna.
  • klara07

Är det någon som köpt en spikmatta och sedan ångrat att ni köpte den? Den bara ligger och skräpa där hemma. Någon måste det väl vara?
    Nä jag har inte heller ångrat mig men jag tycker att det gör så fruktansvärt ont, jag skall försöka ägna lite tid på mattan under semestern tänkte jag.
  • Lindisen81

Är det någon som köpt en spikmatta och sedan ångrat att ni köpte den?Den bara ligger och skräpa där hemma. Någon måste det väl vara?
    nope, mitt bästa köp ever! ligger på den ca 30 min nästan varje kväll och min ischias är som borta! jag har kommit till en ny värld!
  • Vipera

Är det någon som köpt en spikmatta och sedan ångrat att ni köpte den?Den bara ligger och skräpa där hemma. Någon måste det väl vara?
    Det var en tidigare i denna tråd som rullade ihop den och stoppade i garderoben, gillade INTE. Det var då jag frågade om någon hade en knappt beg att sälja men det var ingen tydligen
    Vänja sig gör man nog. Jag tyckte det gjorde superont första två.tre gångerna men sedan var det helt ok. En tid när jag var förkyld gjorde det ont igen men det ignorerade jag. Däremot har jag inte kommit mig för att fortsätta "härda" mage och bröst som gjorde så ont. Nu njuter jag bara av att ligga på rygg
  • Saskia
    klara07 skrev 2009-06-04 16:27:59 följande:
    Vänjer man sig nånsin i att ligga på mattan?!?!?Jag klarar av typ en minut och helst då bara nederdelen av ryggen.
    Ja, det tycker jag. I början gjorde det ont. Nu tycker jag mest att det är skönt.

Prova med ett tunt tyg mellan om du tycker det gör för ont.
  • Chaplin

Tänk vad olika det kan vara. Känns som att jag kan ligga på min hur länge som helst redan från första stund.

• Mrs Charles

Ni som får ont av att ligga på den - lägg ett tunt tyg emellan. Eller gör som jag gjorde - ligg med ett linne. Efter ett par gånger tror jag att man vänjer sig och kan ligga utan.

• Vipera

Men en tanke är väl att man får mer ont om man har mer problem i kropp o psyke typ. Känns så märkligt när man talar om upplevda ofta inte diagnostiserade problem men om det är så bör man ju fortsätta lite försiktigt tills det känns bättre ju.
    Jag tycker att när jag lade mig på mitt känsliga bröst (tydligen då det gjorde ooont) och hade tunn tröja på så kändes det ingenting alls?! Som att lägga sig på platt golv typ.
    Och för oss andra självplågare så lär man få mer endorfiner om man lägger mattan på hårt golv...

• Tania

Shit, igår red jag och idag har jag ont pga Ischias.

Det blir att damma av mattan ikväll

• Boel1

Funderar på att köpa matta ikväll! Ska på massage till en som har mattor - "svenska spikmattan" tror jag den heter. Någon som har köpt den?

Svar på tråden Testat spikmatta?