• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • gizen

elir: man rekommenderar att inte använda den när man är gravid men min granne (återförsäljare för shakti) använde den själv under hela sin grav...

• ALisaE

Jag hörde på jobbet idag att om man ligger på mattan när man håller på att bli sjuk (förkyld) så bryter det ut direkt (dagen efter antar jag). Vet inte om det stämmer, men jag kan tänka mig att det är så. Det sätter ju igång mycket i kroppen.

• Vipera

Jag har legat typ en halvtimma om dagen på min shakti under min pågående förkylning nu. Jag brydde mig faktiskt inte om eventuell påverkan på sjukdomen, ville bara ha lite lugn från barn och så
    Ikväll när jag lade mig så gjorde det mycket märkbart mindre ont och jag har blivit bättre idag. Det gör alltså mer ont om man är förkyld, men om den iverkar på förloppet vet jag inte...

• lavande de provence

Har någon fått en negativ reaktion som för oss kvinnor en tidigare mens,mi kom bara efter 2 veckor och mkt riklig,usch va jobbigt!

• bifnaked

Jag blev råförkyld efter att ha använt min matta i två dagar..vet inte om det har ett samband, samtidigt är det märkligt med tanke på att jag inte kände av ngt innan.

• zleepy
    Hia skrev 2009-04-18 23:14:42 följande:
    Idag ska jag testligga min Shaktimatta för första gången. Hoppas verkligen att den kan hjälpa mig.....Har SVÅR spänningshuvudvärk & Fibromyalgi, snett bäcken osv....
    Åh, hoppas att den funkar för dig, jag har precis samma besvär som du och har så smått börjat fundera på om en shakti skulle vara nåt för mig. Berätta gärna om du är nöjd! :)
  • ALisaE

Jag har legat på den svenska spikmattan några kvällar förra veckan och märker av att min ischias har blivit lite bättre. Så länge jag får låna mattan så ska jag försöka ligga en stund varje kväll och se om det fortsätter bli bättre.

• lavande de provence

Pratat men min massör och hon sa att när man ha mattan under rumpan så trycker man på dom flesta punkter som ha med vår kropp att göra,sen låg jag för länge dom första dagana,därefter fick jag det här reakionen (har för mkt skit i min kropp som måste ut)Det egentligen fantatiskt att man kan bota sig själv via spikmattan

• teddybjörnen fredriksson

Vad jag har förstått finns inga som helst vetenskapliga studier som bevisar effekten av spikmattor. Men jag kan ha fel - tar gärna emot referenser om någon har på sådana studier.

Svar på tråden Testat spikmatta?