• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • IlsaBlackWidow
    Umetjejen79 skrev 2009-06-01 19:09:19 följande:
    Jag blev förkyld efter 3 dygn och jag brukar väldigt sällan bli det, vet inte om jag ska sätta det i samband?
    Jag tror det kan handla om en liknande process som sambandet mellan stress-avslappning-sjukdom. Kort sagt: när man lever under stress så prioriterar kroppen det primära hotet, inte att bekämpa sjukdomsangrepp, immunförsvaret dämpas tills stressen lagt sig. Så när detta sker sätter immunförsvaret igång och bekämpar för fullt, vilket feber, svullna körtlar etc är klara tecken på!

Grattis till välfungerande kroppar.
  • gizen

fille fjonkan: mitt rekord var för ett par kvällar sen, 2 timmar!!! det gjorde ONT att ta bort spikmattan... men jag sover bra den stunden som jag ligger på den och sen är det bort, bort, bort =) så jag håller med dig om att sängen är super efter mattan!

• bifnaked
    IlsaBlackWidow skrev 2009-06-01 20:47:20 följande:
    Jag tror det kan handla om en liknande process som sambandet mellan stress-avslappning-sjukdom. Kort sagt: när man lever under stress så prioriterar kroppen det primära hotet, inte att bekämpa sjukdomsangrepp, immunförsvaret dämpas tills stressen lagt sig. Så när detta sker sätter immunförsvaret igång och bekämpar för fullt, vilket feber, svullna körtlar etc är klara tecken på!Grattis till välfungerande kroppar.
    Haha ok tack :)
  • Bettina

Hej
    Jag har en lite lustig fråga, men var någonstans ligger ni på era mattor?
    Jag har testat att ligga i sängen och även på golvet.
    Men det gör väldigt ont att ligga på golvet.
    Frågan är vilket som är bäst?
    Någon som vet?

• Vifsla

Jag köpte en förra veckan och det gör så satigt ont. Dessutom så har jag en dålig kota i ryggen. När jag legat på mattan i 20 min så har jag så ont i ryggen att jag måste få hjälp upp från golvet.
    Nån som varit med om liknande?

• Saskia
    Vifsla skrev 2009-06-03 22:17:24 följande:
    Jag köpte en förra veckan och det gör så satigt ont. Dessutom så har jag en dålig kota i ryggen. När jag legat på mattan i 20 min så har jag så ont i ryggen att jag måste få hjälp upp från golvet.Nån som varit med om liknande?
    Men du ska väl inte ligga på golvet. Det blir väl för hårt. Ligg på sängen istället.
  • lavande de provence

på min beskrivning står att man ska ligga på mjuk underlag då lägger sig matta efter kroppens former
    Nu har jag tappad rösten, i måndags kväll när jag skulle hosta upp så försvann min röst helt,varit hos läkare i tisdags fick penicilin min sänka var förhöjd,idag kom lite röst tillbaka (jag låter som jag pratar från graven,läskigt)men det är så ansträngande att prata så väljer att vara tyst,vet ej om jag vågar att ligga på mattan igen????????så dålig har jag aldrig varit,min massör säger att skiten ska ut men hur många gånger till behöver jag vara så sjuk innan jag rensar den färdigt?!

• ALisaE

lavande de provence skrev 2009-06-03 22:32:37 följande:

på min beskrivning står att man ska ligga på mjuk underlag då lägger sig matta efter kroppens formerNu har jag tappad rösten, i måndags kväll när jag skulle hosta upp så försvann min röst helt,varit hos läkare i tisdags fick penicilin min sänka var förhöjd,idag kom lite röst tillbaka (jag låter som jag pratar från graven,läskigt)men det är så ansträngande att prata så väljer att vara tyst,vet ej om jag vågar att ligga på mattan igen????????så dålig har jag aldrig varit,min massör säger att skiten ska ut men hur många gånger till behöver jag vara så sjuk innan jag rensar den färdigt?!
    Din förkylning låg nog latent i kroppen och om det var mattan som gjorde att den bröt ut är ju troligt. Men jag misstänker att du hade blivit lika sjuk ändå, bara lite senare. Fortsätt att ligga på mattan du.
  • klara07

Vänjer man sig nånsin i att ligga på mattan?!?!?
    Jag klarar av typ en minut och helst då bara nederdelen av ryggen.

• hink o spade
    klara07 skrev 2009-06-04 16:27:59 följande:
    Vänjer man sig nånsin i att ligga på mattan?!?!? Jag klarar av typ en minut och helst då bara nederdelen av ryggen.
    Är det någon som köpt en spikmatta och sedan ångrat att ni köpte den?
    Den bara ligger och skräpa där hemma.

Någon måste det väl vara?
Svar på tråden Testat spikmatta?