• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • ALisaE
    Boel1 skrev 2009-06-05 12:06:11 följande:
     Funderar på att köpa matta ikväll! Ska på massage till en som har mattor - "svenska spikmattan" tror jag den heter. Någon som har köpt den?
    Jag har inte en svjäl, men brukar låna mammas ibland (har haft hennes nu i mer än en vecka). Först har jag pratat här i tråden om att jag gillar den bättre, men nu måste jag säga att jag tror att jag ska köpa en indisk när jag köper. Jag gillar verkligen den svenska, så om du köper den blir du nog nöjd. Men jag gillar även den indiska och framförallt det att man kan ligga med ansiktet på den. Den svenska mattans piggar går lite djupare, så under rumpan tycker jag att den är mycket bättre. Men det känns som att den indiska (shakti) har ett bredare användningsområde, eller vad man ska säga. Den går inte lika djupt som den svenska, så det är ju dessutom en smaksak vad man gillar.
  • ALisaE

Boel: Har du sett den nya mattan "bill"? Det är som den svenska, men den är som ledad. Googla på den så får du se hur den ser ut. Fråga om din massör kan få tag i en sån, jag tror att den är ännu bättre.

• vargzaga
    Boel1 skrev 2009-06-05 12:06:11 följande:
     Funderar på att köpa matta ikväll! Ska på massage till en som har mattor - "svenska spikmattan" tror jag den heter. Någon som har köpt den?
    Jag har både den svenska spikmattan och Yantra mattan.

Den svenska klarar jag inte av att ligga på alls. Gör så grymt ont även fast jag har en t-shirt på mig.

Men Yantra mattan är jättebra tycker jag.
  • Boel1

Jag blev så sugen på att prova direkt så jag köpte svenska spikmattan, men jag fick ju massage igår så jag tordes inte prova spikmattan efter den behandlingen. Men det kanske går bra!? La benen på den igår, mina vader har som krampkänning hela tiden så jag tänkte prova om det släppte. Kändes skönt i alla fall, fast inte så stor förbättring än i alla fall.
     Sa till mannen att han skulle prova ligga på den en stund, men han klarade inte många minuter, det gjorde för ont.

• ALisaE
    Boel1 skrev 2009-06-06 07:31:27 följande:
     Jag blev så sugen på att prova direkt så jag köpte svenska spikmattan, men jag fick ju massage igår så jag tordes inte prova spikmattan efter den behandlingen. Men det kanske går bra!? La benen på den igår, mina vader har som krampkänning hela tiden så jag tänkte prova om det släppte. Kändes skönt i alla fall, fast inte så stor förbättring än i alla fall.  Sa till mannen att han skulle prova ligga på den en stund, men han klarade inte många minuter, det gjorde för ont.
    Jag låg på spikmattan direkt efter en massage, det tog ondare än vanligt men sen sov jag som en stock
  • FiaLisa75

Vad är det för skillnad på alla olika spikmattor? Yantra vs. Shakti mm?

• Boel1
    ALisaE skrev 2009-06-06 10:30:27 följande:
    Jag låg på spikmattan direkt efter en massage, det tog ondare än vanligt men sen sov jag som en stock
     Då ska jag prova ikväll! Spännande... Eller så kanske jag provar en stund när mannen kommer hem, jag har ganska ont i kroppen idag efter massagen. Tror jag ska ha en frottéhandduk emellan nu första gången.
  • Tania
    FiaLisa75 skrev 2009-06-06 10:33:54 följande:
    Vad är det för skillnad på alla olika spikmattor? Yantra vs. Shakti mm?
    Färgen

Yantra: lila & grön
    Shakti: orange & grön

Antal tryckpunkter

Yantra: 8500 stl M
    Shakti: 6000

Storlek

Yantra: 3 olika storlekar
    Shakti: 1 storlek

Priset

Yantra: Medium 499:- , Large 579:-, XL 649:-
    Shakti: Ca 600:-

Det var väl det som skiljer Yantra och Shakti från varandra.
  • lavande de provence

Shakti mattan kan man köpa nu på Kotteshoppen för 516 +frakt 50,jag köpte min på Ljusweb för 530 +frakt ca 80 fick den hem i brevlådan bara på 2 dagar

Svar på tråden Testat spikmatta?