Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Är det nån annan här som kännt nästan som hjärtklappning när ni legat på mattan? Inte riktigt som hjärtklappning heller, kanske mer som hög puls och svårt att ligga helt still pga det. Jag har haft så dom senaste gångerna och funderat om jag druckit mycket kaffe eller om det kan vara från mattan (eller nåt annat).
Är det bara till ryggens punkter man kan använda mattan eller funkar det tex att lägga vaderna eller fötterna om man är väldigt trött i benen o ont??
Jag tycker mattan är effektivast efter ett gym eller löpningspass då ryggen/kroppen är uppvärmd. Det gör mer ont på kvällen om jag är trött eller fryser.
Ah nu har jag efter träning och dusch haft en halvtimmas avslappning på mattan!
Lyssnar på avslappnings-MP3 och relaxar...
Vill minnas att jag läst (tror det var här i tråden) att om man sitter med rumpan på mattan så kommer man åt alla punkter till alla organ. Själv undrar jag om inte det var elakt bara eftersom det gör ooont att ha rumpan på mattan. Min akupunktör har iaf aldrig satt en nål i rumpan på mig...