• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • ALisaE

Är det nån annan här som kännt nästan som hjärtklappning när ni legat på mattan? Inte riktigt som hjärtklappning heller, kanske mer som hög puls och svårt att ligga helt still pga det. Jag har haft så dom senaste gångerna och funderat om jag druckit mycket kaffe eller om det kan vara från mattan (eller nåt annat).

• Vipera
    ALisaE skrev 2009-06-08 19:19:05 följande:
    Är det nån annan här som kännt nästan som hjärtklappning när ni legat på mattan? Inte riktigt som hjärtklappning heller, kanske mer som hög puls och svårt att ligga helt still pga det. Jag har haft så dom senaste gångerna och funderat om jag druckit mycket kaffe eller om det kan vara från mattan (eller nåt annat).
    Jag fick liksom ångestrusning första gången jag lade mig. Det lär ju vara smärtan som orsakar viss stress och sedan utlöses endorfinerna och man lugnar ner sig. Jag fick känslan av att typ "jag måste av denna" men jag låg kvar och det lugnade sig.
  • Angelica77

Är det bara till ryggens punkter man kan använda mattan eller funkar det tex att lägga vaderna eller fötterna om man är väldigt trött i benen o ont??

• Evenstar

Jag tycker mattan är effektivast efter ett gym eller löpningspass då ryggen/kroppen är uppvärmd. Det gör mer ont på kvällen om jag är trött eller fryser.

• 02Smulan

Ah nu har jag efter träning och dusch haft en halvtimmas avslappning på mattan!
    Lyssnar på avslappnings-MP3 och relaxar...

• 02Smulan
    Angelica77 skrev 2009-06-08 19:35:51 följande:
    Är det bara till ryggens punkter man kan använda mattan eller funkar det tex att lägga vaderna eller fötterna om man är väldigt trött i benen o ont??
    Det går att använda överallt, men man har tydligen flest "punkter" på ryggen.
    Men folk har pratat om fötter, ansikte, rumpa mm så bara att testa på!
  • Vipera

Vill minnas att jag läst (tror det var här i tråden) att om man sitter med rumpan på mattan så kommer man åt alla punkter till alla organ. Själv undrar jag om inte det var elakt bara eftersom det gör ooont att ha rumpan på mattan. Min akupunktör har iaf aldrig satt en nål i rumpan på mig...

• ALisaE
    Vipera skrev 2009-06-08 19:25:28 följande:
    Jag fick liksom ångestrusning första gången jag lade mig. Det lär ju vara smärtan som orsakar viss stress och sedan utlöses endorfinerna och man lugnar ner sig. Jag fick känslan av att typ "jag måste av denna" men jag låg kvar och det lugnade sig.
    Fast det har inte alls tagit ont när jag legat på mattan och fått den känslan, det har bara varit skönt att ligga på den. Fast det kanske har nåt med att blodcirkulationen ökar eller nånting. Oavsett vad det är så är det riktigt obehagligt. I förrgår hade jag så, jag kunde inte hålla armarna stilla utan fick röra på dom hela tiden. Efter en stund så slutade det. Det känns ungefär som när man är riktigt riktigt trött, men inte får somna, och det bara kryper i kroppen så man måste röra på sig. Kanske lite konstig förklaring
  • 02Smulan
    ALisaE skrev 2009-06-09 10:45:14 följande:
    Fast det har inte alls tagit ont när jag legat på mattan och fått den känslan, det har bara varit skönt att ligga på den. Fast det kanske har nåt med att blodcirkulationen ökar eller nånting. Oavsett vad det är så är det riktigt obehagligt. I förrgår hade jag så, jag kunde inte hålla armarna stilla utan fick röra på dom hela tiden. Efter en stund så slutade det. Det känns ungefär som när man är riktigt riktigt trött, men inte får somna, och det bara kryper i kroppen så man måste röra på sig. Kanske lite konstig förklaring
    Jag har också känt sådär ett par gånger, fast mera i benen...
  • Vipera
    ALisaE skrev 2009-06-09 10:45:14 följande:
    Jo, jag tolkade det som att jag ville "fly" från mattan. Hade svårt att få ro och det kröp i kroppen utan att jag kände egentlig smärta. Typ att kroppen själv ville fly men hjärnan njöt. Det kanske ingår i mind over matter att man sätter sig över detta som händer i kroppen?
    Detta sagt så skall man ju även tänka på att i en frisk person så mår hjärtat bara bra av att rusa, dock inte om man har hjärtproblem såklart. är man kollad normalt så får man väl hoppas att inget ligger dolt vare sig man ligger på spikmatta eller springer en vända.
Svar på tråden Testat spikmatta?