Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

sov gott Marina! Jag ska också sova nu Godnatt

• flingansnö

Jättefina bilder Maraja! Gillar mest storebror på besök på BB och när de har somnat i soffan där i fjllern! Ha ha ha, vilken stil!

• flingansnö

God morgon på er!

Jag sitter här och vaktar mina elever som skriver nationellt prov i engelska igen. Tur att man har en lite dator så att jag slipepr ha såååååå trååååååkigt!

Visst är ni alla välkomna till mitt land! Både med och utan karlar! Jag ska kolla hur det ser ut med paneringen för sommaren, och så kan jag komma med lite datumförslag, vad säger ni om det? en helg i härliga roslagen?

anående hus med renoveringsbehov så måste jag som annars är så negativ omd et få säga lite postitiva saker också, När jag var 16 köpte mina fröräldrar ett billigt ganska litet hus, som var sååååååå slitet och renoverade det i tio års tid. Mina föräldrar älskar att hålla på med både stora och små projekt, och när huset var "klart" var det inte roligt längre, så då sålde de det ch köpte vårt land istället. Om man är "renoveringsmänniksor" så är ett "projekhus" det bästa att köpa!

Ang fredag så tänkte jag mig ut till Viskjö på eftermddagen, ska träffa Disan och få låna et bälte av henne, hon är kanske hos dig då marina? Iaf, jag träffas gärna en stund och säger hej, kanske går en promme eller så. Jag ska hämta på fsk halv fyra, men jag kan ju komma efter det och ha G med mig. Vad säger ni? förstod ni överhuvudtaget vad jag menade?

Flurran: Kul att höra av dig! Hoppas du får jobbet! Och vad duktig du är som tränar! Vi måste föresten ses, mina ben ser HEMSKA ut nu, och jag vågar inte raka dem, ifall du skäller på mig då...

• flingansnö

absolut, och jag är bilburen, och lektionsfri så jag är flexibel.

• flingansnö

ja... det säger väl en del om hur trött jag var igår och är idag.....

Vilket funkar bäst för dig då? Idag eller i morgon? Jag kan båda, i morgon som sagt felxibelt och idag antingen vid fyra halv fem, innan jag hämtar G eller lite senare efter att jag hämtat honom.

• flingansnö

Disan: Kan du inte inboxa mig ditt nr så messar jag när jag åker ut till viksjö. Jag kan komma förbi hos Marina och hämta det idag. (om det är ok för dig Marina?, jag ska bara stanna en liiiiten stund, typ säga hej)

• flingansnö

Judit: Det är klart att du ska vara orolig! Det hade jag med varit! KOnstigt att ni inte fått ngn info! Har ni fått ngn ny granne än föresten? Jag såg på kontraktet när vi lämnade in nycklarana att det skulle bli den där unga tjejen!

BT: Tja, om alla ska sova i sängar och inte vill dela rum med ngn som man inte är typ gift med, så får man plats 2 vuxna och ett barn på nedervåningen, två vuxna och tre barn i ett rum på övervåningen, två vuxna och ett barn i ett rum på övervåningen och två vuxna och typ två-tre barn i ett rum på övervåniongen det är alltså 8 vuxna och ett antal barn. Om man kan tänka sig att bo ihop ngra fler och kanske sova på en madrass på golvet, eller en extrasäng så kan man nog klämma in tre fyra vuxna och ngra barn till. På manges trettioårsfest tältade en hel del folk, det gick bra, men man ska ju gärna gilla och tälta då förstås.

• flingansnö

ÅHHHH!!! Nu måste jag bara få spy ur mig igen!! Min kollega Elin och min Arbetslagsledare Abbe stod just nu och pratade om hur de två, och två andra läarare bara måååååste gå coh fika och äta lunch ihop, och hur de måste planera för att de ju aldrig hinner ses!! Ok, det låter inte så illa när man bara ser det såhär, men om man betänker att Elin har snackat skit bakom min rygg flera gånger, och att Abbe och den andra läraren MAttias, var mina kompisar innan hon började här. De var för fan på mitt bröllop!! Nu säger de knappt hej, utan de här fyra umgås på fritiden och FAN!!! Jag hatar att bli utfryst!!

• flingansnö

BT: Visst är det så att man måste ha en invite för att komma åt spotify? Hur får man det?

• flingansnö

BT: Jag har förökt med precis det ett par gånger, men det möts bara av "men vi kan ju inte bjuda in alla" Eller men hur menar du? såklart att alla får komma... osv.... Det är inte lönt. Det bästa är att bara skaka det av sig. Men jobbigt är det!

Marina: ja man kan ju undra om de är 15 eller 30!! Men de är bittra surfittor och surkukar!

Mirix och matglad, ni som är duktiga på att sy, kan ni byta dragkedja i en väska?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5