Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Jag klarade mig också! Nu är jag galet godissugen, men vi har ingen cafeteria här, så det enda jag har att tillgå är kaffe, vatten och knäckebröd

• flingansnö

Nja, sådär.... den var lite för salt... ska bli skönt att kunna laga mat igen!

• flingansnö

Jag pallade inte att stanna på jobbet längre! Nu sitter jag hemma och äter godis, dricker cola-light, och läser chick-lit! (ja, jag borde äta knäckebröd, och dricka vatten och plugga, men vad fan....)

• flingansnö

Kajsa, jag vill se! Men ditt galleri syns inte...

• flingansnö

nope. Men jag hittade dem på fejjan, mycket fint!!

• flingansnö

Hej!

igår kom vår nya kyl!! och den är såååååå fin!!! (ok, nu kar jag skrutit klart)

angående plocka undan så har vi en tunna stående mitt i v-rummet, där vi slänger ner de leksaker som man riskerar att snubbla på om man går på toa på natten.... Vi har det ganska rörigt faktiskt, just nu mer än annars eftersom vi inte har fått ordning efter flytten, men även annars har vi det rätt rörigt.... Jag är en ganska rörig person, och mange är ganska lat, så kombinationen gör att det blir rörigt. Till hösten tänkte vi dock skaffa städhjälp, och då lär man väl plocka ihop ordentligt innan han/hon kommer så att det faktiskt går att städa

angående ekonomi så tycker inte jag heller att det är för privat... Ajg och mange tjänar nästan exakt lika mycket, det skiljer 200kr, (i min fördel ) Vi delade vår föräldraledighet precis rakt av, jag var hemma 7 månader och han var hemma 7 månader. Nästa gång kommer vi att fösöka dela så att vi jobbar 50/50 så att han även får vara hemma under den mysiga första bebistiden, och jag får vara hemma unde de där härliga månaderna när det händer så mycket!

och det där med krediter..... farligt med kreditkort..... jag har också fått klippa mina... och betalar av dem....

• flingansnö

Ja, eller hur?!

Ja, vad du ska göra nu.... du kan få göra samma sak hemma hos mig? Eller kanska ska du passa på att lägga dig ner på sängen och vila en stund?

• flingansnö

vad roligt! Vad är det för hus? Finns det på hemnet? *nyfiken*

• flingansnö

Marina: Kräks ur dig bara!! Det är det vi är här för!! Hoppas att du har tur idag och att han ändå somnar om....

• flingansnö

Om man slänger ut en elev med huvudet före genom fönstret utan att öppna det först, tror ni man får sparken då?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5