Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Ja, så är det nog.... nu har jag gått ifrån jobbet, och skakat det av mig, men dt är inte kul att hamna i konflikt med eleverna.

• flingansnö

misses: ser fint ut, hoppas att ni får det

Ni som har köpt hus, det är så mycket pengar!! Hur har ni råd? Vi skulle aldrig klara det!

urv: stackars lilla Emma!

• flingansnö

Disan: Ja just det, när man har hus betalar man ju ingen avgift..... då kan man ju låna mer.... men jag tror inte vi skulle ha råda iaf, men det beror nog mest på att både jag och mange gillar att spendera pengar på annat än boende. Fast vi vill ju inte ha ngt hus iaf, jag var bar nyfiken..... Ditt svar var faktistk väldigt klargörande!

• flingansnö

Frediza: Shit vad läskigt!!

Disan: Så illa kan det inte vara! Du är ju fantastisk! Alltid glad och varm!

Maraja: Vilken tur!

Vi får vårt lystmäte av renovering på landet. Vi har en gammal bondgård från typ 1700-talet och frammåt, byggd i olika omgångar som vi äger tillsammans med ina föräldrar och mina syskon, och renoverar ihop. Det är lagom.

• flingansnö

Maraja: Det är härligt! jag älskar att komma dit, just nu är jag inte riktigt sams med varken min syster ellermina föräldrar och min man går inte riktigt hem där heller så det blir inte så mycket tid där, och inte så mycket jobb gjort, men jag har satt panel i hela köket och lagt flera golv! jag är sååååååå stolt över det! Nu håller vi på och bygger bastu, eller pappa bygger och jag kommer och beundrar hans arbete, har sågat ngra brädor men det är allt... trist... men det ska bli härligt när bastun är klar!

Jag kanske bjuder in alla i tråden på en minisemester i sommar, det finns plats för massa folk, och gott om lekutrymme fr barnen!

• flingansnö

Det ligger i norra roslagen, mitt emellan Östhammar och Öregrund kan man säga. Vi skulle aldrig ha ett land själva, det är för mycket jobb och ansvar. Nu tar mamma och pappa hand om allt praktiskt och vi får i princip bara fördelar. Vi har inrett övervåningen till två små "lägenheter" elelr egentligen är det två rum på ca 30kvm med lite kokmöjligheter i som vi har som familjerum, ett är mitt magnus och gustavs och ett är syrran och hennes barns. mamma och pappa har en lite sängkammare vid köket, men vi har alla en egen plats att dra sig tillbaka till, men det är klart att man gårvarandra på nerverna efter ett tag, och nu är det ju speciellt jobbigt kan man säga.

• flingansnö

men karin, ert hus har ju blivit sååååååå fint! Jag är störtförälskad i det! speciellt i ledstängerna, och andra fina 50tals detaljer! Men fy för att jobba så hårt. och vad trist med bröllopsresan....

• flingansnö

Maraja: Jag har ingen aning.... annat än att man måste va plusmedlem för att ens ha andra mappar, men det antar jag att du är eftersom du har andramappar.... sorry....

• flingansnö

ok, bara glad att jag kunde vara till hjälp! Om det är bilder som du vill visa så måste du också lägga tillbildgalleriet i det som äröppet på din sida, nu är jag ju nyfiken

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5