Järfällaföräldrar 5
Disan: Du är inte dålig!!! Inte någonstans!! Du är superbra och stark och fantastisk och söt och snygg, och smart och en superbra mamma!! Dessa helt utan inbördes ordning!!
Disan: Du är inte dålig!!! Inte någonstans!! Du är superbra och stark och fantastisk och söt och snygg, och smart och en superbra mamma!! Dessa helt utan inbördes ordning!!
Disan: Vad kul! Grattis!! Jag kommer förbi vid tolv halv ett idag om det funkar? Jag messar innan om det är ok?
Tip: Ja, jag har tänkt tanken många gånger, och sökt och fått en del jobb, men detta jobb har tre stora fördelar som inget av de andra jobben kunnat matcha. 1: det är tryggt, det är en fast tjänst i en kommunal verksamhet, det blir inte bättre än så. 2: Det är felxibelt och nära hem och nära till Gustavs fsk. 3: det är bra betalt.
Marina. Vad skönt!!
BT: jag kan gå med dig ut, om jag får dra vagnen
Jag har inte tid egentligen, hade tänkt att bara ta bilen och svänga förbi ute hos Anna och hämta bältet, men jag tar hellre en promme med dig ut, hämtar bältet och tar bussen hem igen. Så får vi ses lite också.
fast måste varna er som träffar mig idag, jag ser ut som en HÄXA! inget smink, finnar överallt, påsar under ögonen och slitet hår.... Ni kan kanske använda solglasögon så slipper ni se det värsta?
Godmorgon i regnet!
Vilket skitväder va? Mange ska springanåt jäkla lopp idag, och jag hade tänkt ta med mig G och vara support, och så får g springa i gräset, men om det regnar är inte det så kul, desstom lämnade jag ju hans verdagsbyxor på fsk... såklart!! lagen om alltings jävlighet!
Frusien: Stackare!! Jag glömde min plånbok i bilen för ngn vecka sedan, kom på det innan jag kommit till kassan, som tur var, men jag lämnade vagnen med korgen med varorna på, och bar gustav ut och hämade plånboken, så du är inte ensam. Vilken tur att din svåger var där!
Maraja: hi hi, då vet du hur jag ser ut.... eller ja.... på avstånd iaf!
Disan: vad skönt att du fått sova! Ikväll skulle du sova hos din mamma va? skönt!!
Marina: jag kollade just på vädret och det verkar som att det ska klarna upp under em iaf, så ni kanske kan få en mysig korvgrillning iaf.
Hej hopp!
Disan: ja, det hade jagmissat... tur att det är Juni snart!
Appropå trottsig tvååring så måste jag få berätta om min "trevliga" fömiddag. Åkte med mange till Frescati där han skulle springa sprincross. Vi hämtade upp en kompis på vägen och hela vägen i bilen var G gullig och mysig och sjöng och pratade, MEN när vi kom fram SHIT!!! Han låg på marken och SKREK och sparkade, han skulle inte gå, inte bäras, inte var amed mig, inte vara med mange, allt var helt GALET!!! Vi kom dit vid halv tolv ungefär, mange sprang imål strax efter halv ett, då hade jag mutat G med en bulle, en youghurt, två bananer och russin, då var han äntligen lugn! Nu sover han det lilla livet, och det är tur för honom, för mer av det där och jag sätter ut honbom i skogen!! GAHHH!!!
Hej hopp!!
Tittar in efter en tuff helg! Vi har haft många känsloyttringar här hemma både från mig maken och sonen! Igår berättade jag detaljerat för Mange om hur jag faktiskt mår, och han var helt tagen, jag har inte vågat/velat berätta förut för han har ju ocksp haft mycket.... Men efter en lånng och tårfylld eftermiddag gick vi ner till siciliana och åt middag, det var mysigt, lung toch skönt. Och det är så skönt att bo nära centrum! Tar bara tio minuter max att gå ner!
I morse var vi på Ikea och åt frukost, köpte en byrå åt Mange och fyndade en tv-bänk på fyndhörnan!
Gustav var nöjd och snäll hela tiden, vilket tog slut efter hans eftermiddagsvila då han valde att SKRIKA hela vägen ner till centrum! När vi kom till lekparken med poolen fick han komma loss ur vagnen och springa och leka lite och då lugnade han sig lite iaf.
Sen har vi suttit på balkongen och druckit rose-vin och ätit bröd oliver och pesto! Livet har gått som en bergochdalbana hela helgen! antagligen i stil med nya Insane!!
(Jennie vad tror du?)
Misses: Grattis till lägenheten! En vän till mig har båda sina barn på fastebol och de är jättenöjda.
Syster: Lycka till med pluggandet
Tip: vad har ni för vagnar när ni springer? Vi måste köpa en jogger, men vet inte riktigt vad som är viktigt. Vad ska man tänka på? Vi får nog köpa begagnat för det är ganska dyrt annars... Ska du springa med friskis i mrogon? Jag tänkte göra det, ifall det inte regnar. Hur är det, om man springer långsamt hatar alla en då? Jag vet helt ärligt inte om jag törs......
Disan: Bältet är underbart!! måste försöka få tag på ett sånnt! I love it!! Det hjälper visserligen bara för stunden, och inte i längden, men det är underbart!! Och maken skrattar gott åt mig när fläsket skakar
Kram och godnatt på er! Vi hörs och ses i morgon!
ok jag får väl hålla mig till gruppen som både springer och går eftersom jag springer så långsamt... Hur långt springer man? Shit vad rädd jag är!! Fånigt va? Var träffas man? Skönt att du är där iaf, även om vi inte springe rihop, så vet jag iaf att jag har en kompis där
ok, fem km borde jag klara i lunktempo eller iaf tre och så får jag väl gå de sista sen. Ok, jag kommer (om det inte regnar förstås)
Oj! Här har det hänt grejjer! fan jag trodde att vi lugnat ner oss med att skriva här i tråden, men åh så fel jag hade!
Hoppas att ni får trevligt på era playdates i veckan!
Flurran: Nästa vecka tror jag blir bra, måndag eller onsdag?
BT: Vad läskigt att få sådär ont! Hoppas det berodde på mensen eller så
Sanna: Vad skönt att du tittar in och säger hej! Jag tänker på dig varje gång jag är ner i Viksö centrum!
Nu ska jag jobba lite också....