• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • mrs pollock

Tack, då får jag införskaffa ett parasoll och en fin dyna.

• modestyclara

mrs pollock skrev 2009-06-10 10:51:59 följande:

Tack, då får jag införskaffa ett parasoll och en fin dyna.
    mamma på vift syr superfina dynor!
  • Helena S

Undrar om det är någon som kan ge +/- på babynestet?!
    Hur är det att använda? Är det tillräckligt varmt på vintern? Hur gör ni om det blåser mkt för nestet är ju rätt så öppet, eller (har inte sett det live eftersom man måste beställa det här)?

Funderar på att köpa ett till kommande barnet (har haft bee 1,5 år typ).

• Stargirl
    Helena S skrev 2009-06-10 11:35:07 följande:
    Undrar om det är någon som kan ge +/- på babynestet?! Hur är det att använda? Är det tillräckligt varmt på vintern? Hur gör ni om det blåser mkt för nestet är ju rätt så öppet, eller (har inte sett det live eftersom man måste beställa det här)?Funderar på att köpa ett till kommande barnet (har haft bee 1,5 år typ).
    Nestet är väldigt skyddande och sufletten är så stor att den skyddar väldigt bra. Nästan hela barnet hamnar under sufletten så det är inga problem.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • mrs pollock

Jag försöker, men kommer mest på negativa tyvärr.

+ passar perfekt i vagnen
    +fin

-svårt att bära bebisen från vagnen in i lägenheten utan att hon vaknar eftersom det är ganska så mjukt tyg och saknar bärhandtag.
    -det drar lite kallt från hålen för att fästa selen i botten på babynestet.
    -inte så varmt. (men det kändes lagom med en extrafilt och bebisen i fleceoverall inuti)
    -räcker inte så länge(för mig bara till bbisen blev 3 månader)

• Londonvibes

Bab

Undrar om det är någon som kan ge +/- på babynestet?! Hur är det att använda? Är det tillräckligt varmt på vintern? Hur gör ni om det blåser mkt för nestet är ju rätt så öppet, eller (har inte sett det live eftersom man måste beställa det här)?Funderar på att köpa ett till kommande barnet (har haft bee 1,5 år typ).
    Jag tycker att babynestet är helt värdelöst, sålde mitt snabbt. jag använde Phil&Teds mjuklift istället, den passar jättebra. Dessutom har den handtag så det är lätt att lyfta med sig när bäbisen sover. Den är ombonad och det finns plats för många filat i om det skulle behövas. Man behöver heller inte hålla på och greja med selen på bäbisen. Jag tycker att nyfödda ligger bättre utan sele men det är väl en smaksak.
  • Senap
    Undrar om det är någon som kan ge +/- på babynestet?! Hur är det att använda? Är det tillräckligt varmt på vintern? Hur gör ni om det blåser mkt för nestet är ju rätt så öppet, eller (har inte sett det live eftersom man måste beställa det här)? Funderar på att köpa ett till kommande barnet (har haft bee 1,5 år typ).
    Jag håller med mrs Pollock. Jag har köpt en P&T jag med till bebisen som borde komma om några veckor.
    My sugar is raw
  • mrs pollock

Selen är väldigt opraktisk för en nyfödd liten bebis. jag skulle ha valt en P&T om jag hade vetat om att det valet fanns när jag köpte mitt babynest.

Jag struntade i selen en dag när jag var ute för att jag tänkte att den inte behövdes med då gled hela babynestet med bebisen i ut och ner på backen när vi körde uppför en slänt och jag glömde bord att selen inte var på. Dock tog lillan ingen skada utan fortsatte lugnt sova trots att hon glidit ner på gräsmattan, men hu vad läskigt det var.

• Noiis
    Lille Mammsen skrev 2009-06-10 14:28:42 följande:
    Någon här som vet vad 2st Bee framhjul kostar & vet om någon butik som har hemma! MvH
    395 har jag för mig st. bonti har haft hemma. varför behöver du nya??
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3