• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Preggie

Tack för svar! Tror du att problemet är lika utbrett som det med Camen? Jag skulle inte våga köpa en Cam med det nya chassit begagnat.. Hmm, kanske man ska satsa på en ny istället?

• Senap
    Preggie skrev 2009-06-10 09:14:27 följande:
    Tack för svar! Tror du att problemet är lika utbrett som det med Camen? Jag skulle inte våga köpa en Cam med det nya chassit begagnat.. Hmm, kanske man ska satsa på en ny istället?
    Njae, jag har fattat det som att Bee har inget fabrikationsfel utan handhavandefel.
    My sugar is raw
  • Preggie

Ahaa, ok då är det ju lite skillnad.

• straw2008
    Preggie skrev 2009-06-10 09:17:09 följande:
    Ahaa, ok då är det ju lite skillnad.
    Felet med handtaget uppkommer ju för att folk drar galet hårt i handtaget när de ska fälla upp den, men den ska sparkas upp så hakar den fast på ett kick!

Felet med bromsarna är att man tvättar vagnen noga i varmt vatten o inte smörjej den efteråt, som att tvätta en cykelkjedja o inte smörja efteråt liksom (jag fick det problemet när ajg tvättat med tandborste o vim o skiten började strula men så fort jag smorde var den som ny).

Så jag tycker inte heller problemen ligger i fabrikationen!
  • Stargirl

Jag är beredd att hålla med om att Bee inte har några som helst fabrikatiosnfel. Man kan hålla tag nedanför "knutarna" när man fäller upp för att undvika att man drar för hårt. Har även hört att banden på varukorgen kan på de första Bee vagnarna vara lite för tighta då kan man lätt beställa nya genom sin butik. Det kan hjälpa om man tycker att det är svårt att fälla upp vagnen. Bara man underhåller bromsen och inte lägger massa kraft i armarna utan på foten när man fäller upp så kommer Bee må finemang.
    Jag fick hem "klossarna" som jag tog på fast min broms funkat bra. Nu sitter de på iaf.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • straw2008

Kommernog intedröja längeförens folk på blocket börjar sälja bee med "nya uppdaterade bromsarna"

haha

• mrs pollock

Åh vilken trevlig tråd för beeälskare. Jag har läst igenom hela tråden till morgonkaffet.

Jag har kört med vår Bee och babynest sen vår dotter föddes i mars och nu har hon växt ur babynstet. Hon är visserligen en stor bebis (dryga 7 kg och 67cm vid 3 mån ) och ligger på högsta kurvan, men jag hade hoppats att babynestet skulle kunna hänga med ett tag till.
    Tips på vad man gör då? Blir Bees åkpåse för varm för sommaren för en 3-månaders? Eller köper man en fin dyna och lägger henne på tillsammans med selen? Hur gör ni?

Dessutom en fråga om solskydd. Jag har nu silvriga solsufletten på och drar även över det stora UVskyddet soliga dagar. Men inte räcker väll det som solskydd? UVskyddet reflekterar 65% av strålningen, det borde bli som solskyddsfaktor 3, dvs nästan inget alls. Hon ligger ju och kisar med ögonen trots att UVskyddet är helt påspännt. Jag funderar att sy fast ett svart tyg på insidan av UVskyddet just på den där delen som man spänner över skärmen för att hon ska slippa sol i ögonen trots UVskyddet.

• mrs pollock

Ett tips, vi köpte vår solsuflett förra veckan på Knodd i sikla köpcentrum och fick då UVskyddet på köpet. Vi behövde alltså inte köpa vagn samtidigt för att ta del av erbjudandet om UVskyddet.

• Senap
    mrs pollock skrev 2009-06-10 10:37:15 följande:
    Åh vilken trevlig tråd för beeälskare. Jag har läst igenom hela tråden till morgonkaffet. Jag har kört med vår Bee och babynest sen vår dotter föddes i mars och nu har hon växt ur babynstet. Hon är visserligen en stor bebis (dryga 7 kg och 67cm vid 3 mån ) och ligger på högsta kurvan, men jag hade hoppats att babynestet skulle kunna hänga med ett tag till. Tips på vad man gör då? Blir Bees åkpåse för varm för sommaren för en 3-månaders? Eller köper man en fin dyna och lägger henne på tillsammans med selen? Hur gör ni? Dessutom en fråga om solskydd. Jag har nu silvriga solsufletten på och drar även över det stora UVskyddet soliga dagar. Men inte räcker väll det som solskydd? UVskyddet reflekterar 65% av strålningen, det borde bli som solskyddsfaktor 3, dvs nästan inget alls. Hon ligger ju och kisar med ögonen trots att UVskyddet är helt påspännt. Jag funderar att sy fast ett svart tyg på insidan av UVskyddet just på den där delen som man spänner över skärmen för att hon ska slippa sol i ögonen trots UVskyddet.
    Solsuffletten ska ha tillräckligt solskydd. Jag skulle komplettera med ett parasoll. Vinkla det in över vagnen så tar det ingen plats när det är uppfällt.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    mrs pollock skrev 2009-06-10 10:37:15 följande:
    Åh vilken trevlig tråd för beeälskare. Jag har läst igenom hela tråden till morgonkaffet.Jag har kört med vår Bee och babynest sen vår dotter föddes i mars och nu har hon växt ur babynstet. Hon är visserligen en stor bebis (dryga 7 kg och 67cm vid 3 mån ) och ligger på högsta kurvan, men jag hade hoppats att babynestet skulle kunna hänga med ett tag till. Tips på vad man gör då? Blir Bees åkpåse för varm för sommaren för en 3-månaders? Eller köper man en fin dyna och lägger henne på tillsammans med selen? Hur gör ni?Dessutom en fråga om solskydd. Jag har nu silvriga solsufletten på och drar även över det stora UVskyddet soliga dagar. Men inte räcker väll det som solskydd? UVskyddet reflekterar 65% av strålningen, det borde bli som solskyddsfaktor 3, dvs nästan inget alls. Hon ligger ju och kisar med ögonen trots att UVskyddet är helt påspännt. Jag funderar att sy fast ett svart tyg på insidan av UVskyddet just på den där delen som man spänner över skärmen för att hon ska slippa sol i ögonen trots UVskyddet.
    Jag skulle köpa en dyna att ha i vagnen. Bugaboo har ingen egen dock men du kan ex hitta fina hos ditten datten här på FL eller på Tradera.

Vi använder UV nätet på Bee som myggskydd samt att hon ska få lung o ro när hon ska sova och vi är på resande fot. Kompletterar även med ett parasoll.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3