• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Tezzan1981
    modestyclara skrev 2009-06-14 19:56:10 följande:
    Jag tycker den är för stel och skakar för mycket på grusväg, har inte ergonomisk sits som frog/gecko/cam, för liten varukorg och är en paraplyvagn. MEN om jag bodde i innerstan och bara gick på asfalt samt hade en minimal hiss så skulle jag kanske tycka den var ok som endavagn...(OM jag bara hade ett barn då förstås)
    i been får man lasta 4 kg. i min brio sing som jag hade förut fick man lasta 5 kg (inte så stor skillnad alltså). men den varukorgen i brion var typ dubbelt så stor som beens. problemet blev då att man överlastade brion och kom långt över 5 kg. alltså fanns en risk att ta sönder vagnen. så större varukorg löser inte alltid problemen
    (bara en parentes)
  • Jennass

läser vad ni alla skriver och super in allt Jag tycke den ju är så otroligt snygg och jag har verkligen fastnat för SMÅ vagnar, så skönt.
    Nu är jag ingen friluftsmänniska och bor i lägenhet och håller mig tillasfalt, kanske enstaka grusväg.. hmm.. guuu va svårt det blev.

En fråga lite OT, ni som verkar kunna bugaboo: modellen gecko, har kollat på en sådan på blocket, om jag ska ha min son i sittdelen och vill ha honom vänd mot mig, måste jag ha swivelhjulen i bak då (alltså närmst mig) och de stora hjulen fram? så hade dem nämligen på bilden.. :S

• modestyclara
    Yohanna1985 skrev 2009-06-14 20:09:21 följande:
    läser vad ni alla skriver och super in allt Jag tycke den ju är så otroligt snygg och jag har verkligen fastnat för SMÅ vagnar, så skönt. Nu är jag ingen friluftsmänniska och bor i lägenhet och håller mig tillasfalt, kanske enstaka grusväg.. hmm.. guuu va svårt det blev.En fråga lite OT, ni som verkar kunna bugaboo: modellen gecko, har kollat på en sådan på blocket, om jag ska ha min son i sittdelen och vill ha honom vänd mot mig, måste jag ha swivelhjulen i bak då (alltså närmst mig) och de stora hjulen fram? så hade dem nämligen på bilden.. :S
    Gecko är en av mina favoriter! Mycket lättkörd Man kan vända sittdelen så att man har sviwelhjulen framåt (som det är tänkt i normal terräng). Om man köper en begagnad gecko så får man mycket vagn för pengarna tycker jag.
  • modestyclara
    Tezzan1981 skrev 2009-06-14 19:59:37 följande:
    i been får man lasta 4 kg. i min brio sing som jag hade förut fick man lasta 5 kg (inte så stor skillnad alltså). men den varukorgen i brion var typ dubbelt så stor som beens. problemet blev då att man överlastade brion och kom långt över 5 kg. alltså fanns en risk att ta sönder vagnen. så större varukorg löser inte alltid problemen(bara en parentes)
    Jag behöver stooor volym då jag knökar ner två uppsättningar regnkläder och två uppsättningar vindkläder, lite extrakläder m.m. till och från förskolan var och varannan dag

Men det är väl bara bra att du är nöjd med been som enda-vagn. Jag är rätt nöjd med att ha åtta vagnar jag
  • Jennass
    modestyclara skrev 2009-06-14 20:14:49 följande:
    Gecko är en av mina favoriter! Mycket lättkörd Man kan vända sittdelen så att man har sviwelhjulen framåt (som det är tänkt i normal terräng). Om man köper en begagnad gecko så får man mycket vagn för pengarna tycker jag.
    vet du hur bred den är? :D
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-06-14 19:56:10 följande:
    Jag tycker den är för stel och skakar för mycket på grusväg, har inte ergonomisk sits som frog/gecko/cam, för liten varukorg och är en paraplyvagn. MEN om jag bodde i innerstan och bara gick på asfalt samt hade en minimal hiss så skulle jag kanske tycka den var ok som endavagn...(OM jag bara hade ett barn då förstås)
    Den går inte in i minimala hissar. *surar*
    Dessutom har vi faktiskt grusvägar i stan också *räcker ut tungan*
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-06-14 20:28:44 följande:
    Den går inte in i minimala hissar. *surar* Dessutom har vi faktiskt grusvägar i stan också *räcker ut tungan*
    Jo visst men du har ju fler vagnar än bee väl? Jag tror ju att Rut kommer få shaken baby syndrom om jag kör bee på grusvägen utanför vår gård *rodnar*
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-06-14 20:39:43 följande:
    Jo visst men du har ju fler vagnar än bee väl? Jag tror ju att Rut kommer få shaken baby syndrom om jag kör bee på grusvägen utanför vår gård *rodnar*
    Ingen vagn går in i vår hiss så det spelar egentligen ingen roll.
    Eller... En Brio skulle nog inte gå in alls tror jag
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-06-14 21:09:48 följande:
    Ingen vagn går in i vår hiss så det spelar egentligen ingen roll.Eller... En Brio skulle nog inte gå in alls tror jag
    kanske en baobao eller vad den nu heter? *tipsar* *linkar iväg till babbel-tråden*
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3