• Peand

LindeMammor05

Jenny - Jag var nära men inte riktig rätt.... Kommer och hämtar dig vid 9 tiden.

Johanna - Vet inte om Jenny kommer ha vagnen med sig men jag kommer inte det iallafall, tror kanske inte att Jenny har det heller. Annars får vi knö in din vagn oxå. Vet inte hur vi löser det med din hämtning, men om jag hämtar Jenny vid nio så bör jag hinna lämna henne vid församlingshemmet och sedan åka upp och hämta dig. Kan väl inte vara hela världen om vi kommer någon minut för sent??

Sovplatser till Kevin och Max löser sig. Har vagnen, spjälsängen och madrassen som Jonas brukar sova på. Inte ska de behöva lida bara för att ni kommer till oss.

Johanna - återkom om transport lösningen låter bra!

• Peand

Jag kommer och hämtar dig Johanna, stämmer adressen på pappret som vi fick från BVC? Ringer dig i morgon om det blir några problem.

Druvan, vi kommer så fort kyrkis är klart. Slutar vid 12 tiden!

• Peand

Godmorgon på er alla!

Johanna - det måste ju bli i närheten av Smörgåsfabriken -Nordic Lunch som det så käckt heter!! Är jag helt fel ute??

• Peand

Johanna - vad snäll du är så vi nte behöver leta. Jonas har inte varit sig själv sedan ni åkte, han bara skriker och gnäller. Han saknar er nog!!

Håller med dig om att man känner väldigt glad och pigg efteråt.

Nu ska jag föröka få lillgrabben att sova....

• Peand

Jenny - är inte 13:30 lite tidigt? Nämre 13:45 -13:50 känns bättre, församlingshemmet ligger precis brevid kyrkan. Kan bli lite tidigt......
    Jonas somnade oxå utan problem. Har gnällt och skrikigt hela kvällen men slöt sina blå utan problem vid halv åtta - så skönt. Så nu har jag EGEN tid. Barnen sover och gubben är inte hemma....Och vad gör jag då? Jo sitter här!! HALLÅ - livet var är du??

Ska ringa en kompis från Karlskrona som kommer hit nästa vecka. Måste veta vilka dagar hon kommer så jag vet hur jag kan fika nästa vecka....Planering för en stressad mammaledig...

• Peand

Då ses vi där(utanför kyrkan) 13:50 istället. Jag vill också alltid vara i väldigt god tid, men ibland kan det bli lite för tidigt....

Har svårt att se hur jag ska kunna koncentrera mig på en film om hela biografen är full av bebisar - men det kanske går...Är tyvärr inte samma filmfreak som du Jenny, men jag kanske kan ändra mig...... Även gamla hundar kan lära sig att sitta!

• Peand

Godmorgon på er!

Här var ni värst kvällspigga igår. Johanna var tydligen väldigt svår sövd....Hur många gånger sa/skrev du godnatt?? hihihihi....Vet hur det är!

Japp, idag ska jag och Jenny trotsa ödet och våga oss till "Kyrkis" i Vedevåg. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det men det kan ju bli riktigt bra. Man måste ju vara possitiv och ge det en chans.

Jessica och Johanna - hoppas att ni får det bra dit ni nu ska, är ju inte alls nyfiken......

Cissi - ta och berätta för det lille att det är dags att komma ut nu. Håller tummarna för dig imorgon, om det inte är klart till dess... Men undvik droppet!

Nä, nu kommer det snart nytt fika folk till Anderssons i Vedevåg, dags att sätta på kaffet... Vi ses senare...

• Peand

Ja du Johanna, risken är nog stor att dina bilder stämde med hur vi hade det.....
    Vi kan väl säga så här, att ska man gå efter vilka som dök upp på kyrkis så är det tydligen bara jag och Jenny som har småbarn i Vedevåg. Tur att jag hade Jenny iallafall....
    Vi konstaterade att kyrkis i Linde räcker och att vi går hellre ut och går dessa två timmar...Ni förstår nog hur vi hade det...Tur att vi var två som kunde prata med varandra!!!

Vad gör man en sån grå och härlig dag?
    Fikar lite, sätter de store framför Disney kanalen medan den lille sover och så sätter man sig själv framför datorn....Myser lite, tänder ljus och väntar på vintern. Älskar höst och vintern, men så är jag lite konstig oxå!

Hade ni det trevligt när ni var ute och gick? Hoppas att det inte regnade på er?

Nähä, nu kommer snart Pelle hem och jag bör kanske tänka på vad gossarna ska äte idag. Dessutom tycker han att jag sitter här jämnt nu förtiden så jag får väl chocka honom och vara i kanske köket när han kommer...Vad spännnde liv jag lever!!

• Peand

Solhjöden - Vad kul och välkommen till vår lilla tråd. Solhjöden, har det kanske med erat hus att göra?? Vill bara varna dig om att detta är till viss del beroende framkallande....Lätt att man fastnar och timmarna flyger iväg. Den egna tiden vi pratade om förbrivs ganska ofta här, eller håller ni inte med mig ni andra FL beroende??

Cissi - så du är kvar hemma? Har han inte förstått ännu vad som gäller? Hoppas de skrämmer lite fart på honom imorgon så han får för sig att komma ut alldeles själv, utan dropp och annat otäckt...
    Ramsberg - ja varför inte! Hade hoppats på att det skaulle vara lite mer intresserade Vedevågsmammor men icke sa nicke.... Det var vi , Jenny och jag, och ganska många asylsökande. Ljudnivån var väldigt hög och det var inte så mysigt. Egentligen räcker det gott med alla fika träffar jag har, men mycket vill oftast ha mer eller hur säger man...
    Nä, skämt och sido. Det hade varit roligt att lära känna lite folk i denna by då de flesta verkar känna varandra och jag har ingen aning om vem de pratar om. Såg väl detta som en bra chans, men jag ger inte upp hoppet helt. Lokalen vi var i står helt tom om dagarna, så i mitt huvud börjar tankarna på en öppenförskola, eller en samlingslokal för mammor i närheten. Vi får väl se vad huvudet och dess tankar bär mig..
    Håller fortfarande tummarna för dig i morgon....

• Peand

Vilken tur du hade Jenny! Fast du får väl igen det sen antar jag....
    Vi får väl skriva plakat och ut och leta efter andra mammor, eller så är det bara du och jag som är så desperata efter sällskap. De andra kanske lever nöjda i sina små hus och går hemma och pustar och lagar mat hela dagarna. Eller också sitter de innan för fönstret och kikat avundsjukt ut när vi går förbi, de vill men vågar inte... Huuu! vad hjärnan for i väg och spekulerade nu då!!!

Svar på tråden LindeMammor05