• Peand

LindeMammor05

hahahaha - skyll inte på mig! Isåfall borde han ju vara så här oftare, eller?
    Det är som Jesper sa när hans kära mormor undrade vilka som var med idag då - ja Max han känner vi ju ordentligt nu iallafall....

Är det bara vi som är vakna?? Inte för att jag gnäller på sällskapet!

• Peand

Du Johanna - den här berömda listan som vi har någonstan i denna tråd, kan men inte lägga den lilla blåa rutan längst upp där du så vackert har skrivit. Annars får vi ju flytta den med oss hela tiden... Vet inte om det går att fixa?

• Peand

Väldigt många listor blir det då....Tänkte inte på det?

Japp, vi ses nästan två gånger i veckan. Vilke tur att du och jag är så trevliga då, annars hade det känts tungt.....Tycker oxå att det är kanon när man kan "bolla" ungarna mellan varandra. Tror även att småskitarna mår bra av det. Jag vill få Jonas trygg i sig själv och inte känna sig livrädd så fort mamma eller pappa inte håller i honom eller är i närheten.

• Peand

Japp, Johanna. Bävernylon står det oftast i overallen om det är. Är ett extra slitstarkt och vattenavisande material. Ovärderligt när de börjar springa och röra på sig, framför allt på dagis. Men inte ens det hjälper oftast. Är det en vinter utan snö slits overallerna som smör i solsken. Fattar inte hur många termobyxor som gick åt i vintras. De åker ju "pulka" utan snö och pulka. Då finns det inga kläder som pallar...

• Peand

Vet inte, vi kanske ska vänta lite och ge dem en chans!! Fast idén kanske inte är så dum. Vi som har syskon kan ju ev lägga till dem efter barnet fött 05. Fast det blir ett himla plockande på listan. Är vi pigga nog till att göra det?? Glöm inte hur det gick igår!

• Peand

Ja, du måste ju ha sett massor av sådant. Det uppskattas inte av mig som förälder....
    Blev en väldas dyr vinter för oss, plus att man vet att overallen/byxorna men köpte i mars månad kan han inte ha denna säsong.Ibland önskar man att de inte växte så fort...

Visst får vi ge dem en chans att bli gravida.... Men då får vi nog starta en -06 tråd. Svårt att bli gravid nu och hinna få bebis innan årsskiftet. Jonas tog iallafall drygt 9 månader.Hihihi.
    Nä, tror att vi låter dem ligga kvar ett tag till.

• Peand

Ops, Pelle kom i från garaget och undrade om jag inte har fått träsmak snart... Är nog hans sätt att säga att han vill ha sällskap i soffan framför tv:n.
    Så jag säger väl godnatt till dig Johanna - ni andra verkar ju redan sova så er får jag önska en godmorgon. Det ligger väl nära till hands att det är morgon när ni läser ikapp detta..

Godnatt!!

• Peand

Godmorgon på er alla!

Cissi - kan tyvärr inte hjälpa dig men tycker att du absolut skall ta och kolla upp vad det kan vara. Jag har bara haft uvi en gång och då hade jag nå grymt ont i sidorna bak på ryggen, svimmade av smärta. Maken körde mig till akuten, trodde att jag var allvarligt sjuk och så var det bara uvi. Hade inte märkt något innan. Kolla upp och ring smvc och hör vad de säger. Bättre att fråga än att gå och vänta på att det ska släppa snart....

Håll i er nu.....Min lilla gulleplutt som jag så gladeligen har skrytit om att han sover så bra om nätterna har varit en riktig knölunge inatt. Har inte sovit speciellt mycket från 3-4 tiden. Inte lik honom....Så när klockan ringde kvart i sju i morse var jag sååååå trött, motade upp maken och den stora sonen och sa att de fick klara sig själva. La huvudet på kudden och somnade om. Vaknade 8:30 - inte likt oss....Har nu tappat alla rutiner vi brukar ha på morgonen, så idag blir det nog inte mycket gjort. Kna vara ganska skönt det också...

Ha en bra dag!

• Peand

Grattis Levina på 5 månaders dagen.......

Johanna - vad tråkigt att skylten inte var som du ville ha den. Nu blir jag nyfiken på hur den ser ut och hur våran kommer att se ut. Vi beställde den på supergrafik.se, gå in och kolla om det är något liknade din.
    Hoppas att posten kommer snart, fast vi betställde ju i söndags så det kanske är för mycket begärt att den ska komma redan.

• Peand

Usch, vad tråkigt det är när man har sett något framför sig och sen blir verkligheten inte riktigt som man har tänkt sig. Förväntningar kan vara ett fördärv....
    Rsipan syns förmodligen inte men annars kan du ju allltid ringa och berätta för dem att det är en rispa, så gör de kanske en ny...

Svar på tråden LindeMammor05