• Peand

LindeMammor05

Förstod att du inte trodde att det var i kyrkan, men kan du inte se kaoset framför dig. Viket liv det skulle vara.. Jag ser en hel film i mitt huvud. Hm, måste kanske ta mig ut och skaffa ett liv....

• Peand

Vi får ta och fixa detta med Vedevågs fika någon gång. Kanske kan en av oss (jag och Jenny) vara barn vakt medans den andra åker in och hämtar er. Eller så tar ni bussen ut (går några om dagen) och vi skjutsar hem er. Vi får lösa det problemet....

• Peand

Cissi - inte kul att du fortfarande är hemma men det är skönt att höra något ifrån dig. Oj vad jag har gått och tänkt på dig idag....Du är visst beredd att göra allt för att slippa droppet - rätt kämpat.

Johanna - nu är jag färdig - varsegod skriv!!

• Peand

Johanna - ja eller också tar vi varsin bil in och tar er med hem??
    Ska in till stan och veckohandla mina påsar nu. Tänker på vägen!!! Återkommer!!
    Visserligen har Pelle en Folkvagnsbuss men jag HATAR att köra den.....

• Peand

Åter hemma!!
    Har tänkt på vägen och självklart ska ni komma till Vedevåg på fika!! Kanske tom lunch?? Borde inte ni ätande människor vara hungriga när vi är klara på kyrkis? Lunch + fika?? Vi kan ju inte hoppa över fikat helt. Jag har köttfärs hemma och kan slänga ihop en köttfärssås om det kan vara intressant.
    Måste bara få Jenny online så vi vet hur det går med Elin och hennes bil!! 5 vuxna och 5 barn går faktiskt att ha i två bilar - om man bara vill!!
    Kanske du kan kolla med Jessica om hon kan och vill imorgon, Johanna! Blev den meningen rätt tro? Hjärnan går fortare än händerna och Jonas skriker....Inte alls stressande!!!

• Peand

Johanna - visst kan jag hämta dig OM jag och Jenny inte samåker. Annars får vi inte plats i bilen. Alternativ 2 är att jag lämnar Jenny och Levina på stan och åker upp och hämtar dig... Usch vad krångligt allt ska vara borde har en mycket större bil!! Bilar och många barnstolar är ingen bra kombination.

Ang maten - det bestämmer ni helt själva.
    Skulle behöva väcka liv i den där Jenny och se om Elin kommer oxå. I såfall är det ju lungt med bilar. Men hon sitter väl och fikar som bäst nu.

Tänkte se outsiders på 5:an nu vid åtta. Brukar kunna vara intressant - men jag kommer igen vid reklamavbrotten....Inte alls FL beroende!!

Är ni beredda på lite "lantluft" då?? Med lite tur har bonden gödslat och vinden från Frövi fors blåser häråt...Kan inte bli bättre!!

• Peand

Hu, vad ni hinner skiva medans jag skriver.

Druvan - självklart hämtar vi dig. Tänk inget annat!

Väntar på Jennys svar sedan..

• Peand

Om Elin bara kan ta en i bilen får vi nog ta varsin bil du och jag Jenny. Annars får vi plats i två bilar (3 vuxna 2 barn+3 barn 2 vuxna)och jag kan hämta dig på morgonen, vi får ta våran sightseeing någon annan gång isåfall. Själklart kan jag köra in till LInde med dem som inte får plats i Elins bil...Ni ska inte behöva bli strandade i Vedevåg...

Återkommer i nästa pause...

• Peand

Japp, då gör vi så här:

Jag hämtar dig vid niotiden, låter det bra? Sedan tar vi min och Elins bil ut hit.Äter, fikar och skvallrar. Sedan när ni känner er nöjda så skjutsar jag in er som ska till stan igen - ingen protest!!

Nu får ni bara bestämma hur ni vill ha det med maten! Ska jag fixa något eller ska ni ta med er från ex 37:an? Mig spelar det ingen roll.

• Peand

Druvan - hon var med när vi fikade i tisdags. Satt längs ner till höger, har en liten Lucas om jag inte är helt fel. Eller är jag helt galet ute Jenny`??

Svar på tråden LindeMammor05