• Peand

LindeMammor05

Hej på er! Vad händer med denna sajt?? trådarna har blivit fästa och du Mysan har lyckts skriva dig in i framtiden ,idag 15:43!!! Hur lyckas man med det.....

Borde inte sitta här, ska ju städa... Men jag får väl skylla på att ajg behöver ta igen mig från en väldigt blöt promenad idag. Inte alls skönt!!

Mysan - Jag har en SAAB 9-5 och är inte hundra på om två vagnar går in, men samtidigt behöver jag kanske inte ta vagnen, räcker med selen. Hoppas verkligen att jag kan komma - är också lite nyfiken. Men allt hänger på hur mycket jag får gjort innan morgondagen, vill känna att jag har kontroll på läget. Men jag jobbar för att kunna komma och då kan vi gärna samåka.
    Vad är det du ska läsa?

Englamax - Vad skönt att Max har blivit sig själv igen. Stackars (!) dig som fick gå upp 9... Och fika ska du visst också!! Det är inte bara jag som är fika galen..
    Japp, Jesper ville först ha en lilla syster. När vi fick reda på att det skulle bli en bror så blev han först besviken men senare på kvällen så sa han att det var ganska OK men en brorsa. Nu älskar han sin bror och säger nästan dagligen - Tack mamma för att du födde Jonas, jag har världens bästa bror! vad svarar man på det - varssego det var "så lite så" känns ju lite galet.

Burr vilket väder det är, som om någon där ovan vill få mig att inse att det är typiskt städväder.... Men jag vill krypa ner under täcket.

• Peand

Något fel är det ju. Mitt inlägg lyckades klämma in sig mellan Englamax och Mysan!!Spännande....

• Peand

Smyger in en sväng - fast jag inte borde.

Har precis pratat med kyrkan och jag kom med på Kyrkis på tisdagar (Tjohoo!!) och passade på att anmäla mig till Vedevågs "kyrkis". Det hade varit en mamma som anmält sig tidigare - måste vara du Mysan. Så vi får väl hoppas på att fler bara dyker upp. Annars är det du och jag med barn och alla asylsökande.... Men det kan ju bli bra det också.

Nä, nu vill Jonas ha mat. Mammas hemmagjorda havregrynsgröt med äppelmos. Mums kladdigt och gott...

• Peand

Tror det spökar. Nu har du ju rammlat tillbaka till nutiden Mysan. Var inte länge du fick vara i framtiden. Skumt att de kunde ändra tillbaka klockslaget när du skrev inlägget... Ja se dessa datorer.....

• Peand

Pause i arbetet, hmhmhmhm..............

Johanna - hon sa att det var 25 "familjer" per dag. Ta alltså minst 25 vuxna och en hel drös med ungar i olika åldrar. Hoppas verkligen att lokalen är stor. Maya hade också fått tisdagar men Viktor hade tyvärr fått fredag. Försökte få över dem till tisdag men hon sa att det var alltid tjockt nu i början och sen tunnade ur lite. Så det finns nog hopp om att få över Viktor oxå. Var så nyfiken så jag var ju tvungen att fråga om de var med på tisdagar eller inte.
    När ska Max ta sprutan i morgon? Hoppas han inte påvekas av den nu när han äntligen verkar ha kommit över det onda med tanden.

Vad månag EV. det var i morgon. Det värsta är att jag skulle egentligen behöva skriva dit ett sådant på mig oxå, men jag struntar i det och lever på hoppet.
    Det ska bli ganska skönt när allt detta med dop och dopmiddag är över. Även om man inte gör det så stort så är det ju lite krångel och saker som ska fixas. Är ju nästan som ett miniminimini bröllop.... Och har vi fixat ett stort riktigt bröllop ska väl inte ett litet dop vara någon match.

• Peand

Englamax - menar du C+M, isåfall kommer de inte hem förrens i morgon så du lär inte få tag på henne. Däremot har jag pratat med Viktors mamma ang vå föräldrargruppsträff på onsdag och hon kommer, och om inte annart så kommer ju C+M då också.
    Viktors mamma var helt inne på att tränga sig in på tisdagar så fort det finns plats...
    Förstår om du inte kommer ifall Max blir grinig...

• Peand

Johanna - du kan ju iallafall skylla på amningen (ang minnet), värre med mig...
    Städningen....ojoj vad bra det gick hahahah!! Jonas lite smågnällig, telefonen ringer i ett och osams med Jesper i stort sätt hela eftermiddagen. Med andra ord inte så mycket städat. Men det är låååååååångt till lördag och jag jobbar nog bäst under lite press.
    Känns som jag iallafall har läget under kontroll. Två rum här nere klara inkl fönster, imorgon tar jag övervåningen och sedan kan jag ta de andra rummen här nere på slutet. Vissa rum typ kök och toa bör ju städas in i det sista. Oj, vad intressant svammel jag håller på med??? Räcker nog nu!

• Peand

Ohps! Glömde... Vad tänder han får MAXen. Inte konstigt att han har varit snällig.

• Peand

Nu kommer jag Johanna!!! Har haft "lillkussen" här under kvällen. Hon är en av Jonas gudmödrar och vi har gått igenom lite inför dopet.
    Annars gör jag inte så mycket. Har väntat på att Pelle skulle skläpa sig från datorn så det blev min tur.... Ska jag fortsätta så här behöver vi nog ha varsin dator. Riktigt farlig och beroende framkallande....
    Vad det blåser ut, riktigt ruggit. Tycker att det drar i hela kåken, dammråttorna (ja de finns kvar) viner runt fötterna och samlas i ett litet mysigt hörn.

• Peand

Johanna - visst känner man sig nästan lite otrevlig när man bara byts av vid datorn. Jag kan få lite dåligt samvete över att vi borde ta vara på den tiden vi har tillsammans när barnen har somnat. Samtidigt är det sååå skönt och befriande att få sitta här en "liten" stund.

Svar på tråden LindeMammor05